Tenhle Mustang je ovšem jeden z těch, u kterých není možný o jeho podobě příliš diskutovat, protože jí potvrdil sám jeho bývalý pilot (ty podpisy na fotografiích a na kresbě si tedy ale moc podobný nejsou ). I když si podle známých fotek tohoto stroje (viz výše) myslím, že ani Urban Drew nená úplně přesnou paměť. Letadlo mělo očividně obdelníky výsostných znaků šedivý a ne bílý. Ale možná týhle drobnosti Ben jenom nepřikládal velkou váhu. V Osprey "Mustang Aces of the 8th Air Force" má dokonce decentně šedý i hvězdy. Jen pro doplnění, po skončení Drewova turnusu létal na tomhle Mustangu Maj. Charles N Keppler a přejmenoval si ho na "Phyll".
Jenom ještě malé doplnění. Urban Drew část své služby u 375th FS (v létě 1944) používal bezejmenný Mustang E2-S, který patřil Lt. Abe P. Rosenbergerovi. Tento P-51D-5-NA seriového čísla 44-13926 byl ztracen 9.8.1944 při tréninkovém letu a Lt. Donald D. Delinger, který jej pilotoval, při této nehodě zahynul. Podoba letounu je známá především z velmi známé barevné fotografie (fotka je opravdu barevná i když vypadá spíš jako kolorovaná) "The Bottisham Four", která by měla pocházet z července 1944. Na této fotce je mimo E2-S (na této fotce by v ní měl opravdu sedět Urban L. Drew) zachycena ještě E2-C "Lou IV" velitele 361th FG Lt. Col. Thomase J.J. Christiana (zahynul na tomto stroji jen o několik dní později 12.8.1944), dále E2-A "Sky Bouncer" Capt. Bruce W. Rowletta a P-51B E2-H "Suzy G" Capt. Francise T. Glankera.
Přílohy
E2-S
Naposledy upravil Fighter dne 30 bře 2009, 20:01, celkově upraveno 1
Pro zajímavost na druhý operační tůře sloužil u 414.FG, 413.FS na Iwo Jimě na P-47N. Model v markingu ze stejný jednotky se žlutým ocasem číslo 774 (44-88391) ''Gerry'' pilot Lt/ E. H. Mac Eachron a dělá ho přímo Academy ve 1/48. Bohužel fotku jak vypadal Thunderbolt Urbana Drewa nevlastním.
Jo, jo přesně tak. Při druhý tůře létal na Iwo Jimě u 413th FS na P-47N-5-RF výrobního čísla 44-88492 s označením "682", který si pojmenoval jak jinak, než "Detroit Miss II". Fotku, ani bokorys tohoto stroje ale taky nemám, ani jsem je nikdy neviděl.
Otvírám znovu toto téma, protože mám v úmyslu tento letoun postavit. Mám stále několik nejasností : 1. Barva pod kabinou byla modrá nebo červená ? 2. Antenní sloupek byl modrý nebo jaký ? 3. Obdelníky a hvězdy výsostných znaků byly šedivé nebo jen obdélníky.
Četl jsem kdysi na jednom zahraničním modelářské fóru vyjádření člověka, který Bena Drewa osobně navštívil někdy na konci devadesátých let a podobu "Detroit Miss" s ním detailně probíral. Ono těch nejasností okolo téhle mašiny je totiž poměrně hodně, což je dáno tím, že víc než ty fotografie zde uvedené jich asi neexistuje (ani Drew prý o žádné jiné nevěděl). Pohled na zadní část trupu, kormidla a konce křídel tedy chybí, to je pouze rekonstrukce. Z tototo důvodu je těch nejasností samozřejmě hodně - jaká byla barva krytu vzduchového filtu motoru (černá, modrá, červená), už zmíněná barva spodku krytu kabiny (červená, modrá), barva konců křídel a přední části vrcholu směrovky (červená, modrá, bez nátěru), podoba pruhů na trupu, reálnost podtržení písmene D a barva písma názvu letadla (bílá, nebo se spekulovalo i o žluté). Aby toho nebylo málo, tak jsou navíc známy dvě fotografie tohoto Mustangu v podobě, v jaké s ním později létal Maj. Keppler, tedy když už se jmenoval "Phyll", které zachycují celé letadlo. V této podobě nemá podtržené D, ani barevné konce křídel a vrchol směrovky a navíc má tmavě nabarvené kryty kulometů (patrně modře). Je už tato barevná podoba pozdější úpravou Kepplera, nebo vychází z podoby "Detroit Miss"? No, abych to zkrátil. Z rozhovoru s Drewem vyplynula následující podoba jeho Mustangu:
1) spodní část krytu kabiny - červená 2) kryt vzduchového filtru - černá 3) barva názvu letadla - bíla 4) pruhy na trupu v podobě zobrazené v Osprey "Mustang Aces of the 8th Air Force" 5) písmeno D podtržené 6) konce křídel a přední část vrcholu směrovky červená 7) a těď pozor , Drew tvrdil, že na rozdíl od všech známých vyobrazeních jeho letadla byly červené i konce křidélek na ocasu letadla 8 ) kryty kulometů bez nátěru 9) o barvě sloupku antény se Drew nezmiňoval, červená tedy asi nebyla, modrá už vůbec ne, tedy podle mě bez nátěru 10) o výsostných znacích se opět nezmiňuje, ovšem to je poměrně dobře vidět na fotografii - šedé jsou pouze obdelníky, hvězdy bílé (toto pouze na trupu)
Takže doufejme, že Benovi v té době ještě dobře sloužila paměť .
Přílohy
Patrně nejrealističtější zobrazení "Detroit Miss" + zbývá doplnit šedé obdelníky výsostných znaků na trupu a červené konce křidélek ocasu