Tohle je poměrně časté.
Je to v drtivé většině u lokomotiv které mají šnekový převod.
Jednou je hřídel motoru v tahu, při opačných otáčkách je hřídel tlačena do motoru což je právě dáno šnekovým převodem.
Pokud není motor a jeho vůle (dané i konstrukcí !!!) ve 100% stavu děje se to. Zdá se to nelogické,chápu že je to i těžko představitelné,ale těm maličkým motůrkům některý smysl otáčení pro větší třecí odpor či přenos elektřiny ( třeba uhlíky - kartáčky) prostě nesedí.
Rada je jednoduchá,nic s tím nenaděláš.
PS.: Do ložisek ( většinou takové ty zlatavé válečky skrz které vede hřídel) dej trochu oleje do šicích strojů,tak aby lehce provzlínal da druhou str..Tam je vetšinou taková plastovo-papírová podložka která se opírá o čelo ložiska z vnitřní strany. Budeš mít lepší pocit
a možná lehce kultivovanější chod motůrku na druhou stranu.