Vďaka chlapi. Pokračujem v stavbe. Medzi trupom a krídlom v mieste odtokovej hrany som dorobil malé aerodynamické prechody. Namodeloval a vytlačil som nové menšie kopyto na prekryt kabíny, ktoré už zohľadňuje hrúbku materiálu krekrytu. Teraz ho streknem surfom a vyleštím. A namodeloval a vytlačil som vnútorný rám kabíny. Ako vidieť na fotke, nie vždy sa mi darí. Prvý pokus sa mi nepodaril, tak som musel namodelovať nový.
Konečne dovolenka. A tak popri iných veciach doháňam resty aj na Sharkovi. Presnejšie, vyrábam kabínku. Nemôžem povedať, že by sa mi nejako extra dobre darilo. Ale hádam nejakú ako tak vhodnú vyberiem. Najskôr som skúšal vytiahnuť ten prekryt z čírej tenkej plastovej dosky pomocou vakuformu. Ale zničil som všetky dosky (fólie), ktoré som doma mal. A výsledok bol nula ( 0 ) . Tak som skúsil rôzne PET fľaše. Tu je ale postup iný, ako pri vakuforme. PET sa pod vplyvom tepla zmršťuje. Tak som pomocou teplovzdušnej pištole zahrieval PET z rôznych strán a pokúšal sa tak uriadiť to zmršťovanie tak, aby plast dokonale obopol kopyto. Výsledok môžete vidieť na priložených fotkách
Ďakujem chlapi. S kabínkou sa to už trochu podobá na lietadlo. Včera na SIAF-e som navštívil stánok Shark Aero. Okrem pokecania s veľmi príjemnými ľuďmi som si aj doplnil pár informácií. Hlavne o vybavení hlavných podvozkových šachiet.
Keďže som vďaka svojej neschopnosti nestihol na súťaž v mojej obľúbenej Nitre nič postaviť, išiel som tam aspoň načerpať nejakú inšpiráciu do ďalšej stavby. Dúfam, že sa mi to podarilo... Dnes sa skoro celý deň hrám so Sharkom. Dorábam rám kokpitu, rám kabíny a prednú prístrojovú dosku. A pustil som sa aj do kreslenia dekálov.
Přílohy
Drobnosti.
Vložený rám kokpitu aj s krytom prednej prístrojovky.
Po dvoch týždňoch opäť jeden krátky príspevok do témy. Cez víkend som sa dostal k modelu. Vyrábal som vrtuľu a nový vrtuľový kužel. Vrtuľové listy chcem zasunúť do náboja vrtule, ktorý som vyrobil z mosadznej trubičky. A chcel by som, aby vrtuľa bola otáčacia. Okrem toho som ešte skúšal vyrobiť prekryt prednej prístrojovky. Je zaujímavé, aký je tento ultalight malý. Jeho vrtuľa v mierke 1/48 je len nepatrne väčšia, ako vrtuľa Trenéra v mierke 1/72 .
Na smerovku, stabilizátor a výškovku som použil odliatky, ktoré som si pred pár mesiacmi namnožil. Všetko vyzeralo ok. Po pár týždňoch sa ale trochu akoby spotili. Tak som ich dôkladne vyumýval v saponáte a potom pre istotu ešte v liehu. Odložil som ich na nejakú dobu a venoval sa iným častiam. Po pár týždňoch, keď som sa ich chystal nalepiť vyzerali ok, ale aj tak som ich ešte pre istotu pretrel papierovou vreckovkou namočenou v liehu. Asi som už mal nejakú blbú predtuchu . Nalepil som ich na model a celé strekol surfom. Tá biela farba modelu spolu so žltým tmelom mi totiž len ťahala oči. A nevidel som poriadne na chyby. Model som pre nedostatok času odložil.
Teraz som začal vyrábať sedačky a pri kontrole modelu ma skoro porazilo. To svinstvo, čo sa vypotilo krátko po odliatí odliatkov sa vyzrážalo znova. A naleptalo mi to surf. A to aj na dieloch, ktoré sa nachádzali v tesnej blízkosti odliatkov. Neviem, čo to je, ale typujem silikónový olej.
Tak som urval všetky odliatky a rozhodol som sa, že ich nahradím origo dielmi (mastrami). A na nový model si vyrobím potom ďalšie. S odlievaním som na nejakú, asi dlhú dobu skončil.
Přílohy
Prvá sedačka po vytlačení. Streknutá surfom.
Prvá sedačka po vytlačení. Streknutá surfom.
Obe sedačky po prvom brúsení. Streknuté znova surfom.