UNIMOG na kolejích (a funkční!!!)
Napsal: 21 kvě 2013, 17:45
Nejsem bezhlavým vyznavačem pouze železničních modelů. Líbí se mi a rád je stavím, ale v mnoha technických detailech a technologiích o železnici skoro nic nevím. Proto si nejsem jistý, zda následující fotoseriál se do této rubriky hodí.
Je to nafoceno dnes, za velice ochotné spolupráce poměrně mladého řidiče tohoto „stroje“. Podle mých znalostí a informací by se mělo jednat o Mercedes Benz UNIMOG, typové řady 406 – specifické označení je mě neznámé – vyrobený v roce 1979. Kde pracoval a jezdil je také neznámo, ale v Hradci Králové se v Kovošrotu objevil údajně v roce 2002. Tato hradecká organizace si ho pořídila z Českých Budějovic, ale to je asi tak vše, co se dalo o historii zjistit.
Podle slov řidiče, jeho hmotnost je 8 tun – to je zapříčiněno betonovou zátěží na ložné ploše, systémem vzduchojemů a přídavným agregátem (kompresorem), ventilů a rozvaděčů. Maximální hmotnost, co toto stále funkční vozidlo kdy táhlo, bylo 15 vagonů, z toho 11 naložených o celkové hmotnosti 460 tun. Dnes jsem u toho asistoval, když si s lehkostí poradil nejdříve se čtyřmi a potom se třemi čtyřnápravovými vagony plně naložených šrotem. A to celý „vlak“ byl bržděn jen UNIMOGem!
Pokud bude někdo mít doplňující informace, bude to jen a jen přínosné. A otázka na závěr, dělá se UNIMOG v „pětatřicetině“? Vím o Revellu 1/24, ale to byla o dost modernější verze.
Ne, že bych neměl co dělat, ale takové dioráma s tímto strojem a alespoň jedním vagonem, by byl celkem mazec, co?
P.S. Omluvte kvalitu fotek, vše je foceno mobilem. Foťák sebou netahám a celé "toto soustrojí" jsem zahlédl jen velice náhodou...
Je to nafoceno dnes, za velice ochotné spolupráce poměrně mladého řidiče tohoto „stroje“. Podle mých znalostí a informací by se mělo jednat o Mercedes Benz UNIMOG, typové řady 406 – specifické označení je mě neznámé – vyrobený v roce 1979. Kde pracoval a jezdil je také neznámo, ale v Hradci Králové se v Kovošrotu objevil údajně v roce 2002. Tato hradecká organizace si ho pořídila z Českých Budějovic, ale to je asi tak vše, co se dalo o historii zjistit.
Podle slov řidiče, jeho hmotnost je 8 tun – to je zapříčiněno betonovou zátěží na ložné ploše, systémem vzduchojemů a přídavným agregátem (kompresorem), ventilů a rozvaděčů. Maximální hmotnost, co toto stále funkční vozidlo kdy táhlo, bylo 15 vagonů, z toho 11 naložených o celkové hmotnosti 460 tun. Dnes jsem u toho asistoval, když si s lehkostí poradil nejdříve se čtyřmi a potom se třemi čtyřnápravovými vagony plně naložených šrotem. A to celý „vlak“ byl bržděn jen UNIMOGem!
Pokud bude někdo mít doplňující informace, bude to jen a jen přínosné. A otázka na závěr, dělá se UNIMOG v „pětatřicetině“? Vím o Revellu 1/24, ale to byla o dost modernější verze.
Ne, že bych neměl co dělat, ale takové dioráma s tímto strojem a alespoň jedním vagonem, by byl celkem mazec, co?
P.S. Omluvte kvalitu fotek, vše je foceno mobilem. Foťák sebou netahám a celé "toto soustrojí" jsem zahlédl jen velice náhodou...