Tom1 píše:Pěkný kus!
Tome,díky!
Tom1 píše:Pěkný kus!
Martin Janoušek píše:Moc pěkná stovka. Jen myslím, že v tomto měřítku by si i detaily zasloužily podstatně více péče, podvozkové šachty nebo hlavičky raket. O nenatřených hadicích na podvozku nemluvě.
kansas1 píše:Pokud mohu soudit dle fotek (někdy dokáže dost kecat) tak barva kovu zvládnutá dooooost dobře. Nicméně škoda, že nejsou některé detaily dotaženy do konce - viz kolega Janoušek.
U mne chybí víc zašpinění spodních plocha zvláště v okolí závěsu klapek.
http://www.skytamer.com/1.2/NAA/NAA_YF-100A_(52-5754)_060905-F-1234S-053.jpg
Gatto píše:Gratuluji ke krásnému kousku do vitríny. Určitě bude přitahovat pozornost. Tento velitelský F-100D ze základny Misawa se mi vždy líbil. Je přiměřeně barevný, ale oproti jiným nepůsobí "cirkusově". Jako plus beru i to, že je ještě v barvě kovu, pozdější lakované se již tak neleskly, ale zase měly výraznější patinu.
Chyby F-100D od Trumpeteru jsou dobře známy. Jak tento Little John ukazuje, lze i z této stavebnice bez oprav všeho možného postavit atraktivní model. Moc se mi líbí airbrush. I na velkých fotkách působí stříbřenka velmi hladce, kovově. Jako na jiných letounech v barvě kovu, i F-100D měly určité "schéma" barevně odlišných panelů. Pokud si pamatuji, i výrobce obtisků to znázornil v návodu. Škoda, že to není i na modelu.
Dvaatřicetinový Little John má podvěšeny GAR-8. Nejsem si jist, zda tento konkrétní F-100D vůbec mohl tyto řízené střely nosit. Snad by to někdo mohl ověřit v literatuře, já se ke své nyní nedostanu. Schopnost nosit Sidewindery měla jen část produkce F-100D, některé ji získaly později, některé vůbec. Pamatuji si asi dva snímky tohoto konkrétního letounu z roku 1961 v této podobě, na žádné nemá vnitřní závěsníky. Jsou známy i další snímky z roku 1962, to se již letoun jmenoval SCHATZE II a měl upravené zbarvení, ovšem stále vnitřní závěsníky postrádal. Little John měl barevné doplňky i na přídavných nádržích, ale výrobce obtisků to neřeší, pokud se nemýlím. Mým očím GAR-8/AIM-9 na modelech F-100D USAF moc nelahodí, připadají mi až trochu nepatřičné. Není to pro F-100D typická výzbroj. Super Sabre měl podle USAF plnit taktické úkoly, role stíhače byla druhotná. Ale rozhodně nenapadám, pokud si GAR-8/AIM-9 někdo pověsí na svůj model F-100D, to je věcí každého jednotlivce.
Jestli mě něco praštilo do očí, byla to ta žlutozelená na vnitřních plochách. Vnitřni plochy byly tmavě zelené. Jinak je to moc atraktivní Hun. Rád si ho prohlédnu i naživo, bude-li k tomu příležitost.
Martin Janoušek píše:Neznám F-100, ale zeptám se. To ty nastříkané hadice jsou na provozovaných letadlech? Nejsou to jen nějaké muzejní "renovace"? Třeba v Daytonu jsem viděl, že je to zcela běžná muzejní praxe. Pokud se tak dělo i na provozovaných letadlech, pak je to samozřejmě v pořádku.
Lubomír Kerék píše:originál štýl páči moc
Gatto píše:Vnitřní plochy F-100D byly opravdu středně až tmavě zelené. Na internetu je k nalezení mnoho fotografií z doby aktivní služby, které to potvrzují, stejně jako snímky nerestaurovaných vraků. Není to jen mé tvrzení, barvu popisoval předpis jako "Lacquer, medium green MIL-L-6805 Interior finish". Šlo o tmavší nevýraznou zelenou barvu. Dle fotografií i popisů mohla mít různé odstíny, někdy do šeda, modra, mohla být i zelenější, ale nešlo o jasně zelenožlutou. Použití této barvy má i historickou logiku. North American používal obdobné tmavší zelené již v minulosti.
Little John měl špičky přídavných nádrží černé, na bocích potom šikmé červené pruhy jako na trupu a dva červené klíny jako na směrovce. Výrobce obtisků je nenabízí, k tomu směřovala moje poznámka. Ale zřejmě jde o záměr, neboť nádrže na 450 galonů nejsou ani ve stavebnici Trumpeteru.
Souhlasím s tím, že výrobcům návodů obtisků (ale i modelů) se nedá moc věřit. Fotografie jsou vždy lepší.
Tajné poslání leteckých jednotek na základně Misawa je dnes již dobře osvětleno. F-100D na této základně pobyly jen krátce. Jejich piloty čekal v případě války obtížný úkol s malými vyhlídkami na přežití. Měli na vybrané cíle zaútočit jadernými bombami. Prvním problémem byl dolet. Cíle se nacházely na Sibiři, kolem Vladivostoku, v Číně a v KLDR. V některých případech šlo o mise bez plánovaného návratu. Dalším problémem byl způsob provedení bombardování. Jaderný náklad měl být doručen na místa určení rychlým přízemním letem. Tomu byl podřízen i výcvik na nedaleké střelnici Amagamori. O intenzitě výcviku svědčí, že existuje záznam o shozu 540 cvičných jaderných bomb během pouhého půlroku. Během krátkého působení na základně Misawa bylo při tomto nebezpečném způsobu létání ztraceno "několik" F-100D. V každém případě dost na to, aby byly později ztráty z Misawy srovnávány s působením ve Vietnamu. Plánovaný způsob použití je patrně důvodem, proč jsou na tolika fotografiích k vidění F-100D s přídavnými nádržemi na 450 galonů.
bellx1 píše:teda musim říct, že vypadá fakt skvěle. A co se týče těch hadic a trubek, asi ano, šlo by je napatinovat tak, aby to vypadalo, že jsou přestříkané v podstatě nechtěně,(prosvítající původní barva nebo materiál) ale i tak mi to přijde moc hezký jako celek. Spíš na mě působí ty šachty jako hodně mělký a to mi vadí víc. Ty hadice a trubky vidím i z vlastní armádní praxe jako realitu, demontáž přeci znamená taky vypušťění provozních kapalin, a zase zpětnou montáž,+ napuštění systému, odvzdušnění, přezkoušení funkčnosti atd... . takže za mě ještě jednou
Uživatelé procházející toto fórum: Honza Kopecký a 11 návštevníků