Stránka 7 z 28

Re: Stihacky VVS WWII: I-180S

PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 22:45
od 66misos
Polikarpov I-180S hotovy:
WIP_03.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: I-180S

PříspěvekNapsal: 14 lis 2017, 09:30
od Martinicky Vladimir
Michal, aj ked tej I-180tky vyrobili len 10. kusov, tak na zaciatok vojny mala celkom slusne vykony, napr. max. rychlost 585 km/h. Ta cervena tomu eru slusi...parada =D> =D> =D> [-o< !

Stihacky VVS WWII: I-185

PříspěvekNapsal: 15 lis 2017, 05:44
od 66misos
Vlado, dakujem :-D
Pokracujeme poslednym Polikarpovom v tejto serii, konkretne prototypom I-185 s motorom M-82 zo zimy 1941/42:
WIP_01.jpg

Tu je predloha:
I-185 M-82A.png

Re: Stihacky VVS WWII: I-185

PříspěvekNapsal: 16 lis 2017, 05:59
od 66misos
Po konzultaciach par oprav:
WIP_02.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: I-185

PříspěvekNapsal: 16 lis 2017, 11:19
od Sharky
Michal, peknú predlohu si si vybral. =D>
I-185 ak by sa dostal do výroby, tak by čistil vzduch na fronte vo veľkom.
Nasadených bolo skúšobne na fronte len zopár strojov. :(
Druhý povzdych súvisí s prvým, pre nízky počet vyrobených exemplárov - je známa len jedna fádna kamufláž u všetkých. :(

Re: Stihacky VVS WWII: I-185

PříspěvekNapsal: 16 lis 2017, 17:02
od 66misos
Veru, ako vravis, ci skor pises.
V decembri 1938 V. Ckalov, Stalinov oblubenec, havaroval na prototype I-180 a zabil sa (https://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-180), Polikarpov sa dostal do Stalinovej nemilosti. Projekt I-180 bol nakoniec koncom roka 1940 zruseny v prospech LaGG-3.

Projekt I-185 vychadzal z I-180. Podla https://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-185 ...Během operačních zkoušek (3 prototypov) u 728. IAP piloti lépe hodnotily první dva prototypy I-185 s motory M-71, I-185 M-82A i tak překonával všechny operačně používané stíhací stroje. (!). Dle názorů sovětských pilotů se jednalo o nejlepší stíhací stroj let 1942 - 1944, který se však nedostal do sériové výroby.
Podla https://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-185:
All three aircraft were assigned to the 728th Fighter Aviation Regiment of the 3rd Air Army of the Kalinin Front and were tightly controlled to prevent the loss of the prototypes. For example, all sorties had to be flown over Soviet-controlled territory and required the express permission of the 3rd Air Army staff to fly. Pilots' reports were quite enthusiastic; the 728th's commander, Captain Vasilyaka wrote: "The I-185 outclasses both Soviet and foreign aircraft in level speed. It performs aerobatic maneuvers easily, rapidly and vigorously. The I-185 is the best current fighter from the point of control simplicity, speed, maneuverability (especially in climb), armament and survivability.

Nakoniec, po havarii 5. aprila 1943 bol projekt I-185 zruseny a prednost dostal Lavockinov La-5.

Re: Stihacky VVS WWII: I-185

PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 18:49
od 66misos
Tak profil posledneho, najvykonnejsieho lietadla Polikarpova, prototyp I-180 je hotovy:
WIP_04.jpg


Tymto su Polikarpov a iné prototypy vybavene, tu je maly prehlad:
VVS WWII fighters.jpg

a hura na dielo sudruha Jakovleva.

Stihacky VVS WWII: I-26

PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 23:59
od 66misos
Rozrobeny profil Jakovlevovho prototypu I-26-1:
WIP_01.jpg

a tu je predloha:
photo_i-26-1_02.jpg

ktora v aprili 1940 skoncila takto neslavne:
photo_i-26-1_04 Катастрофа И-26-1 27 апреля 1940.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: I-26

PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 19:55
od 66misos
Po upozorneniach drobne upravy, resp. opravy:
WIP_03.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: I-26

PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 20:17
od arthur1966
Držím palce...rodinka od s. Jakovleva je celkom početná.....vypadá to na pracovné Vianoce :grin:

Re: Stihacky VVS WWII: I-26

PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 12:23
od 66misos
Veru Peto, este jen toho dost.
Trochu sme pokrocili v I-26-1, dalsie tvarove opravy a trochu tienovania:
WIP_04.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: I-26

PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 06:49
od 66misos
Hotovy Jakovlev I-26-1:
WIP_06.jpg

Stihacky VVS WWII: Jak-1

PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 10:41
od 66misos
Konecne nieco vseobecne znamejsie, Jak-1 a Jak-1b, zatial rozrobene vektory:

1. Jak-1, HSZ J.Z. Slepenkov, 21 iap VVS KBF, 1943:
WIPz_01.jpg

Як-1 №1045. 21 ИАП ВВС КБФ. 1943.jpg

2. Jak-1, HSZ M.D. Baranov, 183 iap, Stalingradsky front, jesen 1942, toto bude 4-pohlad:
WIPbg_01.jpg

photo_yak-1_07-4.jpg

3. Jak-1b, P.M. Cuvelev, 427 iap, august 1943:
WIPbbg_01.jpg

photo_yak-1b_20-1.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: Jak-1

PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 11:27
od Martinicky Vladimir
Paradny Jak-1, Michal =D> =D> =D> ! Nechaj este nieco i pre mna...napr Jak-1M... :lol: :wink:
Jak-1M.jpg

Re: Stihacky VVS WWII: Jak-1

PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 18:49
od 66misos
Vlado, neboj, roznych Jakov je kopec. Ja to robim podla zadania a "M" tam nie je. :wink:
EDIT: opraveny obrazok v dalsom poste.
Podla prvej fotky v poste vyssie to vyzera aj zo spodu na bielu farbu, kontrastje minimalny a modra AMT-7 bola pomerne tmava.
A podla tejto foto:
Герой Советского Союза майор Слепенков Я.3. возле Як-1. 21 ИАП ВВС КБФ. 1943.jpg

to vyzera na tovarenske celoplosne nastriekanie bielou a na minimalne olietanie (alebo je tam dobra namraza). Sudruh bol major, tak sa mu o lietadlo zrejme prikladne starali.