Úvodem bych chtěl předeslat, že pokud bude v týdnu některý den slušně, pokusím se to nafotit znova, protože tohle večerní exponování s bleskem je na prd. Kvůli tomu vylezlo na fotkách kdeco (drybrush není ve skutečnosti tak výrazný, pneumatiky jsou v reálu trochu zamazané, khaki barva má úplně jiný odstín a to co vypadá jak prach na kapotě a předních blatnících tam vůbec není).
No a teď ke stavbě. Pragu RV jsem postavil už kdysi dávno z rezinu od Profikitu a výsledek byl tak katastrofální, že jsem se ho ani neopovážil ukázal zde na fóru (na vině jsem byl já ne stavebnice). Po letech Pragovka skončila v louhu s tím, že si dám repete, bohužel lázeň způsobila silné zkroucení a deformování řady dílů, takže model skončil na vrakovišti. Vloni nebo předloni naštěstí Poláci vydali novou plastikovou stavebnici, takže jsem si ji pořídil a při prvním pohledu se mě vůbec nelíbila, kabina mě přišla moc hranatá, když jsem však prolistoval přiložený časopis ta jsem si ulevil, protože jsem zjistil že mám spíš nakoukané tvary modelu od Profikitu než skutečného auta, takže jsem se výrobci v duchu omluvil...
Obě zmíněné stavebnice od sebe dělí minimálně deset let a je to na nich znát. Profikit je očividně z ručně dělané předlohy a tak se mnohé detaily nemohou s novou, počítačově modelovanou, stavebnicí vůbec rovnat (namátkou nýtování, kola a žebra chlazení). Na druhou stranu řada jiných detailů je u FtF dost zjednodušená, hrubá nebo chybí úplně, takže jsem některé použitelné díly nahradil rezinovými nebo leptanými z Profikitu. Pokud by se někdo chtěl vydat stejnou cestou, náhradu zadních náprav a úpravu tvaru podvozkového rámu vřele nedoporučuju, je to nečekaně pracné, ve výsledku takřka neznatelné a úplně jsem si tím zničil geometrii. Na vině je zejména rozdíl v rozměrech obou stavebnic a měkký plastik. Ostatní detaily však modelu pomohly ale i bez nich bude výsledek vypadat dobře. Některé drobnosti je však potřeba vyrobit svépomocí třeba plachtu, přední nárazník a koncová světla. Další nevýhodou stavebnice FtF je absence obtisků, opět „pomohl“ Profikit. Uvozovky jsou zde záměrně, protože číslo by mělo být pětimístné a ne čtyřmístné a celá značka tak o polovinu menší, bohužel jsem nic lepšího neměl k dispozici.