uauu, parádní práce
Peter Mac píše:uauu, parádní práce
Jarek Veterán píše:Jarek Veterán píše:"Tvoje" tmavě zeléná, co jsi vystopoval a podložil i čísly,je ta, co jde z fabriky a s tou se lítá do určité doby, takže hadičky musí být barevné, beze stop jiné barvy.Pak, po určité době následují opravné nástřiky,které jsme tady probrali a zde, už na hadičkách, by měly být nástřiky patrné. A mohly následovat opravy další,jak je patrné z fotek a hadičky pak opět stříklé asi podle posledního odstínu opravné zelené barvy.Z dokumentace je patrné, že amíci již v žádném případě předepsanou barvu nedodržovali! Je tam dokonce vidět i stopy tyrkysově zelené,ale to přisuzuji už jako degradaci barvy zapřičiněnou únikem nějaké kapalinay.Doufám, že moje úvaha má logiku. Pokud ano, tak i mé provedení šachet na F-100 je vlastně nástřik již opravnou barvou a měl by postihnout i dotčené hadičky.Jestli toto je možné, tak mi opravdu spadl kámen ze srdce.
Gatto píše:Jarek Veterán píše:Jarek Veterán píše:"Tvoje" tmavě zeléná, co jsi vystopoval a podložil i čísly,je ta, co jde z fabriky a s tou se lítá do určité doby, takže hadičky musí být barevné, beze stop jiné barvy.Pak, po určité době následují opravné nástřiky,které jsme tady probrali a zde, už na hadičkách, by měly být nástřiky patrné. A mohly následovat opravy další,jak je patrné z fotek a hadičky pak opět stříklé asi podle posledního odstínu opravné zelené barvy.Z dokumentace je patrné, že amíci již v žádném případě předepsanou barvu nedodržovali! Je tam dokonce vidět i stopy tyrkysově zelené,ale to přisuzuji už jako degradaci barvy zapřičiněnou únikem nějaké kapalinay.Doufám, že moje úvaha má logiku. Pokud ano, tak i mé provedení šachet na F-100 je vlastně nástřik již opravnou barvou a měl by postihnout i dotčené hadičky.Jestli toto je možné, tak mi opravdu spadl kámen ze srdce.
Myslím si, že v USAF se předpisy většinou dodržovaly, zvláště v době míru na domovských základnách. Ta středně/tmavě zelená je vidět nejen v podvozkových šachtách, ale také na vnitřních plochách šachty avioniky, na boku prostoru zásobníků střeliva, na přepážkách trupu atd. Ta barva tam byla již z fabriky. Na fotkách je zřejmá i na místech, která se asi během služby moc neopravovala, viz např. šachta avioniky. Jestliže předpis F-100D/F Structural Repair Manual předepisoval "medium green", proč by tam samovolně dávali jinou? Podvozkové šachty jsou navíc dost zadrátované, každý ten drát či kabel měl nějaké označení, asi by nebylo dobré zrovna tohle přebarvit.
Co říká pamětník:
I don't think most modelers understand the magnitude of painting wheel wells. Almost every fitting, tube, wire, linkage, etc. had some kind of identifier or marking that cannot be painted over or removed. And generally there are specifications that apply to all of them.
My experience back in the F-100 era was that a good crew chief kept this area very clean. Minor touch up perhaps, but serious painting would have been near impossible at the squadron level.
I saw a lot of F-100 wells as it was an important part of pre flight walk arounds. All of them looked about the same. Some near spotless, some with old stains and some just plain grungy, but they were all pretty much the same Green as in the above photos. A lot of stuff happened there, and most of them required hydraulics or grease or both. The hydraulics always seemed to stain and the grease splattered. (Norm Filler, network54.com, 2016)
Jak je vidět, tak tento pamětník potvrzuje, co je zdokumentováno fotograficky, což by mohlo celou diskusi na toto téma završit.
Fotka F-100D Little John je datována na listopad 1961. Ještě v té době měl povrch v barvě kovu a rovný tankovací nástavec. O rok později byl již SCHATZE II zachycen přestříkán lakem se stříbrným pigmentem a zahnutým tankovacím nástavcem. Samozřejmě to nelze tvrdit kategoricky, nikdo z nás u toho nebyl, ale je velmi pravděpodobné, že v roce 1961 Little John zatím neprošel nějakou zásadní opravou, nebylo to ani tak staré letadlo, aby na něj nebyly dostupné předepsané barvy. Proto se domnívám, že nahrazení předepesané "medium green" nějakou jinou je v případě této F-100D krajně spekulativní. Navíc, byl to velitelský letoun. Pochybuji, že by se zrovna velitel TFS chtěl prezentovat tímto způsobem. Barevná anarchie nepanovala ani v čs. letectvu, a to mělo, na rozdíl od USAF, dost odlišnou úroveň materiálního zabezpečení.
MRMLA píše:Po všech čertech pěkná robota!
Lucik píše:Vyborne ... a uz teraz sa tesim na F-86,1/32, "obalenu" foliou.
OlinRes píše:A toto je taky moc pěkný.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků