Fiat Simca 5 Topolino 1:35
Napsal: 21 čer 2017, 18:19
Na Jihlavě jsem koupil Simcu 5 od Tamky. Dokoupil Hauleří lepty a zatím se stavbou maximální spokojenost. Vizi mám jasnou, uvidíme, jak se zdaří realizace
Dle předlohy by se mělo jednat o italské bojiště (jeden zdroj uvedl Anzio což je dle značek na vozidle blbost !!!), konkrétně se přikláním k salernskému povstání (16. září 1943). Stejná fotografie je u jiných zdrojů označována jako Severní Francie, kde však převládaly Renaulty Juva 4, Peugeoty 201 a Citroëny trakce. Proto se mě Simca Topolino coby symbol prvního populárního vozidla víc hodí do domácího - italského - prostředí. Vozidlo má křídou na blatníku označenou 50th Notrhumbrian pěší a na boku je nápis B.M.R.A. (Brigade Major Royal Artillery). Na obě bojiště by seděly nasazené jednotky, proto jsem se zaměřil na SPZ. Ta bohužel nejde přečíst, takže tím jsem byl s pátráním v koncích. Demokraticky jsem rozhodl, že to bude Itálie!
Inu jdu řešit další otázku, na kterou zatím neznám odpověď - pro armádu (ať už italskou či německou) vyjížděly Simcy z fabriky rovnou s válečným nástřikem nebo se i přetíraly zrekvríovaná civilní vozidla? Pokud jsou správně obě verze, nemůžu se ubránit myšlence mít civilní interiér, klidně s červenou, blankytnou či slonovou kostí palubní desku a zbytek v uvedené kamufláži. Další věc, kterou řeším je jak vyřešit prostor za sedačkami, zdá se mi poněkud nevyužitý a příliš prostorný, na to, že tam je reserva. Pár fotek ze srazu veteránů mi pomohlo udělat ucelenou představu, jak asi vyrobit přepážku mezi prostorem pro reservu a volný náklad jedoucích vozidel. U takto malých aut je i malá nádrž, proto nesmí chybět kanistr, přemýšlím tam přihodit krom výstroje i trinkwasser 10l, u kterých si ještě ověřuji, jestli se v oblasti Salerna od září 1943 do ledna 1944 vůbec vyskytovaly.
Dle předlohy by se mělo jednat o italské bojiště (jeden zdroj uvedl Anzio což je dle značek na vozidle blbost !!!), konkrétně se přikláním k salernskému povstání (16. září 1943). Stejná fotografie je u jiných zdrojů označována jako Severní Francie, kde však převládaly Renaulty Juva 4, Peugeoty 201 a Citroëny trakce. Proto se mě Simca Topolino coby symbol prvního populárního vozidla víc hodí do domácího - italského - prostředí. Vozidlo má křídou na blatníku označenou 50th Notrhumbrian pěší a na boku je nápis B.M.R.A. (Brigade Major Royal Artillery). Na obě bojiště by seděly nasazené jednotky, proto jsem se zaměřil na SPZ. Ta bohužel nejde přečíst, takže tím jsem byl s pátráním v koncích. Demokraticky jsem rozhodl, že to bude Itálie!
Inu jdu řešit další otázku, na kterou zatím neznám odpověď - pro armádu (ať už italskou či německou) vyjížděly Simcy z fabriky rovnou s válečným nástřikem nebo se i přetíraly zrekvríovaná civilní vozidla? Pokud jsou správně obě verze, nemůžu se ubránit myšlence mít civilní interiér, klidně s červenou, blankytnou či slonovou kostí palubní desku a zbytek v uvedené kamufláži. Další věc, kterou řeším je jak vyřešit prostor za sedačkami, zdá se mi poněkud nevyužitý a příliš prostorný, na to, že tam je reserva. Pár fotek ze srazu veteránů mi pomohlo udělat ucelenou představu, jak asi vyrobit přepážku mezi prostorem pro reservu a volný náklad jedoucích vozidel. U takto malých aut je i malá nádrž, proto nesmí chybět kanistr, přemýšlím tam přihodit krom výstroje i trinkwasser 10l, u kterých si ještě ověřuji, jestli se v oblasti Salerna od září 1943 do ledna 1944 vůbec vyskytovaly.