Čelen člun neměl, v popisu plavby od kpt. Blighe není o čelenu (bowsprit) žádná zmínka, ani o příďové plachtě kosatce (jib).
Bligh ve svém publikovaném popisu plavby a vzpoury zmiňuje lugrové (lugové) oplachtění, že v silném větru plul člun se zkrácenou lugrovou plachtou (tzv. refovanou - angl. reefed), a že v sobotu 9. května 1789 nainstalovali na oba stěžně po páru úpon (pair of shrouds).
Z toho vyplývá, že člun Bounty měl nejjednodušší lugrové oplachtění, jako má replika, a teprve během plavby za silného větru na stěžně dodatečně instalovali po páru úpon, jednoduše uvázaných na boku člunu kolem vnitřního podélného opěrného nosníku pro lavice, který chybí jak v monografii o Bounty, tak ve stavebnici Occre, která z chybných plánů monografie vychází.
Takeláž člunu:• Dva stěžně s otvory s kladnicemi pro ráhnové zdviže, dvě ráhna.
• Ráhnové zdviže (haliards) k vytahování a spouštění ráhen – bylo to lano, upevněné na ráhnu, procházející přes kladnici ve stěžni dolů, uvázané na boku člunu na návětrné straně k podélnému nosníku lavic. Zdviž se mohla rovněž uvázat k lavici dole u stěžně, někdy byly v lavici úvazné kolíky.
• Pár úpon na každém stěžni – pár tvořilo jedno lano s okem v horní části, nasazené na vrcholek stěžně; oba konce byly jednoduše uvázány k podélnému nosníku lavic na boku člunu. Podle nastavení plachet vůči směru větru se úpony uvazovaly na návětrném levoboku nebo pravoboku. Při plavbě na předoboční a boční vítr se úpony vázaly na návětrném boku napříč k stěžni, při plavbě na zadoboční a zadní vítr se úpony uvázaly více dozadu.
• Lugové plachty měly v předním dolním rohu provaz nazývaný hals, též halže (tack), v zadním dolním rohu plachty byl provaz nazývaný šot (sheet). Přední hals se vázal do železného kruhu na přídi člunu nebo k podélnému nosníku lavic na boku člunu, podle nastavení plachty vůči směru větru. Šot se vázal dozadu k podélnému nosníku lavic na boku člunu, nebo k lavici. Šot hlavní plachty mohl vést přes železný kruh na zádi člunu a odtud na lavici dopředu, nebo k podélnému nosníku lavic na boku člunu, podle nastavení plachty vůči směru větru. Hals se vázal k podélnému nosníku lavic na boku člunu.
• Lugrové plachty měly po dvou řadách refovacích lanek, v silném větru se mohla plocha plachet zmenšit částečným skasáním a svázáním refovacími lanky.
Takeláž se železným kováním na bocích pro úpony a upínací kladky (deadeyes), čelen a dvě kosatky, jak mají monografie i stavebnice Occre, neodpovídají skutečnosti. V Occre vycházeli z monografie o Bounty, která obsahuje řadu chyb, včetně konstrukce a takeláže velkého člunu. V Occre to ještě zazdili nepochopením konstrukce záďového výložníku (davit).
Lugrové oplachtění člunu z příručky o námořnickém řemesle z Davida Steela z r. 1794 (vpravo dole - Lug Sail)
https://www.hnsa.org/wp-content/uploads/2014/07/sail29.jpgLugrové oplachtění člunu – popis na str. 137 (BOAT'S LUG SAIL)
https://maritime.org/doc/steel/part4.htm#pg137Proporce stěžňů a ráhen člunů s lugrovou takeláží str. 41 (Mast-Making, page 41, LAUNCHES AND CUTTERS WITH LUG-SAILS).
https://maritime.org/doc/steel/part1.htm#pg41Příručka o takeláži a námořnickém řemesle z r. 1794:
David Steel:
The Elements and Practice of Rigging And Seamanship. London 1794.
https://www.hnsa.org/manuals-documents/age-of-sail/the-elements-and-practice-of-rigging-and-seamanship/Rozměry lemovacích lan (Bolt ropes sizes) - v tabulce zcela dole:
https://www.hnsa.org/wp-content/uploads/2014/07/pg148b.jpgRozměry a detaily plachet (dimensions of sails) - zcela dole. Šířka plachtoviny (cloth) byla standardně 24 palců = 60,96 cm:
https://www.hnsa.org/wp-content/uploads/2014/07/pg150.jpgPoznámka: v monografii Bounty je chybně zakresleno usazení lavic člunu na boku - chybí vnitřní podélný nosník, na němž byly lavice položeny.
Tutéž chybu stejný autor udělal také u dvou člunů v monografii o fregatě Pandora.John McKay:
The Armed Transport BOUNTY. (Anatomy of the Ship), Conway Maritime Press 1989, revised edition 2001.
John McKay, Ron Coleman:
The 24-Gun Frigate Pandora (Anatomy of the Ship). Conway Maritime Press; revised edition 2010.