Stránka 3 z 4

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 06 dub 2014, 18:55
od marty-ma
Pánové děkuji.
Jinak za "šťoury" jsem rád, pomáhají. U německé techniky to vidím dobře, dva lehké t.....
Mám také v plánu čtyřosou lokomotivu, ale nevím jak udělat otáčivý podvozek. Problém je, že ovládání lokomotivy je nahoře, stejnou páčkou se (vypnutím) odpojuje motor a kolečka jsou volná (pro posun rukou). Takto nahoře je ovládání u všech lokomotiv.
Prosím můžete poradit či pomoci jak na ten otáčivý podvozek?

Omlouvám se, že nebude - ani nemůžu - komentovat Tvůj příspěvek, protože když stavím (velice sporadicky), tak jen stacionární vozy a lokomotivy v měřítlu 1/35. Jen bych od Tebe rád slyšel (popřípadě viděl i podklady) na tu 4xnápravovou lokomotivu, kde popisuješ umístění ovládacího "čudlíku" pro její vlastní elelktrický pohyb. Jde mě o to, že v podkladech pro II.WW je uváděna diesel-loko WR360 v jedné sestavě jako celo pancéřovaná (snad polní úprava, ale ani bych se nedivil, kdyby to bylo přímo z fabriky...). No a ta fotka shora mě jí celkem připomíná. Máš na to nějaká dobobová fota? Mám jen jedno, ale je to jen 3/4 mašiny a nevím (není vidět) její předek.
Díky za odpověď.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 06 dub 2014, 21:53
od TonyHazard
Velmi rád odpovím, ale zítra brzo vstávám, jen jsem zde nakoukl. Zítra večer podám vysvětlení, ale myslím, že jde spíše o nedorozumění.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 07 dub 2014, 15:46
od TonyHazard
marty-ma píše:.....Jen bych od Tebe rád slyšel (popřípadě viděl i podklady) na tu 4xnápravovou lokomotivu......Jde mě o to, že v podkladech pro WWII je uváděna diesel-loko WR360 v jedné sestavě jako celo pancéřovaná (snad polní úprava, ale ani bych se nedivil, kdyby to bylo přímo z fabriky...). No a ta fotka shora mě jí celkem připomíná. Máš na to nějaká dobová fota? Mám jen jedno, ale je to jen 3/4 mašiny a nevím (není vidět) její předek.
Díky za odpověď.

Omlouvám se, ale jak jsem uvedl, bude to nedorozumění pramenící z mých nepřesných informací v uvedeném příspěvku. I když je to téma o obrněných vlacích, ve zmíněném příspěvku nejde o obrněnou motorovou lokomotivu, ale o standardní čtyřosou motorovou lokomotivu, jako je například 754 "Brejlovec". Je mi líto, ale z toho důvodu nemám žádné informace či obrázky lokomotivy WR360.
Ta fotka v příspěvku je pouhá hračka, kterou jsem náhodně použil jen pro viditelné ovládání jako vzor. Na obrázku č.1 je z jiného pohledu. Je však možné, že hračka ze jmenované lokomotivy vychází.
Jen v rychlosti jsem zkusil něco o jmenované lokomotivě vyhledat, zde je výsledek http://planetarmor.com/forums/showthrea ... 969&page=2
Na druhou stranu mám v plánu postavit nějakou pohonnou jednotku pro ruský obrněný vlak, ale nechci parní lokomotivu, ale nějaký obrněný motorový vůz. Mám tyto dva tipy, ale pokud přijdu na rozumné vyřešení otočného podvozku bude to ten třívěžový, pokud ne, sáhnu na uvedený německý, s tím, že by jako kořistní. (viz obrázky č.2 a 3.)

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 07 dub 2014, 20:01
od marty-ma
Nemáš se za co omlouvat, to já jsem to nepochopil a při pohledu na tu hračku shora (viz ta Tvoje první fotka s umístěním "čudlíku") jsem najednou měl "rudo před očima", že se mě konečně podařilo na někoho narazit, kdo by mě mohl pomoci v mém marném pátrání a bádání. Je to prostě nějaké "začarované" a celou fotku dohromady asi už nikdy nedám.
Ale jinak díky za vysvětlení.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 07 dub 2014, 21:54
od TonyHazard
marty-ma píše:Nemáš se za co omlouvat, to já jsem to nepochopil a při pohledu na tu hračku shora (viz ta Tvoje první fotka s umístěním "čudlíku") jsem najednou měl "rudo před očima", že se mě konečně podařilo na někoho narazit, kdo by mě mohl pomoci v mém marném pátrání a bádání. Je to prostě nějaké "začarované" a celou fotku dohromady asi už nikdy nedám.
Ale jinak díky za vysvětlení.

http://planetarmor.com/forums/showthrea ... 969&page=2
Tento odkaz na model Ti asi moc nepomohl, Ty asi sháníš foto skutečné obrněné lokomotivy WR360, že? Pokud bych na něco narazil, dám vědět přes SZ.

Co třeba toto :
http://braillebuilder.blogspot.cz/2012/ ... 0-c12.html
http://scalaenne.wordpress.com/2012/02/ ... -e-62-ecc/
http://www.panzer-modell.de/referenz/in ... 36/v36.htm
V každém je pár originálních fotek, v tom druhém odkazu dokonce čtyřosá.(viz obr.)
http://www.derbysulzers.com/aw.html (tady jiný typ)

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 08 dub 2014, 05:15
od marty-ma
Díky za ochotu. Mnoho fotek jsem ještě na tech odkazech neviděl! Prohrábl jsem svůj archívek a přikládám to torzo, co mám. A o co se mě jedná. Němci měli několik lehkých panzerzugů tvořených unifikovanou řadou abstosswagenů (s různými nástavbami) zapojených do Pz 29 (byly ještě asi tři 26,27 a 28). A uprostřed byla WR360. Přiložené fotky jsou s ní, ale s hodně odlišným "kabátem", tím myslím pancéřováním. Na fotce zepředu (přes vagon pšchoty) je vidět i rámová anténa nad motorem a hlavně doplněné pancéřování chladiče. Na druhé je vidět trochu boční pancéřování a oplátání budky strojvedoucího.
No a to je ta úprava o kterou mě jde, najít foto na celou mašinu. Zatím pro mě zcela bezúspěšně - několik let a to už jsem otravoval tolik odborníků na železnici, že to ani nejde spočítat... #-o

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 08 dub 2014, 13:04
od TonyHazard
Marty, už jsem pochopil, Tobě jde o silně pancéřovanou lokomotivu WR360, jako je na tom druhém (spodním) obrázku. Při pohledu je avšak napadá jedna otázka. Není to pouze překlep v textu a Ty sháníš neexistující lokomotivu? Mě totiž udivuje vagón vpravo, těsně připojený k lokomotivě, není to například tendr a lokomotiva jen pouhou obrněnou parní lokomotivou? Je však také možné, že to tak, jak myslíš a tendr místo vody obsahuje palivo, pro delší akce.
No nic, nebudu zde vytvářet pochybnosti, držím palce a pokud bych na něco narazil, dám vědět.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 08 dub 2014, 16:00
od marty-ma
Na tom spodním snímku nemyslím tu lokomotivu - tmavou - vpravo (ta je samozřejmě i s tendrem a měla by to být řada BR57), ale ten kousek "světlé" lokomotivy vlevo na snímku. To je ta "záhadná" pancéřovaná WR360. Spojení na této fotce mě připadá velice kráktodobě účelové, snad jen pro posunování. myslím si, že to takto nebylo použito v žádné sestavě pnzerzugů...

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 08 dub 2014, 18:35
od TonyHazard
Nyní mi je to jasné, jak jsem psal, pokud na něco narazím, dám vědět.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 12 dub 2014, 10:48
od zdesko
Ale takhle obrněná WR360 mohla tahat třeba 15cm železniční baterii "Gneisenau".. :-k ..třeba..

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 12 dub 2014, 18:25
od TonyHazard
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

http://ww2history.ru/4054-nemeckie-bronepoezda..html
http://imf.forum24.ru/?0-11-20
http://tsushima.su/forums/viewtopic.php?id=7986&p=1

После начала войны 22 июня 1941 года немцы в срочном порядке строили "широколейные" (у немцев были дороги с узкой колеей) эрзац-поезда (номера от 26 до 31). Но к бронепоездам эти поезда вряд ли можно было отнести, так как на платформах были размещены бронированные борта. Эти борта защищали солдат, если те лежали или прятались за бортами. На заднем плане виден трофейный французский танк SOMUA S-35, который применялся в качестве огневой поддержки десанта. Немецкие бронепоезда времен Второй мировой войны.
Částečně přeloženo (snad) : Poté, co válka začala 22.června 1941, Němci postavili naléhavě "širokorozchodné" náhražkové vlaky (čísla 26 až 31). Ale podle všeho tyto náhradní obrněné vlaky avšak nebyly brány jako plnohodnotné obrněné vlaky....

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 09 říj 2016, 20:49
od TonyHazard
Už jsem tady opět. :) Časem se projevily další problémy s jízdou, věděl jsem to dříve, ale nechtěl si to připustit. Při pohybu vláčku rukou byl problém v tom, že se občas některý z vagónků vykolejil. Avšak při jízdě vláčku tažením mašinkou, mašinka v některých místech celý vláček neutáhla. Rozhodl jsem se upravit většinu vagónků.
Rozvory některých vagónků byly dost široké a tak došlo k jejich zkrácení. U některých vagónků dokonce k výměně celého podvozku. Už mi je také jasné, proč jsou mašinky a vagónky u dětské železnice tak krátké.

Lokomotiva a dva vagónky zůstaly beze změny :

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

U těchto dvou vagónků došlo k posunutí os (kol) směrem ke středu a tím ke zkrácení rozvoru.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Zde je první vagónek s kompletní úpravou podvozku.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
< původní vzhled (pevný podvozek)
> první úprava (jeden otočný podvozek a jedna pevná osa)

druhá úprava (dva otočné podvozky)
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

nynější vzhled (drobná úprava kamufláže)
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Pokračování

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 14 říj 2016, 18:13
od TonyHazard
Zde jsou další opravy vagónků.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] původní vzhled, chatrný podvozek, neustále se odlamovala spřáhla. Bylo to asi tím, že vagónek nebyl originál.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] úprava, vlastně nový vagónek, z původního použito jen pár desek.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] nynější vzhled

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] původní vzhled, velký rozvor, tím velký odpor v zatáčkách.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] úprava - dva otočné podvozky
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] nynější vzhled
t.vagon1.jpg

t.vagon2.jpg

t.vagon3.jpg

Úpravami došlo k výraznému zlepšení jízdních vlastností a velkému snížení odporu kol v zatáčkách a na výhybkách.

Pokračování

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 28 říj 2016, 15:13
od TonyHazard
Když už jsem se pustil do oprav, tak jsem prošel celý vlak a provedl asi poslední "kosmetické" úpravy kamufláže obrněného vlaku.
Část 1.:
Původní vzhled velitelského vagonu
n.vlak0.jpg

Vzhled po úpravě.
n.vlak21.jpg

n.vlak15.jpg

Původní vzhled dělového vagonu č.2
n.vlak05.jpg

Postupné úpravy
nv.vlak7.jpg

nv.vlak8.jpg

Konečný vzhled po úpravě
n.vlak17.jpg

n.vlak18.jpg

Příště část 2.

Re: obrněné vlaky

PříspěvekNapsal: 08 lis 2016, 10:17
od TonyHazard