Chvíli mi to trvalo než jsem si všiml že se tu něco děje (ještě jsem si nezvykl že nestačí jen obnovit stránku a tak jsem si myslel, že se tu nic neděje ) Nejsem letecký historik, takže neznám přesně rozdíly mezi Re 2000 a Heyou II, ale (z mého netrénovaného modelářského pohledu ) co jsem zatím vyčetl a vypozoroval z obrázků, tak rozdíly (oproti původnímu modelu) jsou právě v tom proskleném hřbetu za kabinou, jiném krytu motoru, "boulemi" nad kulomety a jinou vrtulí bez kužele. Jak jsem psal dřív, tyhle rozdíly by se na modelu podle daly upravit (ten kryt motoru a vrtule mi dělají trochu starosti, ale jít by to mělo). Pokud víte o nějakých dalších rozdílech, tak mi dejte prosím vědět abych je vzal v potaz.
A jinak, pár hodin jsem už strávil prací na modelu. Trochu jsem vybrousil vnitřek kabiny, rozřezal prostřední díl vršku křídla a nalepil k trupu, aby se mi kabina trochu prohloubila. Dole jsem do ní napatlal trochu tmelu a vybrousil, aby se vnitřek mírně zakulatil a nepřípomínal spíš obrácené U. Momentálně se chystám na vyřezání krytu zadního kola a přitom jsem si všiml, že bude třeba výškovky posunout kousek dozadu (asi o 2 mm).
Poznámka k rozměrům. Rozpětí křídel letadla (Re 2000) by mělo být 11,0m, čili v měřítku 1/48 by to mělo být 229 mm. Výrobce přitom na krabičce uvádí (a výlisky tomu odpovídají) 220 mm. Takže model je skoro o centimetr menší. Délka letadla (Re 2000) je 7,99 m, což v měřítku 1/48 dělá zhruba 166,5 mm. Tuhle míru jsem neověřoval, ale spokojil jsem se s údajem 161 mm na krabičce. Vypadá to spíš na model v měřítku 1/50 (ne že by mě to ještě překvapilo )
Ono je to tim (rozměry) že toto není měřítko 1:48 ale skutečně 1:50. Původ těch forem je u italské firmy Artiplast a jsou skoro půl století staré. Jinak pokud fakt chceš dělat Héja II musíš řešit i předek za motorem, je to dost komplexní změna a tak jak to máš teď (třeba ta část nasávače) to neodpovídá.
To Mirek: Ano, ten nasávač jsem nezmínil zvlášť, protože jsem ho považoval za součást krytu motoru. Ono je něco podobného i na spodní straně letadla a bude se to muset zkrátit. Díky za poznámku, vím o tom a počítám s tím.
Tady jsou ty "zastaralé" výkresy z L+K ročník 1982. Jsou někde lepší? .Ano Heja II máte hrb prodloužený,Pokoušel jsem se o ní před víc jak 30 lety.Ledacos jsem zapomněl ale vyhrabal jsem krabici a je mi jasno (jako by to bylo včera).Hrb jsem nastavoval a vybrušoval z uříznutého ze stavebnice měl být použit jako kopyto.Motorový kryt jsem udělal nový,vejde se krásně do původního stavebnicového takže z něho to vybrousit nejde .Přechod mezi motorovou sekcí a zbytkem trupu jsem hodlal vymodelovat ze Stukaritu taktéž ty kryty kulometů.A to je tak všechno. Přeji ať se dílo podaří
Není zač, kdyby byl zájem může být i Re 2001(řadový motor)a Re 2002 Ariete. Jestli tedy na Heje II trváš, tak tady jsou tři obrázky. Ten jiný průřez tam pouhým okem nevídím. Za rentgénem Heja I z mladým Hortym.Jo a tenkrát jsme debatovali co z téhle stavebnice vykonvertovat. Nejdřív nás napadla I-16 ta byla zamítnuta(velká divočina),tak nastoupil kandidát který jak by Reggíně od prdele upadl-Severski P-35(pohodová konverzička) a na konec mladší brácha severáka P-43 Lancer(konverze ala La-7 na LaGG-3)
Přílohy
re-2000__12__181.jpg (19.23 KiB) Zobrazeno 4440 krát
horthy_repulo.png (164.21 KiB) Zobrazeno 4443 krát
Mě se povedlo najít tohle. Vypadá to jako seznam maďarských druhoválečných letadel, na odkazu začínají Reggianky, pokračují Hejy. Zahlédl jsem tam i BF109ky a jiné. http://www.avia-info.hu/talalat.php?GTA ... &Oldal=711
Zajímavé tipy na konverze Stando. Ten Seversky ( a P-43) mě nenapadl, i když z něho Reggianka přímo vychází. Mám tu pár rychlých fotek z průběhu stavby. Vyřezal jsem otvory pro zadní podvozkové kolo. Pak jsem oddělil směrovku od trupu, abych ji mohl uzavřít žebrem a nebylo do ní vidět přes otvor zadního kola. A pak přišla řada na hrb za kabinou. Ten jsem taky oddělil a místo směrovky a hrbu jsem dal plastové destičky. Jen jsem to přehnal s množstvím tmelu, kterým jsem se snažil trochu zjemnit přechody mezi trupem a vlepenými destičkami. Holt žádný učený z nebe nespadl a aspoň se něco naučím.. Dále ještě budu brousit a pokosím se ty vnitřky dohnat k souměrnosti (od oka) a pak následují žebra do interiéru.
Promiň ale uříznutím směrovky jsi si přidělal práci.Spíš bych to zaslepil zevnitř kouskem plastové destičky seříznuté do trojúhelníku.No jak se říká "trp kozáče,bude s tebe ataman"A jestli chceš dělat žebra do trupu tak tu máš jeden inspiratívní obrázek+sedačku.
Zvažoval jsem, jestli tu směrovku nechat nebo ne. Nakonec jsem to zkusil takhle protože mi to připadalo snazší si překreslit na kus destičky potřebný tvar, než to postupně odbrušovat a zkoušet. Navíc mám v plánu oddělit směrové kormidlo a trochu ho vychýlit. (podobně i výškovky), tak sem myslel, že s tím bude takhle snazší manipulace. No, uvidíme jestli si za to budu nadávat. A díky za obrázek žeber. Vycházím hlavně z rentgenového obrázku a fotek prosklené reggianky ze švédského muzea. Rád bych udělal pár žeber do kokpitu a do zádě kolem otvoru zadního podvozkového kola, kam půjde vidět.