Vidět postavenou P-61 mě vždy potěší. Potlesk již zazněl, takže raději přidám pár věcných postřehů, které snad někomu pomohou při stavbě P-61.
Viditelné části prostorů pilota, střelce a operátora byly v barvě Northrop Cockpit Green, což byla dle specifikace směs 12 oz. černé AAF 14109 a 1 galonu barvy Zinc Chromate Primer AN-TT-P-656. Dobové fotografie to potvrzují. Šlo o středně zelenou nevýraznou barvu, podobnou těm od jiných amerických výrobců. Skryté části těchto prostorů, např. mezi podlahou a spodkem gondoly trupu, byly v barvě Zinc Chromate Primer.
Kryt radaru byl u něktrých letounů ponechán bez povrchové úpravy, byl spíše průsvitný než průzračně čirý. The Virgin Widow měla světle zbarvenou spodní část (bílá/béžová?) krytu. Talíř radaru mohl mít různou barvu, známá je např. černá, šedá, matný světlý kov.
The Virgin Widow byla verze P-61A-5-NO. Předchozí letouny z této série, které znám, byly kamuflovány klasicky v kombinaci olivová/šedá, následující znám již černé. Je možné, že jde o jeden z prvních vyrobených černých letounů, ale existuje možnost, že byl během své služby přebarven. Co však lze říci s určitostí, P-61A-5-NO neopouštěly výrobní linku s kulometnou věží. A opět - je možné, že byl letoun později modifikován instalací pevné věže, která se od pohyblivé tvarově lišila. Ferguson měl v posádce střelce, ale ani to neprokazuje, že jeho The Virgin Widow měla věž.
Neznám snímek, který by ukazoval konfiguraci výzbroje, natož celkovou podobu tohoto letounu, vždy jde jen o záběry přídě. (Na jedné hodně špatné fotce by mohla být celá The Virgin Widow, ale serial je málo zřetelný, prakticky nečitelený, takže jde jen o můj odhad. Po tomto konkrétním letounu jsem se nikdy nepídil, ale pokud by někdo měl kvalitní snímek, rád si doplním vědomosti a archiv.)
Některé pacifické P-61 měly černě natřené podvozkové nohy. Známé snímky The Virgin Widow také ukazují nestandardně zbarvenou nohu příďového podvozku (černou/zelenou?) a černý kryt disku kola. Zde představenému modelu příliš odstává blatník, ve skutečnosti těsně kopíroval pneumatiku. To je asi tak vše, co lze o tomto konkrétním stroji z modelářského hlediska říci.
Dosažení uvěřitelné shody se vzorem považuji v případě P-61 za náročnější, než u jiných druhoválečných amerických stíhaček. Stačí se podívat, kolik chyb udělali výrobci modelů a doplňků. Nejjednodušší je asi vybrat si za předlohu prokazatelně věžovou P-61 již z výroby. V případě bezvěžových je vždy více otazníků, což se týká především dobře viditelného interiéru.
Naposledy upravil Gatto dne 26 úno 2017, 18:47, celkově upraveno 2
Ďakujem za potlesk a tiež p.Gatto-vi za podľa mna úžasné doplnenie detailov tohto stroja. Ja sám sa nepovažujem za modelára ale skôr za skladača stavebníc a obdivujem ludí ktorý dokážu venovať toľko času skúmaním detailov toho alebo toho lietadla. Takže ešte raz ďakujem a nech Vám to lepí
Velmi pekna Vdova... pacia sa mi odreniny v oblasti motora... uz menej tie na oboch trupoch resp. vobec ich vznik... ale mozem sa mylit, nemam nastudovane tieto masiny...