Po otevření krabičky spatříme návod, který nás v 7 krocích provede stavbou. Nabízí 2 kamuflážní schémata dvou různých modifikací stroje. Rámečky napočítáme 4, z toho jsou 2 identické. Korba je vylisována vcelku a zabalena zvlášť. Ještě je přítomna malá planžetka leptů. Obtisky ve stavebnici nejsou.
Díly jsou vylisovány čistě, bez otřepů, propadlin a výrazných dělicích rovin. Ani jich není mnoho, tedy pokud nepočítám díly podvozku a pásy. Pásy jsou na první pohled hezky tenké, bez vyhazováků. Vypadalo to na pohodové modelářské odpoledne a mohlo by být hotovo. Jsem si myslel.
Začal jsem podvozkem, tedy koly a součástkami pojezdových vozíků. Na každé straně je 16 pojezdových kol sloučených do čtyřech vozíků. Vždy se lepí k sobě 2 kola a to tak, aby se jejich otvory kryly. Bohužel aretační výstupky jsou tak titěrné, že spíš překážejí než aby do sebe zapadaly. Doporučuji je seříznout a lepit na tupo. Samotné vozíky jsou ze dvou půlek, ovšem trny, na které nasadíme pojezdová kolečka jsou jen na jedné straně,(půlce). Druhá strana vozíku má jen jakési sotva postřehnutelné výstupky, které mají zapadnout do středů kol, takže jeho pozici budeme jen odhadovat. Ozubená kola mají stejný problém. Aby byly zuby v zákrytu si musíme ohlídat sami, výrobce nás opět nechal na holičkách. No a zadní, napínací kola? Hádejte... Ramena, na které se lepí už hotové pojezdové vozíky doporučuji nalepit nejdříve bez vozíků do korby, protože také nemají přesnou aretaci ani u vozíků, ani v korbě. Takže vlepit do korby, srovnat do roviny, nechat zaschnout a až pak nalepit vozíky na ramena. Vozíky mají bohužel větší otvor do kterého lepíme rameno, takže jsem musel použít husté lepidlo, nechat ho v otvoru zavadnout a až pak nasadit vozík na čep ramena a nechat dobře proschnout za neustálého hlídání geometrie. Pak přišly na řadu pásy. Ty jsou vylisovány jako dlouhé úseky a jednotlivé dvoučlánky. Už při vyštípávání předchozích dílů z rámečků jsem si všiml, že je plast tvrdý, křehký a má tendenci se štípat. Bohužel daň za krásné pásy je množství licích vtoků po jejich stranách. Štípat ven moc nešly, jak jsou křehké měly tendenci se ulamovat. Proto jsem je vyřezával žiletkovou pilkou a to ještě starou, aby neměla moc ostré zuby, jinak se mohly tenké konce opět lámat. Také konce vtoků a začátky pásů je nutno dobře hlídat. Dvoučlánky doporučuji slepit mimo kola a po zavadnutí teprve na kola nalepit. Tam není problém. Také doporučuji horní části pásu, které jsou tvořeny vždy vytvarovaným dílem a dvoučlánkem slepit mimo a nalepit na kladky a hnací a napínací kola až naposled a vcelku. Délka sedí a není Větší problém. Takže zatím asi tak.
Naposledy upravil Jindřich Bernt dne 29 pro 2020, 19:53, celkově upraveno 1