V roce 1970 byly upraveny dva OV-10A 155395 a 155396 (mělo by se jednat o pátý a šestý kus vyrobený pro USMC) na YOV-10D. Někde na počátku byl požadavek, aby se Bronco dalo použít i v noci. O toho zkratka NOGS - Night Observation Gunship System. Nos letounů byl prodloužen a pod ním byla věžička s FLIR. Trup byl zbaven zbraňových "pahýlů" a pod trupem byla nainstalována otočná věž s tříhlavňovým rotačním kanónem 20 mm. Kanón se zaměřoval pomocí FLIR. Upraven musel být i nákladní prostor, kde byl zásobník, střelecký počítač, přídavné napájení atd. Prostor posádky byl doplněn o displeje pro FLIR a ovládací panely FLIR a kanónu.
Koncem roku 1970 byly oba stroje odeslány k testům na NAF China Lake. Po skončení testů byly dopraveny do Vietnamu ke zkouškám v bojovém nasazení. Zkoušky probíhaly u jednotky US Navy VAL-4 "Black Ponies" v Binh Thuy od počátku června do půlky srpna 1971. Zkušební lety byly prováděny ve večerních a nočních hodinách. YOV-10D létaly buď ve dvojici s OV-10A, nebo v doprovodu dvou OV-10A a také se zkoušela dvojice YOV-10D. Oba stroje provedly asi 200 letů.
Poznámky ke zbarvení. Nepovedlo se mi najít jak byla zbarvena zadní část trupu, pomohl jsem si strojem 155395. Také přesné zbarvení závěsníků mi není jasné. Osobně to na mě dělá dojem, že někdo závěsníky jednoduše "fouknul" sprejem, jsou tam čáry, vlnovky...
Písmena a čísla vypadají dost vyšisovaně, ale ony tak vypadaly když byly stroje v podstatě nové, ještě než odlétly než byly dopraveny do Vietnamu.