Stránka 2 z 22

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 12:47
od marty-ma
Marder píše:Pěkné, ale nějak mi tam vadí ta jednolitá barva na tak velkém povrchu.


Souhlasím, mě taky. Všechno jsem zatím stříkal a natíral jen tak v základu. Veškerá patina na vozech a celém prostředku se bude dělat až to bude mít nějaké společné tvary. Celkem se přikláním k myšlence, že to na závěr přejedu těmi hady. Myslím, že jsou pískové, nasazení DORY v létě u Sevastopolu by asi bílou barvu vylučovalo, ale i to může být realita #-o . Fotky vypovídají o hadech poměrně na dosti místech u pojezdových vagonů a spojovacích platformách těchto vagonů. Jsou ojediněle i na muničních výtazích.
Obtisky jsou zalakované, takže si myslím, že nepravidelný nános dalších stříkanců a patiny by neměl dělat -zdůrazňuji - na závěr větší problémy.

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 12:52
od René Ernst
Honzo toto bude hoooodně dlouhé téma,co :-k Budu tiše sledovat 8-)
P.S. vypadá to,že půjdeme 28.12. na pivko :celeb: ještě se ozvu 8)

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:02
od marty-ma
Další postup jsem volil 1) podle návodu a blbě
2) podle podkladů a s velkým "nasazením" v opravování chyb a doplňování detailů.
Kdo uhádl, že jsem si prošel oba body, hádal správně =D> . Jednalo se o bočnice horní lafety. Dva velké díly, které nesou hlavní čep kanonu, jsou ve stavebnici udělány jen ze 2 x 2 velkých dílů + několik detailů a potrubí. Původně jsem se snažil monolit odlití lícové strany lafet rozbít několika destičkami a drobnostmi, vnitřní plochy jsem jen přebrousil. Doplnil jsem špatné schodiště (ve stavebnici má 8 schodů - ve skutečnosti pouze 3) a myslel si, že je hotovo.
Následně mě začalo vadit, že vnitřní strana lafet je tak jednoduchá, bez detailů a v okamžiku, kdy se celá hlaveň zvedne, bude ta jednoduchost všem na očích.

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:13
od marty-ma
Rendo, na pivko asi jistě (99%) :D :D :D

A zpět k tomuto olbřímu spletenci umělé hmoty. Trochu odbočím a zareaguji na dotaz, ano, ten materiál je takový divný. Hodně tvrdý - kdo to bude číst i dále, tak zjistí, že jsem na "férovku" použil i flexu a přímočarou pilu, abych se trochu prosochal materiálem.
Důkladným probíráním podkladů mě začala pomalu obcházet mrtvice. Vše, co jsem zatím dělal jsem dělal blbě a zcela mimo mísu... :evil: Co bylo na lafetách již uděláno a slepeno jsem opět rozebral a začal řezal, pilovat a doplňovat. I tak se fáze "úprav" rozložily do dvou etap. Nejdříve vnitřní plochy - zde se jednalo o znázornění válcových pístnic uložených podélně u samotné spodní základny lafety. A to včetně jejich výztuh, potrubí a krycích plechů.

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:19
od ringlett
Tedy musím přiznat už v HPM jsem na to čuměl a sbíral čelist na zemi.
Tahla věc musí být monumentální. Jak celek, tak množstvím vynaložené práce.
Ale nedá mi to nezeptat se, nebyla by výroba z destiček od začátku levnější a méně pracnou záležitostí? Bráno pohledem člověka jehož největším modelem je Mossie v 48 od Tamky.

Držím palec.

A s prominutím ještě jeden dotaz, kolik hospitalizací si zatím stavba vyžádala? :lol:

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:26
od marty-ma
Druhá fáze spočívala v tom, že jsem také přišel na to, že špatné modelové schody na temeno lafety (8x schodnice) jsou důsledkem konstrukčního šlendriánství výrobců modelu. Oni snad opravdu neumějí počítat. Na každé fotce je jasně vidět, že jsou tam schody pouze tři. Když je tam umístíme, zjistíme, že nám schází jakýsi schod - na výšku dobrých 12 mm a na délku přes 3 cm. A ejhle, podle fotek tento "schodový zub či výstupek" je patrný ze všech stran [-o< [-o< .
Takže se ještě toto doplnilo a k tomu i správný tvar i umístění předních "kastlíků". Ostatní dodělky jsou oproti tomuto jen "prkotinou a rutinou" ... :D

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:37
od marty-ma
Pro ringlett, díky za palce! Ale hospitalizace se zatím ani jedna nekonala :-D . Dokonce jsem ani jednou žádným dílem nehodil do kouta a ani jednou nenakopal bednu. Ale daleko jsem k tomu neměl .. :evil:

No, a aby bylo i něco na fotkách vidět, tak přikládám foto se základním nástřkem. On ten černý plastik je v podstatě hrozně lesklý a vše odráží (blesk i světla). A když to fotím na denním světle, tak ta barva to zase "pohltí". Když k tomu připočtete starší foťák a hlavně volšový ruce, výsledek je takový, jaký vidíte #-o #-o #-o

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 13:39
od marty-ma
... a ještě několik foto z nástřiku a také kresba toho, co obsahuje stavebnice a jak by to v hrubých rysech mělo vypadat.

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 14:57
od Adi3
Klobúk dole ty si fakt psychopat :shock:, že si sa na toto dal. Ja bych to polial benzínom a škrtol, potom odišiel na povalu a obesil sa keby som zistil, že za tú cenu som kúpil doslova stavebnicu urob si sám. Ale zas na druhú stranu budeš mať asi najväčší model aký existuje. Stavbu pečlivo sledujem a držím všetky palce aby si tento horor dotiahol do úspešného konca ;-I a hlavne bez ujmy na zdravý

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 16:58
od marty-ma
Část hlavně a závěr
Horní lafety již odpočívají na policích. Ještě jsem se snažil dodělat k nim ochozy II. a III. patra, ale již trochu "vycvičen" dobovými podklady jsem si nejdříve prohlédl fotky a potom modelové pojetí. Stačilo mě jen zjistit, že konstrukce zábradlí má modelově 10 nosných prvků a na každé, trochu ostřejší fotce z války, je jich k napočítání 14 a jinak rozmístěných - abych tento "šprušlový" celek nechal až na závěr... #-o
Následuje několik fotek samotného závěru hlavně, trocha drátků a plastů a detailů...

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:11
od marty-ma
Konec hlavně - nábojová komora.
Tento díl je celkem dost velký, skoro 30 cm. Nebudu již popisovat, co mě vedlo k tomu, že jsem se zase skoro vyvrátil ](*,) . Jelikož tento díl bude až na samotném vrchu stavebnice, bude na něj celkem vidět. A tak bylo nutné odstranit zbytečně vytvarované technologické nálitky na horní i spodní straně tělesa nábojové komory. Obrousil jsem co, se dalo a začal doplňovat, zase to, co chybělo. Také bylo nutné hodně zbrousit čtveřici dlouhých, dopředu vybíhajících nosných nálitků po obvodu válcového tělesa. Ve stavebnici byly udělány jako hranoly, podle fotek to byly všelijak zkosené lichoběžníky. Pak následovalo různé drobné potrubí a nějaké detaily...

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:19
od marty-ma
... ale to, co mě opět nejvíce nazvedlo, byla absence mohutného, po stranách plochého prstence, který vlastně tvořil konec nábojové komory a přechod do závěru zbraně. Hledat vhodný průměr takového dílu v domácím vrakovišti, nevedl - díky svým rozměrům - ke kýženému výsledku :roll: :roll: :roll: . Nezbývalo než navštívit "domácího kutila" a koupit novodurovou odpadní trubku daného průměru. Fakt jí prodávají, jako by věděli, že jí budu na model potřebovat :D :D :D . Pak to již zase byla záležitost měření a řezání, spolu s nalepením "nosných profilů" pod novodur. Ploché boky jsou zase záležitostí varovných tabulek vybízejících k pracovním úrazům...

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:27
od marty-ma
Několik pohledů na detaily obepínající celou nábojovou komoru. Jedná se o pístnice brzdo-vratního zařízení. Ty byly původně odlity vždy dvě a dvě dohromady, ale tím, že jsem tam vecpal další průměr, bylo nutné je rozdělit a přetvořit. "Trochu" péče bylo nutné také věnovat spodnímu unašeči hlavně, který vlastně dával zbrani náměr. V modelu byl prost všech děr - prostě ingot - ve skutečnosti jsem "ze stínů fotek" vydoloval jeho pravděpodobný (85%) tvar. Byl děravý jako ementál...

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:35
od marty-ma
Také další detaily se připravovaly odděleně od vlastního těla hlavně. Bylo nutné zredukovat dosedací plochy druhé, pevné části brzdo-vratného zařízení. A to jak na horní, tak spodní straně hlavně. Celek jakéhosi "bazmeku" - mělo to asi něco společného s tlakem při výstřelu, protože je spojen přes potrubí se závěrem hlavně - jsem také dodělal, protože vývojářům nejak nevyzbyl materiál, aby udělali to, co je vidět na fotkách.

Re: DORA 1/35 - železniční kanon ...

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:40
od El Thud
Tak nedat do toho ani jeden dekál už opravdu svědčí o maximální drzosti výrobce ! Nejen že to stojí 14k, a nakonec to předlohu připomíná vzdáleně (při bližším pohledu) ještě to je totálně bez obtisků ? Fakt zírám !!!! :evil: :evil: :evil: [-X