Zdravim, po delší dobe mam chvilku na pridani mého posledního prirustku. Bohuzel po pulhodinove tvorbe prispevku mi spadl prohlizec, takze pokus číslo 2.. a tentokrát zrychlena verze
Na poslední chvili jsem se rozhodl, ze si letos splnim takovy mensi sen a pojedu se podivat do Mosone. A kdyz uz se pojedu podivat, tak ne s prazdnyma rukama. Jediny problém - nemam doma nic nového. Takze rychla patracka v kitniku a volba pada na Eduardy a jejich Bf 109F-4, vyber kamuflaze takřka ihned jasny - mam rad 109ky v zimnim kamo, takze budeme v rytmu vcelich medvidku natirat na bilo.. tedy, ne cely svet, jen jednoho malinkatého mesounka Jediny problém - po letmem pohledu do kalendare a odecteni všech dni, kdy se stavbe nebudu moci věnovat, zustalo nepreskrtanych jen zhruba 9-10 dni/veceru..
Tak tedy hura do toho - kokpit doplnen o něco leptanych dilu z krabičky, doplnen "husi krk" na bocnici a do prednich casti bocnic doplneny krabičky + rozvody (ne, ze by něco z toho bylo později uvnitř videt). Nabarvit, napatinovat, doplnit Eduardi "ocelove" pasy a hotovo. Vysledek není uplne nejlepší, ale v ramci casovych moznosti..
(omlouvam se za kvalitu fotek z prubehu stavby, v ramci casove uspory vse foceno jen na telefon)
Další upravy se tykaly uz jen podvozkových sachet, kde jsem vyrezal otvory v miste ulozeni nohy podvozku a doplneni "hydrauliky" na samotne nohy podvozku.
Pote nastrikat zakladni kamo, predstavy o konecnem vzhledu se menily od nove natirane po takřka smytou, proto jsem vytvoril i nejake to rozbiti povrchu a textury - ve vysledku naprosto zbytecne
Buhvi proc fotky z této faze stavby se mi nedari zmensit pod pozadovanych 512kB.. Mno, další postup stejne vsechnu praci bezpecne zlikvidoval..
K modelu jsem chtěl puvodne udelat i podložku - inspiraci mi bylo několik fotek zasnezenych 109tek v Rusku. Zasnezena stojanka, zamrzla skla kabiny zevnitř i z venku, lehky snehovy poprasek na křídlech, personal stahujici plachtu z nosu letounu.. Bohuzel diky nedostatku casu a zkusenosti s tvorbou zasnezene krajiny se zasnezena podlozka nepovedla tak, jak bych chtěl a také "omrzliny" na vnitrni casti prekrytu nedopadly tak dobře jako předtím na testovacich castech.. Na napravu nebyl cas, nu coz, rozhodl jsem se, ze model dokoncim stuj co stuj a podložku a vnejsi "omrzliny a osneziny" doplnim později.. Ze zbytku puvodni myslenky tedy zustaly jen namrzle vnitrni casti prekrytu (coz ve vysledku nevypada nejlepe ) a snih v discích kol a nabaleny na ostruhovem kolecku.
Nebyl cas trapit se nepovedenou snehovou epizodou - ještě na me ceka zimni kamo..
1. vrstva "washable white" od AK, nechat zaschnout delší dobu, smyt vodou (po delsim zaschnuti se barva spise loupe v celych kusech)
2. zalakovat, další vrstva "washable white", tentokrát smyvano po kratsi době (barva jde pote dolu spise ve "smouhach) )
3. zalakovat, stříknout vrstvu "chipping" pripravku, pote stříknout jen tenkou vrstvu bile (Tamiya acrylic) s lehkou primesi bezove/sede, jen na vytvoreni spinavejsi bile, po chvilce "oloupat", pote několika odstiny hnedych filtru trosku rozbit povrch - opravdu jen slaboucke a hodne jemne filtry, na te bile je hned všechno videt
Pak uz jen zkompletovat, trosku "pocochnit" vrtuli, zvýraznit/uspinit zebrovani na ocasnich plochach/křidélcích, celkovy wash několika odstinu (jen do spar,aby bila moc neztmavla), uspinit tuhle a tamhleto (na spodku hlavne na trupu jsem mohl klidne pridat, i když na zivo to tak nesviti jako na fotkách), dolepit detaily, dopatinovat výfuky.. a pak uz jen pohled na hodiny a patecni pulnoc klepe na dveře, druhy den rano před 6h vstavat a hura na cestu..
A výsledek - ucel (tedy nejet s prázdnou) byl splnen, spokojenost s provedenim objektivne ani nemůže byt, nicmene s tim, jak se povedlo zimni kamo jsem spokojeny