Na fotkách není vidět, že by bylo někde něco upatlanýho a porty vypadají celkem slušně. Silnější výplety u Avky nevadí, spíš naopak. Jsi ještě mlád a s dobrým zrakem a tak máš možnost se lepšit, ale ve 1/72 si myslím že je to celkem OK. Snad výraznější by mohlo být naznačení ukotvení drátů a napínáky což jde kapkou hustějšího Herkulesu. To co pro tyto účely nabízí Eduard v leptech je podle mne nepoužitelné a blbě to vypadá to už je opravdu ta kapka lepší. Co je bohužel neopravitelné je ten eduardí čumák. Snad se jim to u verze I. a II. podařilo trochu lépe. Jinak tvému výkonu
Ahoj, díky za vcelku neočekávané ohlasy. Pokusím se postupně reagovat na komentáře, doufám, že na nic nezapomenu. Začnu chronologicky jak jsem postupoval při stavbě, níže nějaké foto ze stavby
Hádky jsou předkresleny akvarelkou. Má to dvě výhody. Lépe se to stříká na světlejší podklad a můžete si to předem v klidu rozvrhnout a případně opravit smytím. A ano Vladímíre , nemám to přesné. Zjistil jsem, že abych to spřesnil , tak "dva dny" bych maloval a stíral akvarelku, než by se mi to povedlo udělat co je vidět podle fotky. A to bych neměl vyhráno, protože s pistolí ten hádek taky občas malinko ulítne. Stačí desetina, nebo špatnej oblouk a už posouváš ostatní hádky aby jsi dodržel reálnost rozvržení. Ale přiznám se, že původní ambice na přesnost jsem nějaké měl... Použitá barva je akrylová Tamiya s použitím spomalovače - což mění výrazně vlastnosti a nástřik je snažší, přesně takový, jaký si pamatuji kdysi dávno...
Křídlo bylo letmo předpřilepeno v hrubé stavbě abych doladil geometrii a vzpěry a zafixoval je na spodní straně. Křídlo je potom napevno lepeno těsně před aplikováním výpletů, tzn. i po lehkém vystínování. Na vzpěrách jsou kolíky a sedne to poměrně hezky. Nicméně s novými výlisky by toto mělo být ještě lepší.
Výplety jsou potom dělány prastarou metodou vytaženého rámečku a vypínáním horkou jehlou. Vsadil jsem na jistotu ale jak jsem psal, chtělo by to posun, takže do dalšího modelu něco nastuduji a zkusím... Vzhledem k tomu, že jsem to upatlal kolem vzpěr a ty se mi navíc při manipulaci ulomily v místě spodního křídla. Tak jsem tuto část opravoval a přestříkával. Nakonec jsem na lepená místa (kde se lesklo lepidlo) znovu stříkl matt. Tím jsem to defacto zneviditelnil, ale v reále ta čistota přecijen je malinko vidět...
Jinak problém vidím v lepení tyčinky (výztuhy proti flutteru) v křížování výpletů. Tam se ta geometrie nepotkala a zatím nevím, jestli je to špatně nalepené, nebo tak vychází celková geometrie...
tiež ju mam rozpracovanú ale chcel by som sa opýtať, na viacerých obrázkoch majú bulharské avie za kabinou prúžok v žltej a nie bielej farbe. tiež plánujem že sa budem držať návodu a dám ju bielou, ale nevie niekto prečo tam bol biely pruh?
Protože je z listopadu 1944. Od dubna 1941 do září 1944 používalo bulharské letectvo žlutou jako prvky rychlé identifikace (jako němečtí spojenci na Balkáně) (do dubna 1941 používali i jiné - kruhové - znaky a trikoloru na směrovce). Od září 1944, kdy začali Bulhaři bojovat proti Německu, používali bílou. Mělo jít o 1m pruh na konci křídel, 50cm pruh na trupu a vrtulový kužel. Rozměry asi moc dodržovány nebyly, barva ano.