Tu su dalsie priklady coerno-zelenej kamuflaze. Hoci tavry poli (mierne) lisia, rovnako tak rovne alebo vlnite okraje, ale pozicie celkova "kompozicia" je podobna, zjavne v tom mali aspon v hrubych rysoch system, aj ked to zrovna nie je NKAP schema:
a pohlad z druhej strany - hoci su raz polia lomene, inokedy vlnite, stale zhora pekne nadvazuju na druhu stranu:
Velmi pekne Michal ! Touto verziou koncis s Isakmi, alebo este nejaky bude? Teraz si uvedomujem, ze I-16 som este nemaloval, aj ked to je pomerne "jednoduchy" "stroj! Ale po tych Tvojich profiloch, asi tazko...
Vlado, dakujem. Nekoncim - este pojde toto lietadlo zhora a zdola a az potom finito s Isakmi. Do Isaka sa kludne pusti aj Ty, len daj nejaku inu kamo, aspon to tu bude pestrejsie. Videl som, ze sa chystas na PZ. Dufam, ze mi do toho nic nepride a pokecame.
Osobne by som privítal ešte nejaký ten Išak, najlepšie v nie bežnej, exotickej kamufláži.
Napr. Typ 17 z 1-ej ekadrily 4 GIAP VVS Baltickej flotily, pilot gardový nadporučík Michail Jakovlevič Vasiliev. Fotka je z obdobia marec-máj 1942, letisko Novaja Ladoga.
Tento I-16 Typ 17 je v návode v stavebnici f. EDUARD 1/48 (Kat.č.: 8146) vyobrazený ako Marking E. Stíhačka má demontované spodné časti krytov podvozku, počas opravy lietadla bola nanesená nová kamufláž podľa štandardu VVS RKKA z roku 1941. Na horných plochách nesie nepravidelné pruhy kamuflážnych farieb AMT-4 zelená a AMT-6 čierna, spodné plochy sú vo farbe svetlo modrá AMT-7. Ale na fotografii je zreteľne viditeľný ešte tretí odtieň svetlej farby - vo forme pruhov na rozmedzí farebných polí AMT-4 a AMT-6, najpravdepodobnojšie šlo o svetlošedú farbu. Pás (u väčšiny I-16 vo farbe leštenej ocele) obopínajúci motorový kryt bol prestriekaný kamuflážnymi farbami počas opravy. Červené hviezdy boli na 6-ich pozíciách - na chvoste, na trupe a spodnej strane krídel bez lemu. Ten istý I-16 má vo svojom aršíku f. Begemot (48-021) ako marking č. 35, ale tak isto neuvádza pruhy svetlo šedej na horných plochách.
Pritom Begemot v tom istom aršíku pod číslom 52 uvádza I-16 Typ 27 z Kubáne 1943 (jún/červen) v ešte pôvodnom sfarbení predvojnových farieb AIIз vrchná zelená a AIIг šedomodrá (s dosť opotrebeným povrchom),ktorý bol doplnený v poľných podmienkach nepravidelnými pruhmi tmavej zelenej AMT-4 s tenkým pruhom svetlo hnedej AMT-1. Tento I-16 mal veterný štítok zo spárky UTI-4 a 5 malých červených hviezdičiek za kabínou pilota. Hviezdy na obvyklých 6-ich pozíciách s tým, že na pohyblivej časti SOP bola malá "tieňovaná" hviezda (ako na Kremeľskej veži). Ale žiaľ, fotku tohto stroja som nenašiel.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.
Sharky, dakujem. Som rad, ze sa to paci. Uvazoval som aj nad tou strakatou masinou, bola by zaujimava, ale je z nej znama iba tato fotka, takze skoro cele by to bol viacmenej what-if. A ja mam zadanie, co presne mam nakreslit a do kedy, takze take len "zo zaujmu" teraz nestiham.
Tu je hotovy pohlad zhora na cervenu 30:
Naposledy upravil 66misos dne 12 lis 2017, 08:38, celkově upraveno 2