Dneska mi dorazila stavebnice, tak se můžu dát do díla, což by měl být zlatý hřeb pro moje dio. Jak jsem zmínil na své homepage, je to kopie CMK resinového kitu realizovaného dříve. Jako CMK, použil i Trumpeter číslo 245, které vůbec neodpovídá konstrukčním prvkům a vzhledu lokomotivy použitým ve stavebnici. Výroba BR 86 245 začala těsně na konci roku 1935 a lokomotiva (výrobní číslo 3291) opustila Schichau-Werke továrnu 10.3.1936. Otázka pro CMK, jejichž barevné schéma v návodu stavebnice odkazuje na červenočerný nátěr z roku 1935??? Ostatně bych pochyboval i o těch červených kolech v tomto případě. Lokomotiva jezdila v oblasti Schwerin a Roztoky a po skončení 2. světové války připadla v rámci kompenzací bývalé NDR a byla používána v oblasti Augsburku. 19.2.1980 byla BR 86 245 prodána do Wustermarku jako topná lokomotiva a pravděpodobně ukončila svou životní pouť na berlínském vrakovišti někdy v roce 1985. Stavebnice je zjednodušena naprosto stejně jako ta od CMK, mnoho významných dílů chybí nebo jsou naprosto neodpovídající předloze. Kolem roku 1934 začala většina výrobců série BR 86 vybavovat nové stroje rozdílným kompresorem, změnila se konstrukce podvozku a také délka hlavní ojnice, objevily se nové injektory a konstrukce běhounů byla upravena, mnoho dalších úprav se týká dílů, které ve stavebnici stejně nejsou. Některé markantní rozdíly na cylindrech a kompresoru jsou patrny z obrázků, stejně jako zcela odlišné čelní víko. A Trumpeta taky použil i číslo 271 nabídnuté dříve CMK pro šedý nátěr lokomotivy. Nyní se snažím zjistit, jakou barvu BR 86 271 měla. Tato lokomotiva byla také vyrobena v Schichau-Werke pod sériovým číslem 3306. Bránu výrobce opustila 9. ledna 1937 a začala sloužit v oblasti Frankfurtu, domovská stanice Altenkirchen, po válce jezdila v oblasti Norimberku a svou životní pouť ukončila 11. prosince 1968. Její datum výroby ovšem znamená, že se opět konstrukčně velmi lišila od lokomotivy ze stavebnice, jež spíš odpovídá některé z prvních vyrobených BR 86 někdy před rokem 1931, v tom případě ovšem s nesprávnými modernějšími cylindry. Přidám víc informací, jakmile dokončím své pátrání. Stejně budu stavět obě lokomotivy, Trumpetu jako starší a CMK jako novější typ, a během práce zmíním rozdíly mezi stavebnicemi, pokud nějaké najdu. Fotečka pro srovnání
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
A fotka skutečné 86 245 na nádraží v Dráždanech
Za pár hodin razím do Němec posbírat co nejvíc informací a fotek, a pak se vesele pustím do práce.