Zrovna tenhle model taktéž dokončuji a dle mého názoru je interpretace kamufláže z návodu Planet Models v RLM 02 + plech chybná. Po dnešním detailním studiu fotografií Focke Wulf Fw 190 V-18 jsem dospěl k názoru, že vrchní plocha křídla a VOP byly nepochybně kamuflovány odstíny RLM 74 a 75 (na foto zezadu jsou zřetelné linie dělení barev), navíc na pravé polovině křídla svrchu jsou zřetelně vidět světlejší fleky (opravy RLM 02?). Dále si jsem téměř jist, že křidélka byla zespodu v RLM 76, protože na fotografii stroje z boku je křidélko výrazně světlejší, oproti zbytku křídla zespodu. To bylo buď bez nátěru nebo v RLM 02. Chladič/turbokompresor pod trupem byl taktéž dvoubarevný. Přední část bez nátěru, zadní patrně v RLM 02 (nebo hodně tmavém plechu). Plocha bez nátěru na bocích trupu by měla končit na úrovni zadní přepážky interiéru, nikoli jen v místě motorového krytu, jak to nabádá návod.
Na této fotografii z knižní série Classic Books No. 18; Focke Wulf Fw 190 Volume One 1938 - 1943 je zřetelně vidět ono dělení polí RLM 74/75 na vrchu křídla a VOP (fotky lze nalézt na stranách 253 - 259)
Vlastní rekonstrukce kamufláže dle studia fotografií CF+OY
Povšimněte si, kam až zasahuje plocha bez nátěru na boku trupu a hlavně pak světlé křidélko zespodu křídla
I zde je zřetelně vidět světlé křidélko (patrně RLM 76)
Na této fotce je vidět dělení polí na křídle a VOP (foto ve absolutně skvělé kvalitě lze nalézt ve zmíněné knize)
Váš model je postaven ve výtečné kvalitě, přesně dle návodu z konverze Planet Models, bohužel s chybnou interpretací barevného vzhledu skutečného Focke Wulfu Fw 190 V-18 CF+OY
On má na tom čtvrtkovém modelu taky drobné chybky. Křidélka jsou obě velmi tmavá (shora), usuzuji na RLM 74 a určitě mu chybí ta RLM 76 na křidélcích zespodu. Já to mám celé v RLM 02, ale už jsem začal se změnou barev...