Stránka 3 z 4

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 11 čer 2013, 21:21
od Hindman
Tak jsem ještě zkoumal a trup se skutečně rozšiřuje v oblasti horní poloviny levých vrat,protože vzdálenost náběžky křídla nad okénky a odtokovky nad vrcholem šachty podvozku je větší na levé straně,oproti pravé,čili řez na úrovni podlahy by to nevyřešil. Ale to je jen teorie,na modelu bych do toho nešel,ještě že dělám dvaasedmy,Zvezda to má perfektně.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 11 čer 2013, 22:48
od Martin Janoušek
Brácha se kdysi pustil do rozřezání Mi-24 od Monogramu a nebylo to práce ani na hodinu. To, že tu Mi-24 potom odložil je druhá věc, on odkládal spoustu rozdělaných modelů.
Řez vedl za pilotní kabinou. Levou stranu vodorovně jen naryl na úrovni podlahy zevnitř, připružil a slepil. Z pravé ubrousil kus materiálu (1mm??) a slepil. Přechod za pilotní kabinou dotmelil dvousložkovým tmelem.
Dost to tvar modelu zvedlo, ani bych neřekl, jak moc je to vidět. Jestli ten opravený trup najdu, tak dám nějakou fotku.

JirkaT píše:Okna od podlahy jsou ve stejné výšce. Horní část levych dveří je však o cca 7cm vyšší oproti prave. Víc nevím :-D

Tak to by asi chtělo vpravo naříznout trup spíš u stropu než u podlahy. Ale on by to stejně niko nepoznal.

Jak říkám, osobně jsem to nedělal, ale nevidím to jako nějaký extra problém udělat vyosení. Nebál bych se toho. Já jsem kdysi u svého Mi-24D "podkopl" pravou nohu. Bylo to lepší než nic, ale není to ono. V roce 1991 to stačilo :-D

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 11 čer 2013, 22:52
od Peter DeSnek
Hindmane diky.

Koukam na fotky a koukam na Trumpetu.
Bez toho uhnuti je trumpeta silena.
Proste to nevypada zepredu jako HIND.

Rez u podlahy je blbost to vim.
Pripadny rez musi vest okny.
Takze i problem opravy oken.

Spis resim zpusob prechodu mezi ocasem a rozsirenym trupem.
Proste 2 mm jsou priliz moc a na plynuly prechod.

Navic jsem zjistil, ze ocas Trumpety taky neni vyoseny, a to je proste pak uz moc.
Jenom podkopnuta noha je proste malo.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 12 čer 2013, 18:56
od Hindman
Tak dnes jsme to v práci ještě konzultovali s kolegy,koukali na fotky,nahlíželi do dokumentace a kamarád provedl měření ve Kbelském muzeu,tak se to pokusím nějak popsat:

-svislý řez v místě ukončení pancéřování pilotních kabin a přechodu v duralový potah

-podélný řez nad levou horní hranou oken nákladové kabiny,protože skutečný rozdíl výšky obou stran trupu,oněch 71mm je právě tam,tedy v horní polovině levých horních vrat a pokračuje jak dopředu až k pancíři,tak dozadu patrně až na konec profilu křídla,tam už pak dochází k nějakému záhadnému kroucení,jelikož trup končí pravidelnou elipsou,ačkoliv na trup je nanýtována pod úhlem,patrně také oněch 2,5st.

-ocasní nosník je pravidelná elipsa,ale vlivem šikmého sestykování trup-ocas je vodorovný stabilizátor nakloněn v pravo,jako křídlo

-podlaha nákladovky a šachty hlavního podvozku jsou vodorovné a symetrické

-na obou stranách trupu je stejná vzdálenost mezi podlahou nákladovky a spodní hranou oken a také mezi horní hranou vrat a podlahou motorového úseku

-dále doporučuji důkladně zkoumat výkersy,kde hlavně v pohledu zhora je hodně zajímavý tvar zakončení trupu před stykovací přepážkou a tím i vzájemná poloha křídel

Netvrdím,že mám ve všem pravdu na 100%,potřeboval bych na bádání více času a hlavně mě limituje absence totálně rozebrané čtyřiadvacítky u nás na hangáru,jak jsem byl zvyklý a kde bych mohl vše hned ověřit,ale i tak doufám,že to nějakému "šílenému" řezači pomůže,rád budu bedlivě sledovat.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 12 čer 2013, 18:58
od Jarda Špaček
Hindman píše:Tak dnes jsme to v práci ještě konzultovali s kolegy,koukali na fotky,nahlíželi do dokumentace a kamarád provedl měření ve Kbelském muzeu,tak se to pokusím nějak popsat:

-svislý řez v místě ukončení pancéřování pilotních kabin a přechodu v duralový potah

-podélný řez nad levou horní hranou oken nákladové kabiny,protože skutečný rozdíl výšky obou stran trupu,oněch 71mm je právě tam,tedy v horní polovině levých horních vrat a pokračuje jak dopředu až k pancíři,tak dozadu patrně až na konec profilu křídla,tam už pak dochází k nějakému záhadnému kroucení,jelikož trup končí pravidelnou elipsou,ačkoliv na trup je nanýtována pod úhlem,patrně také oněch 2,5st.

-ocasní nosník je pravidelná elipsa,ale vlivem šikmého sestykování trup-ocas je vodorovný stabilizátor nakloněn v pravo,jako křídlo

-podlaha nákladovky a šachty hlavního podvozku jsou vodorovné a symetrické

-na obou stranách trupu je stejná vzdálenost mezi podlahou nákladovky a spodní hranou oken a také mezi horní hranou vrat a podlahou motorového úseku

-dále doporučuji důkladně zkoumat výkersy,kde hlavně v pohledu zhora je hodně zajímavý tvar zakončení trupu před stykovací přepážkou a tím i vzájemná poloha křídel

Netvrdím,že mám ve všem pravdu na 100%,potřeboval bych na bádání více času a hlavně mě limituje absence totálně rozebrané čtyřiadvacítky u nás na hangáru,jak jsem byl zvyklý a kde bych mohl vše hned ověřit,ale i tak doufám,že to nějakému "šílenému" řezači pomůže,rád budu bedlivě sledovat.

BLÁZNI

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 12 čer 2013, 19:00
od Hindman
Ale no tak Jardo,sranda musí bejt :grin:

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 12 čer 2013, 22:38
od Peter DeSnek
Jardo, ano ... jako kazdy spravny modelar ...

Hindmane ... stejne odhadnute zavery jsem si udelal studiem fotek, vykresu, prurezu a hlavne Trupmetiho HINDa.

A musim zopakovat, co uz jsem rekl, be toho vyoseni, je to cele na peachu. To neni ani hrbata ani HIND ...

:arrow: :arrow: :arrow:

Uprimne, vzhledem vytizeni v praci i na MW, jsem stale teoretik.
A taky si myslim, ze nektere odvazlivce tyhle radky proste inspiruji.

Stale premyslim nad tim, kde udelat ten cisazsky rez.
Vzhledem k ulozeni kridel na trupu se musi rez vest pod jejich ulozenim na leve strane trupu.
Na modelu je pod levym kridlem kruhova krytka.

Mate nekdo fotku na toto misto ...
Nejlepe na obe strany ... potah pod kridly, jak na prave tak na leve strane.
Ja ty kruhove krytky nemohu dohledat v 4+ ani na forkach na MF.

Dekuji predem za pomoc.

P.S. Stejne tak bych uvital dalsi fotky (nejlepe celkove na vysku) prednich i zadni prepazky nakladoveho prostoru.

[-o< [-o< [-o< [-o<

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 05:57
od MichalJ
Pokud myslíme stejnou krytku, tak je to plnění přídavných nádrží v nákladové kabině. A má je jen Dčko

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 08:44
od Peter DeSnek
Jenom pro uplnost pro ostatni sem davam prurezy trupem z publikace 4+.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 09:59
od rsuchan
To Šnek: Súhlasím s Tebou, všetky tu uvedené informácie majú slúžiť k inšpirácii na prerobenie Hindov tak ako by to malo vypadať. Pre mňa osobne je toto vlákno inšpiráciou a všetkým zúčastneným ďakujem za množstvo informácii. Aspoň viem že pôvodný nákres je proste blbosť a prípadné rezy budem musieť viesť inak. Koniec koncov Hind je stále na polici ale príde na psa mráz - pôjde do klobás :)

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 18:51
od Hindman
Peter DeSnek: řez musí být veden na horní hraně okýnek nákladovky,což vyjde těsně pod křídlo a tím se docílí i toho,že proti pravé straně se zvětší rozteč okno-náběžka a vrhol šachty-odtokovka,i když řez už možná zasáhne konec profilu křídla,je to celkem oříšek.

Ta kulatá krytka je jen pod levým křídlem a je pod ní namontován plovák palivové nádrže číslo 3. Mají jí všechny mašiny. Krytka na plnění vnitřního baku u "déčka" je hranatá a umístěná nad pravými okénky. Déčka mají ještě na boku trupu pod křídly zámky na uchycení jeřábku a díry v aerodynamických krytech závěsníku na protažení lanka,což sloužilo na montáž výzbroje. Véčka už toto nemají. A pozor na spárky DU 6040 a 6050,ač vlastně "déčka" drakově jsou to již vzhledem k datu výroby v podstatě "véčka".

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 14 čer 2013, 06:55
od Peter DeSnek
Hindmane, to neni orisek, to je pekny orech. Me totiz vychazi rezu nekolik.

Vzhledem k tem profilum a snahu o nekriveni prave poloviny trupu si myslim, ze na ni by se mel vest "odlehcovaci rez na urovni podlahy nakladoveho prostoru.
Na leve polovine trupu je to slozitejsi. tam vidim rez cik-cak. V predni casti u dveri je horni hrana okenek idealni, ale v zadni casti je nutno rezat nad podvozkovymi sachtami. Navic je nutno (patrne) odriznout spodni cast ocasu (prechod ocast trup), aby bylo mozno mit vysledny ocas zkrouceny o tech 2,5 stupne. Na Trumpete je ocas vertikalne.

Mno, tohe je fa(c)kt pro blazny.

Hindmane, jeste prosba k te kulate krytce, na jake urovni je ??? Myslim vzhledem k podlaze nakladoveho prostoru. Jde mi o to, jestli ma vyskove zustat na stejnem miste, nedo se posunout o ty 2 mm nahoru (bavime se o Trumpete 1:35). A pak, na Trumpete je tato krytka symetricky i pod pravym kridlem, tam tedy zakitovat ???

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 14 čer 2013, 19:42
od Hindman
Peter DeSnek: No s těmi nekolika řezy to není špatný nápad,o tom řezu nad šachtou jsem taky uvažoval.

Ta kulatá krytka by měla mít spodní okraj na úrovni spodní hrany okýnek,Tumpeter to má relativně dobře a jinak ano,na pravé straně ji zatmel.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 14 čer 2013, 21:11
od Peter DeSnek
Me vychazi tyto rezy na leve pulce trupu.

Do cerveneho rezu vlozit 2 mm pasek.
Do zeleneho rezu step na konci 1 mm.
Zlute rezy jsou jenom kuli posunu.

Rezy vedeny s ohledem na vlis pro kridlo.
Hold kulata krytka prijde zatmelit a preryt ...

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 16 čer 2013, 18:56
od Hindman
Myslím,že těmito řezy by jsi mohl dosáhnout relativně správného tvaru,má to logiku. Jo a jestli budeš stavět "Véčko",tak zatmel tu hranatou krytku mezi (pod) okénky nákladovky,mají ji pouze "Déčka",je pod ní umístěno hrdlo plnění lahví neutrálního plynu,které jsou na levé straně podlahy hlavního reduktoru,na pravé straně tato krytka není (to jen pro případ,jestli jí tam Trumpeter neudělal-model doma nemám). "Véčka" již systém neutrálního plynu nepoužívají,jejich nádrže jsou místo toho proti ohraně výbuchu výparů při průstřelu vyplněny polyuretanovou pěnou.