Petr
Peter DeSnek píše:Tome budu velice rad oponovat ... Bydlim kuli praci velice daleko od rodiny ... cca 550 km. Predstava, ze musim za tu cestu 5x 20-30 minut "tankovat" - pardon dobijet baterky, abych se nekam dostal v realnem case, mne docela desi. Normalne takova cesta trva cca 6 hodin a nejake drobne. Ale s dobijenim je tato doba o 2,5 hodiny delsi. Chces mi rici, ze to ma byt dan za "ekologii" ??? To ze misto toho, ze se seberu v patek pozdni odpoledne a pred pulnoci jsem v pelechu se svou zakonitou zenou, jsem u ni az na snidani ???
Musime si uvedomit rozdil mezi idealistickym sci-fi a praktickou pouzitelnosti...
Elektromobil je zatim prepych jenom pro ti primestske "dojizdece", ale ne pro trans-efropanske cestovatele.
At je to jak to je, dokud elektro-auto na jedno "nabiti" neudeje minimalne 1100 a vice km jako moje soucasna Ochcafka na jedno "doliti", tak takove auto proste nepotrebuji. Je to porizovaci a provozni prepych, ktery si ani pri svem platu proste nemohu dovolit... proste a jednoduse - muj cas ma vetsi cenu!!!
Kalousek Petr píše:A to ty dobíjecí stojany budou dozajista ověšeny nedočkavými motoristy , protože aut je a bude hodně . Taky je uspěchaná doba , každý se nebude chtět zdržovat ...no to bude mazec - už se těším ...
.MG. píše:..nejdůležitějším kritériem koupě auta u nás byla, jest a bude jen a jen cena.
Aleš R. píše:Tohle ale úplně stejná demagogie, když už. Benzínky mají velmi hustou síť. Jak dlouho tankuju plnou?
Žádná veřejná síť nabíječek není - neplatí kdyby.. Nehodlám být ani otrokem auta, abych pořád, ráno, večer, na nákupech nabíjel..Co když nejde proud? Ráno nejedu do práce? A to je jako vážně, že nabiju někde přes den už za 20 minut? Když tam tedy nikdo jiný nebude..
Pro mě je tohle extremismus. Propagace od ČEZ je jasná, ten elektřinu vyrábí.
Tomáš Chmelík píše:Kalousek Petr píše:A to ty dobíjecí stojany budou dozajista ověšeny nedočkavými motoristy , protože aut je a bude hodně . Taky je uspěchaná doba , každý se nebude chtět zdržovat ...no to bude mazec - už se těším ...
No, ano, věci lze videt dle libosti - poloprázdné nebo poloplné... Vždycky lze použít extrémní příklad...
Ano, dobíjení trvá déle, funguje to jinak než na benzínce a infrastruktura tomu bude odpovídat. Cesta Praha - Ostrava bude i se sítí rychlodobíječek opruz s autem, co najede 100 km na jedno nabití. Ale jedna půlhodinová přestávka už takový průser být nemusí, ostatně je v souladu s přestávkou v řízení atd. Počet stanic ale bude muset odpovídat počtu aut, pochopitelně.
Jinak ČR je z hlediska hustoty benzínek dost unikát, máme je tady strašně nahusto...
Jinak zdržování - stačí stávka v rafinériích a hned jsou u benzínek taky fronty, kde se člověk zdrží (prosím, berte samozřejmě jako nadsázku...).
Z pohledu EU je tam i strategický prvek - elektřinu si umíme (neříkám, že je to jednoduché) vyrobit lokálně, ropu hodně dovážíme, to že je momentálně levná je jiná věc...
Aleš R. píše:Gloton píše:atmosférické turbomotory
Co to je.
Zpět na Volný pokec (Subject free)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků