In parallel with my work on the kit and all the aftermarkets for it the latest issue of the companies INFO online publication was released today which includes images and information about the upcoming sets, the ones I am also reviewing.
Souběžně s mou prací na stavebnici a všech jejích aftermarketech dnes vyšlo nejnovější vydání online publikace společností INFO, která obsahuje obrázky a informace o připravovaných sadách, které také recenzuji.
There are some parts for which I have absolutely no justification or understanding of why they were actually made for the photoetch set.
First of all Part 42.
This is absolute and utter rubbish from the company!
What it is? In the back of the canopy there is a panel to pressurize the cockpit (kit Part 24). This is what the real MiG-17F aircraft had. In the previous generation fighter, the MiG-15 the canopy was built in a very different way. Right behind the ejection seat there was a vertical plexi glass panel to enclose the pressurized cockpit from the back. It had a W shaped reinforcement and the floor of the back quarter of the canopy had many holes for structural reinforcement and lightening the weight of the unit.
This was ONLY on MiG-15’s!!!
U některých dílů nemám absolutně žádné opodstatnění ani pochopení, proč byly vlastně pro sadu fotoleptů vyrobeny.
Především část 42. To je absolutní a naprostý nesmysl od společnosti!
co to je? V zadní části překrytu kabiny je panel pro přetlakování kokpitu (sada díl 24). To měl skutečný letoun MiG-17F. U stíhačky předchozí generace, MiGu-15, byl překryt kabiny postaven velmi odlišným způsobem. Hned za vystřelovacím sedadlem se nacházel vertikální panel z plexi, který zezadu uzavíral přetlakovou kabinu. Měl výztuhu ve tvaru W a podlaha zadní čtvrtiny překrytu měla mnoho otvorů pro strukturální vyztužení a odlehčení hmotnosti jednotky.
To bylo POUZE na MiGech-15!!!
But here we are talking about the AMMO MiG-17F kit!!! The Spanish AMMO research & development team was perfectly spot on with this part!!!
The actual photoetch is supposed to be designed for the AMMO MiG-17F version so there is absolutely no excuse for including a MiG-15 part in it. The canopy floor in the back of the MiG-17 is very different just as the structure of the canopy even though from the outside its shape looks very similar to the MiG-15.
Photoetch Part 42 is a complete waste of brass and will only confuse modellers!
Tady se ale bavíme o stavebnici AMMO MiG-17F!!! Španělský výzkumný a vývojový tým AMMO byl s touto částí dokonale na místě!!!
Vlastní fotolepty mají být navrženy pro verzi AMMO MiG-17F, takže není absolutně žádná omluva pro zařazení dílu MiG-15. Podlaha kabiny v zadní části MiGu-17 je velmi odlišná, stejně jako struktura kabiny, i když zvenčí její tvar vypadá velmi podobně jako MiG-15.
Fotolepty 42. díl je naprostý odpad mosazi a modeláře jen zmátne!
You can say that I am bashing here the producer or picking on them without any reason. Not really, I am just showing what they produced and what it should be like. One important thing is that few weeks ago I did send to the maker in advance all the above points of concern, needs for corrections.
Will they do any changes? Have no idea and they haven’t done any as well as now publishing the parts in INFO as previous. I suppose everything has been manufactured already and sent out to distributors. So . . .
Dá se říct, že tady bezdůvodně mlátím do producenta nebo si je dobírám. Vlastně ne, jen ukazuji, co vyrobili a jaké by to mělo být. Jedna důležitá věc je, že jsem před několika týdny poslal výrobci předem všechny výše uvedené problémy, potřeby oprav.
Udělají nějaké změny? Nemám ponětí a neudělali nic tak dobře, jako nyní zveřejňují části v INFO jako dříve. Předpokládám, že vše je již vyrobeno a odesláno distributorům. Tak . . .
Best regards
Gabor