Stránka 1 z 4

Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 18:07
od rsuchan
Dlhší čas premýšľam ako prerobiť vyosenie trupu na Monograme. Prezeral som nákresy, fotky, ale nie je mi úplne jasné kde presne sa trup vyosoval. Predpokladám, že bol vyosený od červenej čiary ktorú som na fotke naznačil ale nie som si istý. Celý čas som si myslel že to bolo od priečky za kabínami, teda počnúc cargom ale myslel som že bol vyosený aj s podlahou, až keď som našiel nákresy rezov, kde mi to vychádza tak, že vyosená bola len vrchná časť nad pozdĺžnou osou (viď fotky)... Veľmi by mi pomohlo objasnenie od odborníkov resp. rady ako toto vyosenie urobiť na tom Monograme... Vopred ďakujem za rady

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 19:27
od MilanMatusek
Jak urobit?
Nejsem odborník, ale moc na objasňování v tom není. Máte dvě možnosti:
1. Pokud nebudete otvírat nákladní kabinu, tak uříznete trup za kabinou, otočíte o dva a půl stupně, nalepíte zpět, vytmelíte, vybrousíte. Pokud budete otvírat nákladní kabinu, tak bude potřeba upravit výšku podlahy a přerýt levé dveře nákladní kabiny, které jsou ve stavebnici součástí levé poloviny trupu.
2. Nebudete nic řešit a slepíte trup tak jak je ve stavebnici, jednak vyosení trupu málokdo ocení a jednak je i bez vyosení na modelu práce jak na kostele.
Pak je ještě jedna možnost, kterou jsem zvolil já, ubrousil jsem pravou pneumatiku hlavního podvozku víc než levou.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 19:30
od Hindman
V podstatě je to tak,jak píšeš. Trup se začíná vyosovat na pravou stranu po směru letu o 2,5st. od stykovácí přepážky mezi pilotní kabinou a nákladovou kabinou (někde v místě spojovacího tunelu obou kabin),nicméně ztvárnění na modelu bude obtížné,protože ve skutečnosti je spodní část trupu rovně,tedy i podlaha v nákladovce,ale křivě je strop,tedy podlaha nosné a hnací soustavy,v důsledku toho jsou prává vrata nižší asi o 71mm než levá a také právé křídlo je níže nad zemí,než levé. Nejschůdnější by bylo zkrátit pravou nohu hl.podvozku,aby měl model charakteristický postoj,neodpovídá to sice realitě,ale nedokážu si představit,jak jinak by jsi celý trup zkroutil,myslím že z toho řezání by jsi se zbláznil a výsledek by neodpovídal vynaloženému úsilí. Nejlepší by bylo kdyby se už objevila pořádná čtvrtka,tento typ si ji bezpochyby zaslouží.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 20:20
od rsuchan
Ďakujem za potvrdenie a zároveň o zaujímavé údaje a skúsenosti. Ja si myslím, že by to šlo, len najsť odvahu zničiť ten model :oops: Pouvažujem ešte nad tým.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 20:31
od Vojtas.DAF
Najdi si tu, nebo oficiální stránky klubu KPM Znojmo. Jeden člen mi o tom říkal, ale u 1/72. Ale koupil jsem Zvezdu a ta je i podle jednoho pilota MI-24 nejlepší model tohoto vrtulníku co se kdy vyrobil, i včetně toho vyosení. Co jsem se tak bavil s členem KPM (prodejcem v model. obchodě), tak mi říkal o někom kdo "špatnou" stavebnici předělal tak, že výlisky rozměřil, rozřezal vodorovně i svisle a pak nastoupily dny lepení, tmelení, broušení, oprav, .......... Nakonec je z toho model naprosto věrenej reálu. Zkus pohledat a určitě se něco dozvíš

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 20:45
od rsuchan
O tej Zvezde viem, čítal som recenziu v Modeláři, myslím od p.Špačka. Bohužiaľ staviam štvrťky. Ten rozrezaný model by ma fakt zaujímal. Myslím že takéto úpravy si ten model zaslúži, keďže je to jeden z dvoch najkrajších vrtuľníkov na svete...

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 21:23
od Jouza
MilanMatusek píše:Jak urobit?
Nejsem odborník, ale moc na objasňování v tom není. Máte dvě možnosti:
1. Pokud nebudete otvírat nákladní kabinu, tak uříznete trup za kabinou, otočíte o dva a půl stupně, nalepíte zpět, vytmelíte, vybrousíte. Pokud budete otvírat nákladní kabinu, tak bude potřeba upravit výšku podlahy a přerýt levé dveře nákladní kabiny, které jsou ve stavebnici součástí levé poloviny trupu.
2. Nebudete nic řešit a slepíte trup tak jak je ve stavebnici, jednak vyosení trupu málokdo ocení a jednak je i bez vyosení na modelu práce jak na kostele.
Pak je ještě jedna možnost, kterou jsem zvolil já, ubrousil jsem pravou pneumatiku hlavního podvozku víc než levou.

Jo, tak přesně tenhle postup jsem zvolil (spolu s přikrácením příslušné nohy hl. podvozku) na mém, teď už zaprášeném Bílkovi-Italeri :-D hned po tom, co jsem si o tom početl a prohlédl ve 4+. Držím palce ;-I - rozřezat to a znovu spasovat by pro mě byla Vysoká modelářská.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 11:11
od Martin Král
Je potřeba si uvědomit některá fakta:
- od kabiny pilota je celý trup nakloněn 2,5 stupně vpravo
- spodní část trupu je ale rovnoběžná
- levá strana trupu je vyšší než pravá strana trupu
- levé dveře jsou o cca 71 mm vyšší než dveře na pravé straně
- tím pádem má Mi-24 pravé křídlo blíže k zemi než levé.

Takže samotné rozříznutí za kabinou nic neřeší.Asi by se musela vodorovně říznout levá strana trupu a vsadit do ní pásek aby vznil pro Mi-24 typický ,,šišoid".
Ale snad se sem koukne Jarda Špaček ,nebo někdo kovaný v problematice Mi-24řek a podá přesnější informace.A třeba přijdou s nějakou inspirací ,,jak na to"

Martin

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 13:35
od rsuchan
Presne takto nejak nad tým rozmýšľam. Čiže rez by mal ísť tak ako som ho nakreslil červenou čiarou.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 13:41
od Peter DeSnek
Martin Král píše:Je potřeba si uvědomit některá fakta:
- od kabiny pilota je celý trup nakloněn 2,5 stupně vpravo
- spodní část trupu je ale rovnoběžná
- levá strana trupu je vyšší než pravá strana trupu
- levé dveře jsou o cca 71 mm vyšší než dveře na pravé straně
- tím pádem má Mi-24 pravé křídlo blíže k zemi než levé.

Takže samotné rozříznutí za kabinou nic neřeší.Asi by se musela vodorovně říznout levá strana trupu a vsadit do ní pásek aby vznil pro Mi-24 typický ,,šišoid".
Ale snad se sem koukne Jarda Špaček ,nebo někdo kovaný v problematice Mi-24řek a podá přesnější informace.A třeba přijdou s nějakou inspirací ,,jak na to"

Martin


Martine, takze 71 mm je ten rozdil v delce leve strany trupu ???
To je na 1/35 2mm ... to uz stoji za tu uvahu.
Da se presne urcit v kterych mistech je nejlepsi to nastavit ???

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 19:01
od Hindman
to Peter DeSnek: Rozdíl,těch 71mm je ve výšce,nikoliv v délce.
Jak už jsem psal výše,celá horní nástavba,tedy motory a hlavní reduktor je oproti kabinám pilotů nakloněna o 2,5st. napravo (tuším a Jarda mě kdyžtak opraví,kvůli nějakým aerodynamickým silám při visení,posádka sedí rovně ,ale osa nosného rotoru je nakloněna). Takže řez by bylo nejlepší začít na počátku motorové nástavby. Monogram doma nemám,tak nevím,jestli je potřeba znížit pravou,nebo zvýšit levou stranu trupu,aby to odpovídalo měřítku. Co se týká těch vrat,tak menší je na pavé straně jen jedna půlka,myslím,že ta horní,když jsme v práci lepili na vrata hermetizační dušičky,tak tři byly stejné a jedna jiná,ale už jsem si na čtyřiadvacítku delší dobu nesáhl,ale to lehce zjistíš na dobrých výkresech.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 19:10
od Jarda Špaček
Jasně. Svislej řez za dveřma pilotní kabiny, vodorovnej na levý půlce trupu na lince podlahy - pak ten šišoid za kabinou dotmelit a zabrousit, levou půlku trupu o 2 mm zvýšit, stejně jako dveře...
No, pěkně bych se na to vysral... Žijem jenom jednou
BTW - kterej je ten druhej nejhezčí?

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 19:43
od Hindman
Tak mi to nedalo a ještě jsem to přeměřil,vyšší je samozřejmě levá horní polovina vrat (už si houby pamatuju),ostatní tři poloviny jsou stejně vysoké. Podélný řez bych vedl na levé straně v místě dělení vrat a tam trup nastavil,včetně té horní poloviny vrat. A nebo,jak píše Jarda řezat podél linky podlahy,ale to bylo složitější,musel by jsi zachovat vrata na původní lince podlahy a pak zvýšit jejich horní polovinu. Ve čtvrtce bych to asi fakt neřešil,ale jestli do toho půjdeš, budu sledovat,ač jsem zarytý dvaasedmař.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 20:58
od Rostislav Axmann
Jarda Špaček píše:Jasně. Svislej řez za dveřma pilotní kabiny, vodorovnej na levý půlce trupu na lince podlahy - pak ten šišoid za kabinou dotmelit a zabrousit, levou půlku trupu o 2 mm zvýšit, stejně jako dveře...
No, pěkně bych se na to vysral... Žijem jenom jednou
BTW - kterej je ten druhej nejhezčí?


první "normální" názor v této diskusi, lidi.....řezat, nadstavovat, dovolte abych se zasmál, tohle je tvrdý hardcore.

Re: Mi-24 vyosenie trupu

PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 21:12
od rsuchan
Vďaka za odpovede. No druhý najkrajší je predsa Apache :)