Britský postup podél řeky Tigridu dále pokračuje.
Pokračují letové zkoušky letounu Junkers J.I. Ten poprvé vzlétl 28.1.1917, jako výsledek specifikace "obrněného pěchotního letadla pro průzkum z malých výšek". Firma Junkers na něm pracovala od léta 1916. Výsledkem byl revoluční letoun, jehož drak byl poprvé v historii letectví celokovový s integrovanou kovovou vanou z chromové oceli, která kryla motor letounu a prostor posádky včetně řízení a dalších nejdůležitějších konstrukčních prvků letounu. Zadní část trupu a konstrukce křídel a jejich potah (u pozdějších sérií i potah zadní části trupu) byly z duralu. Dalším revolučním prvkem bylo samonosné horní křídlo s vysokým profilem, nepotřebující přídavné výztuhy. Jedinými dřevěnými částmi letounu bylo motorové lože, ostruha a vrtule. Letoun byl vyzbrojen dvěma synchronizovanými kulomety Spandau a jedním pohyblivým Parabellum na oběžném kruhu pozorovatele a ručními granáty. Na sériovou produkci neměla firma Junkers potřebné kapacity, takže jí Idfliegem "doporučeno" spojení s firmou Fokker a založení společného podniku Junkers-Fokker Werke AG (jen tak mimochodem, Anthonyho Fokkera prý velmi zaujala koncepce samonosného křídla s vysokým aerodynamickým profilem....). První letadla vyrobena v nové továrně byla předána útvarům na konci července 1917 a dne 1. srpna 1917 proběhl první bojový let. Celkově bylo leteckým útvarům do konce války předáno 189 z celkově objednaných 300 kusů letounů.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.