Teda obdivuji rychlost některých stavitelů. Zatímco oni mají už hotovou hrubou stavbu, nebo dokonce ladí kamufláž, tak já jsem se konečně dostal do stavu, kdy můžu začít barvit interiér. Dnes jsem si připadal spíš jako entomolog, než jako modelář...
Poprvé jsem lepil Eduardí šachty. Musím říct, že z konstrukčního hlediska je to opravdu lahůdka. Skoro každý díl je nějak křivý a přitom to krásně pasuje do sebe.
Takže když není na co koukat, můžeme zkusit diskutovat. Chtěl bych se zeptat zkušenějších na názor, jak asi Spitfire EN315 vypadal. Na netu lze dohledat tři fotky, které byly pravděpodobně pořízeny v tu samou dobu - viz níže. (Ten detailní záběr na kokpit je diskutabilní, zda je to stejný stroj, ale řekněme že ano.) No a teď otázka: Byl letoun vyroben rovnou v pouštní kamufláži se standardním rozmístěním a tvarem kamuflážních polí, nebo původně sloužil v Anglii a do Afriky se dostal až jako "použité zboží". V takovém případě by to znamenalo, že byl přestříkán u některé MTU a podoba kamufláže je hodně spekulativní. Bohužel z dostupných fotografií toho moc nevyčtu. Snad jen že měl kulaté zpětné zrcátko a kola s pěti-paprskovými disky bez krytů... Předem dík za pomoc.
Spitfire_Skalski.jpg (15.36 KiB) Zobrazeno 3596 krát
Kola naopak měly kryty, je to na fotce vidět. Neměl opěrku za sedadlem, kryty vedle kanonů nebyly kulaté a kamufláž byla s největší pravděpodobností v kombinaci Azure, Dark, Middle...
S těmi kryty máš pravdu. Původně jsem si myslel, že jsou na fotce viděl jednotlivé otvory v disku. Po delším prohlížení to ale vypadá spíš jen na kazy na fotografii.
S barvami souhlasím, nepředpokládám žádné jiné. Spíš mi šlo o to, jestli na letadle nebyly nějaké odchylky od standardního tvaru a rozmístění barevných polí. Z toho mála, co je na fotkách vidět, toho moc nepoznám. Ale vypadá to, že to ostré rozhraní tmavé a světlé plochy na panelech za motorem bude nejspíš nějaká špína - asi rozlité palivo. Takže se budu držet barevného schématu z návodu od Eduardu a nebudu vymýšlet žádné "konspirační teorie" .
Jo, dám si na to pozor. Plánuju, že to budu stříkat přes "masku" z hádků Tack-Itu. Udělám je silnější, aby byly přechody víc difuzní. Na free-hand si zatím netroufám.
No, ale ke stříkání mám ještě daleko... Dnešní postup skoro nula. Dodělával jsem staré resty, takže na tomto modelu jsem jen začistil dvířka kokpitu - abych dodržel pravidlo každodenního postupu.