- Zjistil jsem, že v limitce Naši se Vracejí jsou výlisky s křídlem typu b pro mé výběry kamufláží nepoužitelné.
- Mám tedˇ trochu krizi s progresem a dokončením nějakého modelu, celý prázdniny něco šmrdlám a výsledek nikde...
- Nemám žádnej model představující historii, nebo současnost polského letectva.
- Objevil jsem v dekálech od DP casper dekály na tuto verzi Spita a nebyla to fádní DG/OG.
- V našem klubu tedˇ končí klubová stavba na téma Afrika a já proto neměl nic dokončeného.
A tak jsem se rozhodl říznout do toho, nakopnout se rychlostavbou a nedívat se nalevo-napravo. Z toho sice vyplívají některé chyby a odfláknuté partie, ale svůj účel stavba splnila.
Zároveň jsem si vyzkoušel jak na tom Spit od Edy skutečně je a psal si hodiny co jsem strávil nad stavbou. Níže přehled. Došel jsem k poznání, že nebýt jistých fíčrů jako jsou vystouplé vztlakové klapky apod tak by se mi Spit líbil mnohem více. Další věc je, že stavebnice je tak přesná až pasující že je vlastně nepřesná a nepasující. Drobná chyba během lepení a nic není odpuštěno...
Spitfire IX.c představuje kamufláž 145sq RAF nasazené v africe. Během jara 1943 k jednotce přišel výběr polských pilotů v čele se Stanislavem Skalskym a působil zde až do konce Africké kampaně. Tento poměrně "slušněj oddíl" dostal název "Cyrk Skalskiego". Spitfiry označené ZX-1 až ZX-10 byly údajně jediné Spity IX na africkém bojišti, ale moc tomu nevěřím. Ještě drobná poznámka ke kamufláži a zároveň chybě na mém modelu. Pouštní kamufláž byla nanesena na původní DG/OG, což dokazuje pěkná barevná fotka vraku stroje. Někde na polském foru byla zmínka ohledně spekulací barvy spodní plochy v oblasti trupu. Každopádně co je jasné, že znaky byly kolem velice pečlivě obstříkané. Tato stavba od polského kolegy, jenž mi byla inspirací je v tomto ohledu mnohem lépe ztvárněná. viewtopic.php?f=6&t=33665
Dále upozorním na jiný typ VOP (na modelu jsem ji opravoval).
Start 12.8.2017
9 hod - hrubá stavba - nachystáno na kamufláž (jo hodně času jsem strávil vytrháváním a studováním těch správných verzovostních dílů)
7 hod - kamufláž včetně domíchání barev a výměny VOP
2 hod - odekálování, drobné práce, lak
3 hod - patina spáry, stínování, drobné dodělávky matný lak.
1 hod - dodělávky zrcátko, rámování apod.
Celkem 22 hod, Hotovo 27.8.2017