Asi nejhorší je že to vím já že to není úplně ono ale babram se s tím fakt dlouho takže už to asi obrecim a jedu dál tak jako tak další motor v rukávu nemám .... Jinak díky za podporu a kladnej koment
Trochu jsem se zasekl na hledání fotografie motoru z vrchu ....není mi jasné jestli merlin 45 měl podél ventilových vík ty dvě trubky od předu od chladiče za vrtulí nebo nikoliv ..... Většina krátkých motoru na fotkách je má ale přímo Spitfire mk v nebo vb jsem žádný s motorem zhora nenašel .... Pomoooooc na mosquitu jsem je dělal ale tam jsem měl fotku ale to byl merlin xx tusim
Ty trubky tam mají být, vedou z expanzní nádoby chladicího systému (to je to, co je za vrtulí) do nátrubků na zadních koncích hlav válců. pěkně je ta komůrka s nátrubkem vidět na druhé fotce odspoda co jsi sem dal. Tamka to na svých motorech nemá nijak vyřešené ani na spitech osm a devět. Tam sice nebyla trubka až dozadu, ale stejně to vypadá blbě, když je expanzka nepropojená s motorem.
Přílohy
4. díl monografie Spitfire, AJ press, str. 15
Dušan Ritz
Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Myslel jsem si to a ta fotka od tebe je přesně ta kterou jsem nikde nenašel ..... Jinak jak jsem psal motoru s tímhle rozvodem chladící směsi jsem našel spoustu ale buď jiné typy a nebo na starších strojích jako Spitfire mk.1 a pod což mě celkem zmátlo a navíc to pro mě znamená ze i přívod paliva musím navest na střed mezi hlavy válců nikoliv z boku jak to má Tamiya? ....dekuju moc a zítra se do toho hned pustím
Jaký přívod paliva? Přívod paliva jde u těchto motorů do karburátoru a ten je dole, ještě před kompresorem. Jestli myslíš tu trubku, co jsem zakroužkoval, tak to je chránička pro vysokonapěťové zapalovací kabely ke svíčkám. Pak už mezi řadami válců je jen sací potrubí, ale to už tam máš od Tamky. Nezapomeň pak dodělat komory pro rozvod chladicí kapaliny do bloku válců (viz druhý snímek), nevím jestli jsou v rámečku co máš k dispozici, pozdější motory to měly trochu jinak. A taky přívodní trubky od čerpadla chladicí kapaliny. To je dole pod motorem, trčí z něj ten velký nátrubek.
Přílohy
Dušan Ritz
Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Je možný že by měl mk.v místo těch komor pro rozvod chladící kapaliny tak jak to má Tamiya ?? Viz foto ? Jinak se omlouvám za sptnej odhad a terminologii nejsem motorař a prd se v tom vyznám
ne ne, tady máš Merlin 45, myslím tu světlou komoru pod výfukovými kanály. Merliny řady 20 to měly jinak, tak jak to má tamka. Na té fotce co jsi sem dal může být klidně nějaký slepenec s jinými bloky válců a hlavami. Není to warbird? Viděl jsem motor připravený do spita V s hlavami jako má devítka. Na té fotce havarovaného Američana je tu komoru pěkně vidět, bo jsou odpojené kabely ze svíček.
Přílohy
Dušan Ritz
Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Z větší části je bižuterie co se týče motoru hotová ještě z vrchu toho půjde dost dodělat ale kontrolní surf se mi celkem líbí a krom jedné strany rámu nemam problém s usazením ....
Moc pěkné , ještě chybí kompresor vzduchové soustavy. Na zbytek se moc nedívej, to je asi fotka toho letounu, co jsi sem dával posledně, ale lepší fotku s kompresorem jsem zatím nenašel.
Přílohy
Dušan Ritz
Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Úplně jsem se vystrašil co zase budu muset předělávat ten naštěstí na rámečku u tamky byl a pro jistotu si ho nechavam až nakonec ....kdybych ho tam dal při kabeláži přesně vím jak by dopadl.... Jako obdivuji modeláře co jsou schopni na 0,4 mm olověný drátek tvořit ještě převléknou matku .....to už je pro mě vyšší dívčí po vánocích bude lupa s led tak snad to půjde ještě lépe....a propo malém bych zapomněl uvažuji o koupi opravného setu kabiny od HpH nic levného ale když už se s tím babram asi by byla škoda se na to vyprdnout, otázka zní má s ním někdo nějaké zkušenosti ???!!!