Stránka 1 z 3

BR50 - Revell 1:87 - Již Dokončeno

PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 16:04
od Ondřej Nadrchal
Minulý rok jsem rozdělal jednu krásnou páru - BR50 v provedení DB. Z téhle fáze bohužel žádné fotky nemám. Stavebnice byla docela přesná (myslím tedy spasování dílů), ale některé detaily, slusně řečeno velmi hrůbé. Model byl zamýšlen jako pojízdný, a tak celý rozvod byl změněný a bez úprav nepoužitelný. Na model nejsou žádné (dostupné) doplňky, tak jsem si pomohl zbytky rámečků. Armatury na kotli jsem po hranách vzal rydlem, aby se zvětšila plasticita a odstranil nepřirozemý přechodový rádius. Podvozek tendru jsem tak různě odvrtal a odfrézoval. Na tendru jsem se docela vyvztekal. Dělal jsem komplet nové zábradlí, zadní žebříčky a vodoznaky. Potom jsem se pokoušel napodobit lehce pokřivený povrch typický pro starší stroje. Sice to není přesně ono, ale lepší jsem zatím nedokázal.

PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 16:57
od VeronNZ
Stavebnica je riesena ako staticky model,alebo dasa pouzit aj do zeleznice 1/87?

PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 19:17
od Hummer
Všechny páry od Revella jsou statické modely. Ojnice jsou vylisovány nepohyblivé.

PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 20:05
od DeadReichEsprit
jééé ;-I ;-I ;-I :celeb: se těšim kolik si za ní dal? :)

PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 06:56
od Ondřej Nadrchal
Hummer píše:Všechny páry od Revella jsou statické modely. Ojnice jsou vylisovány nepohyblivé.


To neni tak uplne pravda. BigBoy je reseny jako pohyblivy, BR01 jako staticka a BR50 jako pohybliva (na ostatni bych se musel podivat). Pohybliva je v pojeti Revellu mysleno tak, ze si ji muzes rukou posouvat a toci se ji kola a pohybuji (castecne) rozvody. Vzhledem ke konstrukci ramu a modelove velikosti okolku je to na normalni kolejiste nepouzitelne, protoze by ztezi projela oblouk o radiusu 1m. Navic ulozeni naprav bez lozisek plast-plast silne drhne a mala hmotnost modelu neda dost velkou adhezi. Kdyz se pritlaci, tak se zase zvetsi drhnuti. Pokud na kolejiste, tak jako staticke modely nekam k vytopne a nebo jako srot na odstavnou kolej.

PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 06:57
od Ondřej Nadrchal
DeadReichEsprit píše:jééé ;-I ;-I ;-I :celeb: se těšim kolik si za ní dal? :)


Model stal na krame okolo petistovky.

PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 07:07
od Hummer
Ondřej Nadrchal píše:
Hummer píše:Všechny páry od Revella jsou statické modely. Ojnice jsou vylisovány nepohyblivé.


To neni tak uplne pravda. BigBoy je reseny jako pohyblivy, BR01 jako staticka a BR50 jako pohybliva (na ostatni bych se musel podivat). Pohybliva je v pojeti Revellu mysleno tak, ze si ji muzes rukou posouvat a toci se ji kola a pohybuji (castecne) rozvody. Vzhledem ke konstrukci ramu a modelove velikosti okolku je to na normalni kolejiste nepouzitelne, protoze by ztezi projela oblouk o radiusu 1m. Navic ulozeni naprav bez lozisek plast-plast silne drhne a mala hmotnost modelu neda dost velkou adhezi. Kdyz se pritlaci, tak se zase zvetsi drhnuti. Pokud na kolejiste, tak jako staticke modely nekam k vytopne a nebo jako srot na odstavnou kolej.

Tak to se omlouvám za desinformaci, já jich viděl jenom pár a to ještě těch starších a tam bylo všechno napevno. Ale pěkně postavená, jako statická může být každá z nich ozdobou nejen vitríny, ale i modelového kolejiště.

to Hummer

PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 07:37
od Ondřej Nadrchal
To mas pravdu, ty stare modely byly statice. A kez by u toho Revell zustal. Predelavat ty rozvody, to je teda porod.

PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 21:49
od DeadReichEsprit
prosimtě co všechno dělaj za evropské mašiny???a tušim že dělaj i Ludmilu s komplet interiérem :)

to DRE

PříspěvekNapsal: 12 říj 2006, 06:51
od Ondřej Nadrchal
Mas pravdu, Ludmilu delaji, videl jsem i Sergeje. Ja delam jen ty parni. Tady se muzes mrknout co je zrovna v produkci.
http://www.revell.de/en/products/model_ ... HL=04&nc=1

P.S. A co slibene fotecky, nebyly by uz?????

Dalsi maly progress

PříspěvekNapsal: 16 říj 2006, 07:34
od Ondřej Nadrchal
Tak jsem po case zase udelal kousek prace. Kotel a nastavba tendru jsou nastrikane cernou a nalepene obtisky. Revel zde nezklamal, temer vsechny obtisky byly podstatne vetsi, nez vylisovane desky na jejich umisteni. Nejhure se to resilo na typove tabulce na viku dymnice (z cela kotle). Stejne je to trochu zmrseny :evil:
Nastavba tendru je nalakovana a pripravena na ustareni a opraseni.
Definitivne je dokoncen podvozek tendru.
Dale si hraju s rozvody (mam na mysli lokomotivni, ne manzelku). Tam jsem udelal maximum co jsem mohl, ale stejne to neni ono. Vyrobit krizacek pro soupatko ve finalnim rozmeru 2x3mm mi proste nejde. Take jsem musel zcela nemodelove dat tyc pohonu soupatka. Ta puvodni amputovana, byla moc kratka a novou jsem proste nesvedl vyrobit :evil:
Uz se tesim az to bude hotove a pustim se do 1/35. Tam je vsechno o neco vetsi.

Uprava soupatek

PříspěvekNapsal: 20 říj 2006, 07:06
od Ondřej Nadrchal
Protoze jsem byl opravdu nespokojeny se vzhledem rozvodu (i pres pokus o imitaci soupatkoveho krizaku), tak jsem se rozhodl ho v tomto bodu predelat.
Nejdriv jsem resil, jak vyrobit tyce k nahonu soupatka. V prurezu by meli mit 1x1mm a rovna drazka podel. Nakonec jsem je slepil ze trech pasku tl. 0.3mm. Na konci je potom prilepena vidlice, ohnuta ze stejneho plastu. Vyroba krizacku mi dala docela zabrat, jsou to male potvurky. Kosticka uvnitr je zatim posuvna a definitivne ji zalepim za po spolohovani. Ted je musim nalepit nas celo soupatkove skrine. Na predstihovou paku nalepim zase vidlici a pak to cele spasuju.
Pridavam par fotek.

PříspěvekNapsal: 21 říj 2006, 21:43
od DeadReichEsprit
super tak to si taky koupim :D :D :D

PříspěvekNapsal: 26 říj 2006, 10:21
od Ondřej Nadrchal
I pres nedostatek casu prace viditelne pokracuje. Pojezd je uz hotovy i s novymi castmi a tendr je dokoncen (priste budu muset vic obrousit okraj obtisku, je stale viditelny). Bruknu jsem po vymaskovani nastrikal cernou a ted je pripravena na patinu. Ted zeslabuji kourove plechy ('usi') na trochu modelovou tloustku (ne uplne, to by musely byt lepty) a chystam se na castecnou patinu kotle. A taky zase par fotek.

PříspěvekNapsal: 26 říj 2006, 20:32
od Jan Pavlik
Ondro dík za upřesnění typu.