Lesný Ladislav píše:Jak bylo řečeno výše - parádní!
Mohu se zeptat zda je v dekálech uveden zdroj, ze kterého čerpali? Případně zda existuje fotka? Eduard má toto zbarvení (stejný seriál-stejný stroj, v obou případech datování prosinec 1943) v RC 1:48,, ale bez 16tek na krytech podvozku. Kapku mne to mate ... Děkuji.
V dekálech zdroj uveden není, ale zbarvení je velmi pravděpodobně rekonstruováno na základě vraku, který v listopadu 2006 vytáhli v Norsku z moře. Tomuto vraku je věnován celý pavilon (GUL 16 = žlutá 16) v muzeu v Herdla kousek od Bergenu. Tady byla JG5 dlouho bázovaná.
Fw190A-2 (přestavěn na A-3) posadil Kurt Kundrus 15. prosince 1943 pro poruchu motoru těsně po vzletu na hladinu moře. Nouzák přežil a letadlo zůstalo dost zachované na dně moře v hloubce asi 58 metrů. Na vraku je dokonce i vidět původní označení stroje (zřejmě "Černá 6"). Na netu se dají najít jak videa z "výlovu", tak i přímo z muzea. Bohužel nikde na nich jsem nenašel foto nebo záběr spodku letadla.
Tedy 16 na krytech podvozku je možná jen spekulace, ale zakládající se na zvyklostech od JG5 v té době.
http://herdlamuseum.museumvest.no/en/ou ... ns/gul-16/