PanteroviG vstoupím do tématu a dám svůj aktuální stav i s komentářem. Doufám že se na mě nebude zlobit
a že se to hodí i jiným lepičům
Kokpit: palubní deska je přerostlá a do kokpitu by vyšla moc dozadu. Vyřešil jsem to vykrouháním trupu a napasováním o cca 1mm dopředu. Podlaha pak vyjde krátká a prodlužoval jsem ji o 1,5mm. Kokpit zavřu, takže už víc neřeším.
Trup sedí dobře.
Podvozkové šachty jsou opět přerostlé a křídlo nejde zavřít, nutné ubírat. Nejdřív jsem slepil díly šachty dohromady a pak na prkénku brousil tak dlouho až to sedlo. Bylo nutné ubrat relativně hodně.
Přechod křídlo-trup přebývá půl mm na každé straně, nepovedlo se mi to ubrat tak aby nebylo nutné tmelit. Je nutné ubrat hodně materiálu, asi nejlépe to půjde na neslepeném křídle. Zkušební připasování pomocí lepící pásky je prakticky nemožné právě kvůli měkkému plastu, zkoušel jsem to a toho přechodu jsem si všiml až když jsem to slepil a získal tak pevný komplet.
... a dál jsem se zatím nedostal.
Plast je hodně měkký a dá se dobře krájet, pozor při broušení, ubírá se rychle. Klasickým lepidlem se to lepí blbě, má tendenci k "rozmatlání" a dlouho schne - doporučuji u větších celků počkat do druhého dne aby to dobře vytvrdlo. Zato po vytvrdnutí vůbec nepraská a spoje skvěle drží.
Mám ještě Airfixe Mk.22, zkusmo jsem porovnal křídla a Airfix má odhadem o 5mm větší rozpětí (sic!), Eduard Mk.21 je větší jen asi o 1mm.
Možná mám nějaký špatný výlisek či co, každopádně jsem rád že jsem koupil jen jednoho. Doufám že jsem nikoho neodradil od stavby, tenhle Seafire je jednoduše nádherný a ve sbírce se bude dobře vyjímat