Jacque píše:Egerman píše:Petros píše:Kolegové,jaký máte názor na červené horní vnější části křídla,většinou je to zpochybňováno,ale stále se to objevuje a docelo by to tomu MiGu slušelo.
Těžko říct. Ono se to rozebírá v podstatě pořád. Tohle asi znáš
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/howred.html
Tady je každej "kvalifikovaný odhad" těžký. Jestli byly konce křídel červený, tak to popírá všechnu kamuflážní techniku. Jestli byly zelený (namontovaný z jinýho letadla), tak proč byly celý zelený a nebylo na nich klasický černozelený kamo z tehdejší doby? Jestli to černozelený kamo někdo přetřel na celozelený, tak proč to nenatřel rovnou na bílou? Podle mého názoru se pravdy asi nedopátráme. V každým případě je ta s červenými křídly víc sexy. (Nejspíš proto, že si takhle pamatuju první obrázek Migu z pravěkého Letectví )
Máš to moc pěkný, držím palce ať to dotáhneš do vítězného konce.
Práve naopak, "lehko říct" Je to mýtus, výmysel.....už milión krát omieľaná téma, milión krát potvrdená, no stále žije, netuším prečo. Asi len pre tú atraktivitu. Toto bolo už X krát preberané aj tu na modelfore. Stačí pohľadať, už je to roky vyriešená téma. Jednoducho - sú to zelené krídla. Egerman, nie všetky migy mali čierno-zelenu kamufláž, boli aj celozelene....
Ak rozumies anglicky, pozri si linku (uvedenu vyssie): http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/howred.html, kde su uvadzane argumenty, preco by to kridlo malo byt zhora skor zelene, ako cervene.
Mas pravdu, pri stihackach bol celozeleny nater zhora standardom do zaciatku vojny. Po zacati vojny presli na zeleno-cierny standard, takze v zime 1941/42 sa celozeleny nater mohol vykytovat vynimocne, resp. ako nejaky skladovy komponent.
Tento konkretny stroj je novsieho typu, ale kridlo je starsieho typu. Je tam popisana (udajna) prihoda, ako sa "02" vratila z bojoveho letu poskodena a ako nahradny diel mali iba "stare, este letne" kridlo. Tak ho namontovali, ale vzhladom k hektickej dobe ho uz nepremalovavali na bielo.
ujík píše:...Měl bych ještě dotaz k tomuto konkrétnímu letounu, jestli má mít kovový (stříbrný) kryt motoru, nebo je to jen jiný odstín bílé? Na fotce se jeví tmavší oproti ostatní bílé, na hodně postavených modelech, nebo i návodech k obtiskům je taky kov.
Díky za odpověď.
S istotou Ti to nepovie nikto.
ALE
Ruske lietadla nelietali v NMF. Mali striktne postupy/predpisy za ucelom ochrany povrchov pred koroziou atd. Plus vela komponentov, resp. podcelkov uz bolo nakamuflovanych, ked z nich skladali finalne lietadlo. Takze holy kov je velmi nepravdepodobny.
Mohlo to byt ale natriekane striebrenkou, co bola oficialna alternativa k bielej. Strieborne povrchy mali ale iny odlesk, ako biela.
Tu mas priame porovnanie bielej a striebornej na Su-2:
V porovnani s tym Su-2 mi to na Mig-3 ako striebrenka moc nepripada:
S najvacsou pravdepodobnostou to vyzera na zamastenu, resp. mastnou handrou zaspinenu bielu farbu. S tym krytom sa totiz casto manipulovalo kvoli motoru a zbraniam.
Este nazabudni zatmelit slaty (klapky na nabeznej hrane kridla), resp. minimalne na pravom kridle. Trup je sice novsieho typu, ale (nahradne) kridlo je starsieho typu, este bez slatu.
Pre porovnanie tu mas:
tradicny, "akrobaticky" vzhlad s cervenym kridlom a nenafarbenym krytom motora:
a kolorovane foto so zelenym kridlom a bielym krytom motora - tu mi ten Mig-3 pride "vojenskejsi":
A tu http://sovietwarplanes.com/board/index.php?PHPSESSID=vm9k7uvn52ojm9dii2ijrlnv00&topic=1714.msg14712#msg14712 mas podla mna pravdivy nazor na povod cervenych kridiel.