Zdravím ,potrebujem pomoc Tiger l late, neviem to presne identifikovat s fotografii zdá sa že sú celokovové ale zda sa že majú pryž (gumu ) na dotyku s pásom
Vopred dakujem.
Jarda Matt píše:Co moje znalosti sahají tak Late na kolech pryž neměl.
To co se na čb fotu může zdát jako pryž, je tmavé kovové ošoupání,možné smíchané mazivo s kde jakým bincem.
Jarda Matt píše:Změna na celoocelová kola nebyla jen změnou kol z důvodu nedostatku pryže.
Souviselo to s celkovým přepracováním podvozku,což byla poměrně zásadní změna ve vývoji tanku.
Jarda Matt píše:Právě proto že nešlo o pouhou výměnu kola za kolo,ale o naprosto jiné chování a vlastnost podvozku proti termínu "celkové přepracování podvozku" nic nemám a nebál bych se jej použít.
Gloton píše:Tou výměnou kol nedošlo ani "k naprosto jinému chování a vlastnostem podvozku".
Jarda Matt píše:Skutečně se nechci přít,a druhého nebudu označovat za nesoudného pokud tam nevidí co tam je,a hlavně o co šlo.Gloton píše:Tou výměnou kol nedošlo ani "k naprosto jinému chování a vlastnostem podvozku".
Položím si otázku,proč asi došlo ke ke konstrukční změně a celkovému přepracování podvozku (ten výraz se nebojím použít),neměli nic lepšího na práci ???
Naopak,oni hledali naprosto jiné chování a vlastnosti podvozku , jelikož původní měl vlastnosti zcela nevyhovující,"zamrzal" a to byl průšvih.
Ta nová celoocelová kola byla konstruována zcela cíleně a záměrně právě pro jiné, a lepší vlastnosti (pokud pomineme ,ale souvisí,nedostatek pryže).To že se nová konstrukce podvozku +- osvědčila svědčí zavedení do výroby a menší remcání posádek s potížemi souvisejicími se "zamrzáním" podvozku (je otázka zda si někdo ke konci války dovolil remcat).
Pokud použiji Váš termín,tak pouze nesoudný (sám bych tento výraz nepoužil) člověk může považovat vypuštění 33% pojezdových kol a 100% pojezdových kol nahrazených jinak konstrukčně řešenými (minimálně jsou užší) s požadovanou nutně zvětšenou boční mezerou mezi koly (a o tu šlo především !!!) za shodný konstrukční celek,což je interpretováno v literatuře (a já použil také) jako "celkové přepracování podvozku" s následným jiným chováním.....ostatně sám potvrzujete,a na čem se jistě shodnem.
Pokud za tím vidíte pouhou výměnu kol,brát Vám to nebudu,je mi to šumák
Třeba se bude někomu hodit.
http://www.tiif.de/print.php?threadid=6 ... a0a6a1f603
PS.:Já jsem rád že jsem možná pomohl s koly a sám si obohatil vědomosti informací o možné montáži obou typů kol na jeden podvozek, což jsem považoval právě pro konstrukční změny
za nemožné,spíš málo pravděpodobné.Budu si vesele dál pátrat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků