Stránka 1 z 3

Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:28
od marty-ma
Na doporučení kolegů, kterým jsem se "narouboval" do témat - tím se jim také velice omlouvám a z jejich odkazů své bláboly stáhnu - založil jsem vlastní. Chtěl bych zde prezentovat vojenskou modelovou techniku na kolejích v měřítku 1/35. A to bez vyhraněného, předem stanoveného typu vozidel, státu a místa nasazení. Prostě jen tak pro radost z modelařiny.
Panzerjagerwagen (vol.2) - Trumpeta + Tamiya
Tomuto zajímavému typu vagonu jsem neodolal a postavil si ho. Komentovat vlastní stavebnici asi není nutné. Celkem pohodová stavba, možná větší absence podvozkových detailů, ale komu je ukazovat, když tam není vidět?
Je to však rekonstrukce Panzerjagerwagen (vol.2) s polní úpravou 2 cm Flak. Vycházel jsem z velice nekvalitní fotografie, údajně z konce války. Tam je ještě navíc celý vůz maskovaný hromadami větví. Na ně jsem však již chuť ani náladu neměl ... Stavebnice je kompilát Trumpety a Tamiya + nějaké haraburdí a dřevěné lože kanonu, převážně "růčo-fůčo" zmatlané z domácích zásob.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:32
od marty-ma
Ještě několik fotek Panzerjagerwagen (vol.2). Připravuji se na verzi (vol.1), tam jsem také dohledal nějaká vylepšení oproti stavebnici, ale nebude to takové převratné.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:48
od marty-ma
Pro mne z modelářského hlediska bylo celkem zajímavé, kolik všelijakých mutací vozů se na kolejích objevilo během války. Více či méně upravené, vyzbrojené nebo opancéřované. Velký posun pro přiblížení této techniky pro "řadové modeláře" udělala Trumpeta, když začala na trh chrlit jeden vůz za druhým. Ale přesto jsem si našel něco, co není zatím vyráběno v gigantických sériích, je to z rezinu (mám asi velkou úchylku, já reziny přímo zbožňuji :shock: :shock: :shock: ), ale dá se to sehnat za celkem odpovídající cenu. A hlavně, dá se to tak kombinovat, že mohou vznikat celé sestavy i pancéřové vlaky. Jedná se o tzv. "Abstosswagen", snad v překladu něco jako odrážecí vůz nebo tak nějak.
Abstosswagen (1) - Artilery
Pohled na díly před úpravou a potom několik vyloženě špatných fotek na konstrukční celky stavebnice.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:51
od marty-ma
No a teď několik záběrů na Abstosswagen (1) v konečné podobě. Vše co je na fotkách, tak je součástí stavebnice.(Bez kolejí!)

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:55
od marty-ma
Další stavebnicí je upravená verze Abstosswagen (2). Změna je v provizorní pancéřové budce, opatřené světlometem a průhledy. Bedna, samopal, puška a dalekohled jsou ve stavebnici.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 08:59
od marty-ma
Tento vagon jsem si ještě upravil podle své představy o naloženém "potřebném bordelu" na plošině.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 09:03
od marty-ma
Další v pořadí, již třetí, vagon na platformě Abstosswagen, je "Tankový vůz (1)". Podvozkové partie jsou shodné, ale nástavba je uzpůsobena tak, aby byl částečně chráněn tank, který se na plošinu dostával pomocí sklopné rampy.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 09:07
od marty-ma
Za pomoci celkem sehnatelného, ale letitého modelu francouzského tanku Somua S35 (Heller), vznikne celkem zajímavá a poměrně rozložitá stavba nevšední kombinace vagonu a tanku. Jen pro úplnost, tank je opatřen doplňkovými lepty od Eduardu, ale nepoužily se všechny.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 09:17
od marty-ma
No a jako důkaz toho, že to opravdu jde nakompletovat jako jeden vlak, ještě několik fotek. Problém je v tom, že vše se začíná natahovat do délky a tak je to focené v pokoji na zemi. Lokomotiva (BR 86) je model od CMK (zase rezinový :-D :-D :-D ), ale je to jen " z nouze ctnost". Tyto stroje nebyly začleňované do sestav obrněných vlaků. Zde hrála prim jiná parní lokomotiva, a to BR 57. Do té se zatím nikomu z velkých výrobců nechce. Trumpeta jí sice nabízí jako novinku, ale v pancéřované podobě s "dutým vnitřkem", ale taková varianta se k těmto vozům nedávala.
Ještě se naskýtá jedno řešení a to WR360. Ale o tom někdy jindy.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 09:20
od marty-ma
Možná je patrné i z těchto amatérských fotek, jak celá sestava nabývá na rozměrech. Pro uskladnění modelů ve vitrince je vše v pohodě. Vagony nejsou delší jak 35 cm a jsou "placaté" - šířka do 10 cm. Ale jak se začnou zapojovat, je zle a zanedlouho by nestačilo i skutečné nádraží.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 09:59
od Jarek S.
Vypadá to zajimavě... =D> =D> =D> =D>

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 12:00
od Duch
:-& Je to skutečně výborný =D> =D> ,zároveň je to pěkný návod pro ostatní. :arrow: BOMBA. :flower:

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 15:49
od Michal Rollo Šorm
Tak to je masakr! Paráda. Jen jako blátošlap koukám na tu S - 35. Ty pásy jsou hotové? Nebo je ještě budeš dodělávat? Takhle stříbrné je to divné.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 16:44
od marty-ma
Díky za to, že jste se na galerii koukli i za připomínky. K těm pásům na S35. Je to takové všelijaké - alespoň podle mých chabých postřehů, co jsem na tento tank sehnal, hlavně na netu. Na samotném molelu jsou pásy stříbrné, tak trochu jakoby zašlé a doplněné olejovkou, která stekla tam, kam měla. Trochu je to vidět na fotkách samotného tanku s tím vagonem. Na "společné" fotce v sestavě vlaku je to však do očí bijící stříbrná až bílá barva :( :( ... Je to také tím, že nejsem žádný fotograf a foťák taky není nejnovější.
Ale abych neutíkal od tématu. Podle dobových foto ty tanky měly celokovové pásy. A i v blátě jasně "září" jednotlivé detaily konstrukce pásů, jak jsou kovové a "vyleštěné". To okolo (bláto a další bordel), stejně opadá během jízdy po pevném povrchu, takže by tam mohlo zůstat jen trochu sajrajtu v místech spojů a technologických prohlubní. Je to můj dohad, ale na ty vagony nenajížděly úplně zadělané od bláta. On význam těch vagonů s S35 byl asi v tom, že to byly velice jednoduché a rychle zhotovitelné bojové prostředky, které se daly snadno pospojovat dohromady a tvořily značnou (v dané době a v dané situaci) bojovou sílu. Sjezd tanků z vagonů měl být až jako jedna z posledních alternativ úderu.

Pro ilustraci, avšak nikoliv jako dogma, připojuji dvě fotky z netu, kde je vidět ta "kovovost" pásů i v terénu.

Re: Vojenská technika na kolejích

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 17:47
od Janis
Krásný. [-o< =D>