Nikitin PSN-2, (Planěr Specilnogo Naznačenija - kluzák pro speciální účely) byl kluzák zkonstruovaný k testování koncepce a naváděcího zařízení pro řadu řízených klouzavých pum navržených S.F. Valkem v roce 1933. PSN-2 byl celodřevěný jednoplošník se dvěma plováky připevněnými ke křídla pomocí vzpěr, otevřeným kokpitem v přídi trupu a zvláštními ploutvemi na zadním konci každého plováku. PSN-2 mohl být vynesen z vody do vzduchu tažen za mateřskou lodí nebo ve vleku za letounem. Sériová verze PSN-2 měla být bezpilotní a s doletem 40 km (25,85 mil) při rychlosti 700 km/h (435 mph) měla být naváděna k cíli pomocí infračerveného naváděcího systému KVANT. Letové zkoušky byly provedeny v roce 1940, ale práce byly ukončeny 19. července 1940.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Silbervogel od AMP v měřítku 1:72 je, jak lze očekávat spíše shortrun. Bonusem je 3D aršík a vykrývací masky. Trocha historie, především pro ty, co neovládají angličtinu: Silbervogel („Stříbrný pták“) byl projekt raketového suborbitálního bombardéru na kapalné palivo, který koncem 30. let navrhli Eugen Sänger a Irene Bredtovou. Je také známý jako RaBo (Raketenbomber – „raketový bombardér“). Byl to jeden z mnoha návrhů zvažovaných pro projekt tzv. „Amerika Bomber“, který byl zahájen na jaře 1942 a byl zaměřen výhradně na transatlantické strategické bombardéry s pístovými motory, jako jsou Messerschmitt Me 264 a Junkers Ju 390, jediné dva typy skutečně postavené a zalétané pro srovnávácí zkoušky. Když se Walter Dornberger po druhé světové válce pokusil vzbudit ve Spojených státech zájem o vojenská kosmická letadla, zvolil diplomatičtější termín antipodální bombardér (antipodal - protinožec). Design zahrnoval novou raketovou technologii a princip vztlakového tělesa, což předznamenalo budoucí vývoj okřídlených kosmických lodí, jako byl X-20 Dyna-Soar ze 60. let a raketoplán ze 70. let. Nakonec to bylo považováno za příliš složité a nákladné na výrobu. Design nikdy nepřesáhl rámec testu makety.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Silbervogel byl určen k letu na dlouhé vzdálenosti v sérii krátkých skoků. Letadlo mělo startovat na 3 km dlouhé železniční trati pomocí urychlovacích raketových motorů, které mu měly udělit rychlost asi 1 930 km/h (1 200 mph). Jakmile bylo ve vzduchu, mělo spustit svůj vlastní raketový motor a pokračovat ve stoupání do výšky 145 km (90 mil), v tomto okamžiku by se pohybovalo rychlostí asi 21 800 km/h (13 500 mph). Poté by postupně klesalo do stratosféry, kde by rostoucí hustota vzduchu generovala vztlak proti ploché spodní straně letadla, což by nakonec způsobilo jeho „odskočení“ a opětovné získání výšky, kde by se tento vzorec opakoval. Kvůli aerodynamickému odporu by byl každý odraz mělčí než ten předchozí, ale stále se počítalo s tím, že Silbervogel bude schopen překročit Atlantik, dopravit 4000 kg (8800 lb) bomb do Spojených států a poté pokračovat ve svém letu. Přistát měl na některé japonské základně v Tichomoří. Celková délka trasy měla činit 19 000 až 24 000 km (12 000 až 15 000 mil).
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Poválečná analýza Silbervogelova designu zahrnující matematickou kontrolní analýzu odhalila výpočetní chybu a ukázalo se, že tepelné namáhání během opětovného počátečního vstupu do atmosféry by bylo mnohem vyšší, než původně vypočítali Sänger a Bredtová. Kdyby byl Silbervogel sestrojen podle jejich chybných výpočtů, letadlo by bylo zničeno při opětovném vstupu do atmosféry. Problém mohl být vyřešen rozšířením tepelného štítu, ale to by snížilo již tak malou nosnost letounu.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Dne 3. prosince 1941 zaslal Sänger svůj původní návrh na suborbitální kluzák Reichsluftfahrtministeriu (RLM) jako Geheime Kommandosache Nr. 4268/LXXX5. 900stránkový návrh byl v RLM vzhledem ke své velikosti a složitosti hodnocen s nelibostí a byl odložen. Poté Sänger začal pracovat na skromnějších projektech, jako byl náporový stíhač Škoda-Kauba Sk P.14. Po skončení války Sänger a Bredtová pracovali pro francouzskou vládu a v roce 1949 založili Fédération Astronautique.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Bloch MB.151 C1 Foreign service Dora Wings kat číslo 72030. Výlisky byly již představeny výše. Výrobce nabízí Blocha v zajímavých zbarveních cizích uživatelů: Luftwaffe a řeckého letectva. Řecko objednalo 25 Blochů, z nichž se do kapitulace Francie podařilo dodat pouze 9 strojů, které se připsaly několik sestřelů.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Model letounu Savoia-Marchetti S.55A v měřítku 1:72 vydala firma Dora Wings pod katalogovým číslem 72018. V oranžové krabičce jsou uloženy obtisky, planžeta leptů a vykrývací masky. Podrobný stavební návod nabízí 4 barevná schémata, 3 na letouny italského a 1 rumunského letectva. Všechny ve světle šedém zbarvení.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!