Stránka 1 z 3

1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 18 bře 2016, 11:38
od Jarek S.
Zatím si jen založím chlíveček.
Váhal jsem ještě mezi 72 Mk.46 a 48 XVI.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 18 bře 2016, 19:20
od Jarek S.
Tak jsem začal začišťovat první díl a hned jsem narazil na pro mě problém.
U Mk.IX na zadní stranu dílu F5 přijde ještě nějaký bazmek, který ovšem u Mk.VIII není. Jenže teď nevím zda ty dvě lišty na fotce označené tam byly a nebo je to jen berlička pro lepší usazení toho bazmeku.
Bo dle této fotky tam nějaké výztužné lišty jsou ovšem na druhou stranu dle tady této tam nic takového není.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 19 bře 2016, 09:01
od Petr Martinek
Ten bazmek je regulátor napětí. A u devítky ty lišty jsou, ve skutečnosti je to plech z jednoho kusu se zahnutými hranami, přišroubovaný na přepážku. Je to pěkně vidět v knížce na devítku od WWP.
Jinak tu práci s odvrtáváním odlehčovacích otvorů v přepážce jsem si u svých staveb také dával, nicméně už vím, že je to zcela zbytečné - není to vidět :(

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 20 bře 2016, 16:10
od Jarek S.
Nakonec jsem to udělal podle přiložené fotky, byť je to také devítka.
Jinak zatím jen takové cca hodinkové drbáni ze včera a dneška mezi arbeity.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 20 bře 2016, 19:56
od Arest
Budu ti sem nakukovat.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 16:52
od Jarek S.
Takové skládáni ala dochtor.
Jinak slepená kapota...no tohle se Eduardům moc nepovedlo...Jinak ta boule je nějaký přisávač vzduchu a má byt dutá?

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 19:38
od Olda Homola
Ano :wink:

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 19:43
od PantherG
Na tu kapotu žbrblají vpodstatě všichni....ale nijak výraznější problém na Mk.IX E jsem s tím já osobně neměl.....

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 22:00
od klimeji
Taky v kapotě nevidím problém - svařím rozpouštědlákem, po pár dnech zapravím, max zamáznu surfem (teď jsem teda dal i ždibek tmelu) a jdu dál.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 06:58
od Jarek S.
Jde tu spíše o to, že ta polovina s těmi výstupky se blbě začišťuje, aby byla v rovině.
A ještě mám dotaz. Do dílu G55 mám vyvrtat dírku nehledě, že nějaká dírka dle fotek má být spíš na dílu G56.. neví někdo co má ta dírka za funkci?

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 07:47
od buresv
Pod tím výstupkem na kapotě byl přisávácí otvor pro vzduchový kompresor k plnění pneumatického systému.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 07:51
od Jarek S.
Další znalost a ta dírka v koření křídla?

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 07:56
od buresv
Dírky v kořeni křídla byly pro fotokulomet - u typů I-V byly na levé straně a pozdější typy je měly na straně pravé. U prvních devítek byl v levém kořeni křídla otvor pro vstup vzduchu pro chlazení paliva.

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 08:01
od Jarek S.
Aha díky za objasnění, jen mi chvíli trvalo, než mi došlo, že myslíš při pohledu zepředu :)

Re: 1/48 Mk.VIII Eda

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 09:27
od Martin Černý 'Černoch'
Motorový kryt je votrava, ale dá se to. Mnohem větší votrava pro mě byla sestava chladičů. Když nadáváš u mot. krytu tak jsme zvědav co budeš říkat na chladiče při lepení :D Díry v přepážce jsme taky odvrtával, nicméně u dalších staveb je odvrtám jen od hrany dvířek nahoru, dole to není vidět. U tohodle modelu nespěchej, a stav hlavou. Nejdřív mysli a pak dávej lepidlo. Jinak se tě to vymstí.