standaslechta píše:...Nemůžu najít třetí bar. schéma Old Kovozávodů, bylo zeleno/hnědý s červeným bíle lemovaným bleskem na motoru bílá 17.
Presne ten som mal vtedy postaveny, pekny tmavohendo-zeleny.
standaslechta píše:...Nemůžu najít třetí bar. schéma Old Kovozávodů, bylo zeleno/hnědý s červeným bíle lemovaným bleskem na motoru bílá 17.
66misos píše:Michal, dik za pripomienku. Uz je to opravene.
Vitane su aj dalsie upozornenia na chyby a navrhy na vylepsenie/opravy profilov.
66misos
MartinP píše:Mě šlo jenom o to jestli by si mohl Massimo opravit, že je to fotka z roku 1966 z Prahy, je na ni zrestaurovaná Lavočka a má shora zelenou a hnědou tak jak se tenkrát myslelo, že to za války bylo.
...Např. Jak -17 už má zase správnou šedou kamufláž a dvoubarevný černý a červený lem trupového čísla. Snad se dozvíme časem i zajímavé informace např. o lemu čísla naši Lavočky...
MartinP píše:...A ještě jedna odbočka k zelené a hnědé, minulý rok vyšla v Modeláři série článků o Pe-2 v čs. letectvu a píšou tam, že někteří ruští badatelé znova začínají tvrdit, že ze schématu zeleno-hnědo-šedého se na konci války vypuštěla šedá...a byli by jsme zase u zeleno-hnědé jako před padesáti lety...
messer píše:...No mě sa nezdají u massima mašiny 32 giap 3giad, resp. bílé vrtulové kužele a provedení bílých pruhů na ocase, to bude asi jiná jednotka...
standaslechta píše:Martin P. Číslo na trupu u Lavoček bylo poslední dvě(někdy tři) čísla čísla výrobního (jestli to bylo i u Jaků nevím) Takže původní číslo Kbelské La-7 bylo 60(n.r.45210860 ) a nezdráhám se říct že modře lemované.
messer píše:standaslechta píše:Martin P. Číslo na trupu u Lavoček bylo poslední dvě(někdy tři) čísla čísla výrobního (jestli to bylo i u Jaků nevím) Takže původní číslo Kbelské La-7 bylo 60(n.r.45210860 ) a nezdráhám se říct že modře lemované.
Docela by mě zajímalo, na základě čeho se tak soudí? Existují nějaké důkazy, jako napsané výrobní číslo v inventáři NTM, nalezené výrobní číslo na draku nebo cokoliv jiného?
messer píše:Díky za odpovědi, ale bohužel to nepovažuji za důkaz. Zkusím napsat p.Plavcovi do NTM, zda k tomu něco nemají, ale pochybuji. Je totiž na pováženou, že pamětníci uvadějí, že při restaurovaní Lavočky byla údajně odhalena sedmička a vrchni část dalšího čísla 3 nebo 7, na zakladě toho bylo rozhodnuto namalovat 77(takové číslo však na našich Lavočkách nebylo). Taky výrobní číslo motoru 82132260 (zjištění M. Věštčíka) neodpovídá mašině No. 45210860, ale 45210712 (stav červen 1945). Samozřejmě, že motor mohl být do r. 1949 v rámci nějaké revize vyměněn, ale chtělo by to nějaký archivní doklad, nebo najít se.no. draku přímo na mašině. Ostatně Kbelská Lavočka by si už zasloužila nějakou generálku, nechystá se něco?
Zpět na Sovietske letectvo 1918 - 1945
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků