Stránka 1 z 2

pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2013, 13:55
od martin69
Zdravím všechny, mám prosbu, nemáte někdo další fotky nebo dokonce nějaký nákres tohoto vagonu na kterém se přepravovala strojovna tohoto děla? Příp. o jaký typ vagonu se jedná. Našel jsem asi pět fotek tohle je jedna z nich a to jsem prošel snad myslím všechno, ale fotek je jak šafránu a nikde není vidět v celé velikosti včetně detailů speciální nástavby. Díky za každé informace

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2013, 17:15
od Pavel P.
A proč myslíš, že by na to používali nějaký speciální typ vagónu? Podle mě by stačil úplně normální plošiňák, samozřejmě s nosností tak 10 a více tun, i když na železnici asi na nějakou tu tunu nehleděli. Tohle navíc vypadá, jako že to bude někde z Itálie a vítězní američané si odvážejí elektrárnu z "Anzio Annie". Mě ten kanón zajímá taky, ale ten jeho obslužný vlak měl v sestavě podstatně zajímavější speciální vozy, třeba chlazené muniční. Ty by mě zajímaly víc.

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2013, 18:26
od KnittlJ
Zdravím,
dovolím si s kolegou souhlasit, vypadá to spíš na naloženou elekrocentálu s jeřábem ze zadní části kanónu K5 a ze sundanými výfuky dieslu. Na fotkách je vidět tahle část. Na poslední fotce je pak čištění hlavně ze střechy upraveného plošiňáku - to by alespoň vzdáleně mohlo připomínat pomocné vagony ke K5... :D

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2013, 01:21
od martin69
No však tím myslím tu elekrocentrálu, nebo strojovnu, nebo jak to nazvat. On ten vagon jak je vidět má nějakou budku a v té byl asi naviják na stahování a přetahování vámi nazvané elektrocentrály(strojovny). Ona má totiž na spodku ocelová kolečka (viz foto) a jezdí v kolejničkách přes takové spojky z vagonu na vagon. Takže to úplně obyčejný kusový plošiňák nebyl. Mě právě jde o čelní stranu tý budky a o ten naviják, příp. další detaily.
To Pavel P. - Nějaký fotky temperačních vagonů mám, pokud máš zájem dej vědět.

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2013, 19:52
od marty-ma
pro martin69 - trochu bych si dovolil polemizovat o funkčnosti těch "ocelových koleček", co máš označeno šipkou. Souhlasím se všemi předřečníky, že fotek na toto dělo je velice málo a jejich vypovídající schopnost je v mnoha případech skoro nulová. Ale přesto jsem něco dohledal a na těch fotkách není vidět ani náznakem, že by se celá "bouda" - (motorová zástavba) měla na vlastní podvozek děla nasouvat po nějakých kolejnicích. Celý ten "power pack" mě spíše připadá, že je osazen na čtveřici pevných fixačních bodů - dva dva na každé straně.
V této souvislosti by mě spíše zajímalo, co tam bylo za pohonnou jednotku a na co byla napojena - na generátor a ten poháněl elektr. hydraulické čerpadla, nebo pohon od spalovacího motoru přímo na hydr. čerpadla?
Také připojuji nějaké fotky v sestavě přesunu - tam jak je ta delegace čumilů, to vypadá na standardní řazení soupravy. Další foto s WR360 je také zajímavá, je tam - podle mého názoru - zařazen jeden dvounápravový plošinový vůz s nízkými bočnicemi, ale hlavně ty bedny na prvním podvozku samotného kanonu. Co jsem dohledal, tak takto prý měly bát Leopoldy řazeny v bunkrech ve Francii. Odborníci ať posoudí a vyjádří se ...

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2013, 21:32
od Tomas 77
Jako ty kolejničky tak jsou ,ale neviděl bych to tak...že by tu strojovnu pořád sunadavali :) .
Jaký by měli duvod? Rozborka ...sborka ?

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 05:21
od marty-ma
Souhlas, uznávám pomýlení ](*,) , kolejnice tam jsou! Ale pokud to nasazovali a sundávali, tak potom ten účel také nechápu...

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 08:21
od Tomas 77
Mě to jen vrtalo v hlavě , náhodou jsem našel doma publikaci na Leopolda a tam to je tak ,jak na těch fotkách.
Jinak bych to taky netušil :) !Mě se tomu nechce věřit ,že by to fakt sloužilo k permanentnímu používání :arrow: :roll: .
Je to tady ta publikace .

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 12:40
od martin69
No podle mě to nesundavali, jen to přetahovali po těch kolečkách z vagonu na vagon, zřejmě při své váze a těžišti by to za jízdy mohlo zhučet do boku. Právě na čele toho vagonu K5(E) jsou vidět u těch kolejniček nějaké čepy(viz foto), na které uchycovalo to přemostění mezi vagony. Jinak ve stavebnici jsou dva různé díly na fixaci strojovny. Jeden vypadající jako dvojitý silentblok (označen použít při střelecké pozici) a druhý typ vypadající jako zaplechovaná krytka (označen transportní pozice) čily ty silenbloky se schovávaly. A právě proto mě tenhle systém zajímá, rád bych si svou K5 tku doplnil o tenhle vagon.No, jaký pohon a co v té krabici bylo ukryto je i pro mě záhadou, ale přikláním se že to byla klasická elektrocentrála, protože celá hydraulika včetně čerpadel se nachází v přední části mostu děla, bohužel na žádné fotce není vidět jakékoliv propojení kabeláží mezi strojovnou a mostem. Myslím si ale, že k tomu sloužily ty malá dvířka na čelní straně mostu, proto to není nikde vidět. A ty bedny na předním podvozku děla si myslím že se jedná o vezenou munici tedy v bedně je střela s k patřičná prachová náplň jako jeden set. To mám zajímavější fotku, kde na tom samém místě je jakási nádrž, to už vůbec netuším k čemu to bylo.

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 13:16
od Tomas 77
Ta jako nádrž ,či tomu něco podobné...netušim co je ,ale na tom samém místě...jsem někde na fotkách viděl položenou
kabinu z nějakého vozidla...a na jiné fotce dokonce bedny , "podobné " na munici od tanku...nekecam :) !!
Tak že bych podle toho usuzoval ,že v tom maj prsty jen ti...co tu mašinu ukořistili...jen muj názor.
Na tvé fotce ,to mohl být třeba jen tak provizorní agragát...na třeba brzdovou soustavu...jen hádám... :arrow: !
Hlavně si určitě mysli ,že to sundali amíci ,jen tak pro přepravu...z jakého duvodu ,nevim...
Našel jsem foto...tvé strojovny na vagoně...šipkou označený ,jde určitě o stejný stroj ,leč z jiného záběru.

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 13:25
od Tomas 77
Kecám...tu fotku s kabinou jsem jednou viděl černobíle ,ale uplně někde jinde a ty bedny se jan tvářily...jako bedny :? !
Našel jsem ještě jednu fotku na strojovnu...ale hooodně nekvalitní.

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 14:41
od martin69
To Tomaš77 - jo tyhle fotky mam taky, co se týká kabiny, tak to je bordel v muzeu u baterie Todt, bohužel to jen zavádí k nesmyslnostem, pak se toho chytne nějaký hloupý výrobce a další paskvil bude na světě, viz kamo Leopolda podle kamufláže v Aberdeenu. Jinak ta nádrž tam není z libovůle vojáků co jsou u K5ky vyfocený, ale těch fotek mám víc, jedná se o zničený celý vlak asi 3 K5-tek a to včetně temperačních vagonů a vozů na přepravu mobilní točny, tedy to muselo mít nějaký účel, ale to se už asi nikdy nedopátrám. Jinak dík za fota, třeba se najde ještě nějaká co nemám

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2013, 14:51
od Tomas 77
Kdybych nebyl na marodnim :cry: ,tolik času bych neměl...tak že brouzdám netem a hledám ,mě to díky tobě samotného zajíma :-k !
Tady je jedna zajímavá stránka ,ale asi znáš http://www.one35th.com/model/k5/k5_hist07.htm
Na výkresu je vidět řetězové uchycení té strojovny...
Ještě přidám jednu pidifotečku...lepší jsem nenašel :roll:

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2013, 13:57
od martin69
Jojo tenhle odkaz je velmi známý, jinak ten řetěz není u strojovny, ale je s ním propojen nosný vůz děla s mostem děla, nevím jaký to mělo účel, ale se strojovnou to nemá nic společného. Ale jinak dík za pomoc v hledání

Re: pomocný vagon ke K5(E)

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2013, 21:29
od Petr Šádek
Sorry za OT, chtěl bych se zeptat, jak dopadly železniční děla po válce, pokud se vůbec války dočkaly.