to Dušan: ... no, na motorových gondolách je to taková hrubá stavba, relax. Kdežto cockpit je delikátní záležitost!
to Martin:
Prostor hlavních podvozkových šachet pro uložení podvozkových nohou je po slepení prakticky nedostupný, takže jsem inkriminovanou dutinu nastříkal před lepením. Návod mluví o špinavě žluté, toto se shoduje s fotkami z Vyškovského muzea, tak jsem použil zink-chromátovou lihovou Agamu. Kužel vstupu vzduchu jsem nejprve v přepážce zafixoval kapkou vteřinového lepidla a vlastní silový spoj zajistí pryskyřice od HpH.
Přílohy
Vstupní kužely přilepeny k jejich přepážkám kombinací vteřinového lepidla a pryskyřice HpH.
Zink-chromátová základní barva.
Zink-chromátová základní barva.
Zink-chromátová základní barva.
Nasucho poskládané motorové gondoly.
Vnitřní konstrukce v podvozkové šachtě.
Vnitřní konstrukce v podvozkové šachtě.
Nasucho seskládaná motorová gondola.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Tě Peťo obdivuji, že se v tom hicu dokážeš ještě vyhecovat do lepení. Jaké tam v daleké Lubině máte počasí? Příbor hlásí vedro Mě přes den schne barva ještě pomalu na štětci Ale jinak Ti to pod rukama roste fest.
Petr Schickl, prostý lepič... člen štětečkové galaxie č.50
Po pracovní dovolené jsem se opět dostal k Il-28. Nýty na vnitřní ploše vstupu vzduchu k motorům jsou trošku nestejnoměrné, jeden po druhém jsem "kalibroval" jehlou. Vše jsem přeleštil smirkem 1500 a připravil si povrch na první vrstvu agamáckých leštitelných past.
Přílohy
Přebroušené vstupní kužely.
Příprava vnitřních ploch gondol.
Plničem nastříkaný vstupní kanál vzduchu.
Plničem nastříkaný vstupní kanál vzduchu.
Přenýtovaný vstupní kanál vzduchu.
Přenýtovaný vstupní kanál vzduchu.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Jak jsem se už přiznal, vnitřní kovové plochy budou nastříkány metalickou pastou Agama. Jako základ použiji stříbrnou ztmavenou hliníkem v poměru 2:1. Přístupové krytky pak budou čistým hliníkem.
Přílohy
Vstupní kužely nastříkány pastou Agama.
Nastříkáno pastou Agama.
Základní nástřik.
Nýty se docela zvýraznily.
Nýty se docela zvýraznily.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Dobrý postup Petře! Jen se chci zeptat - máš vymyšlené jak pak zakrýt tu spáru vevnitř sacích kanálů?
Dokončeno 2024: (2) Miles Sparrowhawk, Churchill Mk.VII Crocodile Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936. WALKAROUNDY!!!
to Ondra: Asi Tě ondro zklamu, zatím žádný speciální fígl vymyšlený nemám. Třeba ani nebude potřeba.
to Pavel: Práce v tom vedru byla úmorná. Naštěstí jsme to přežili oba. Já i kompresor.
Jde mi to jak psovi pastva. Tak jsem alespoň vytáhl "neutrální špínu od MiGa" a zkusil stínování konstrukce hlavních podvozkových šachet a rytí a nýtování v kanálu sání vzduchu motorů. Ono to stejně po slepení gondol skoro vůbec nepůjde vidět. Ale znáte to. Co by člověk neudělal pro klid duše ...
Přílohy
Stínování a špína v rytí a nýtování vnitřku gondol.
Stínováno a ušpiněno.
Stínováno a ušpiněno.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Dokončeno 2024: (2) Miles Sparrowhawk, Churchill Mk.VII Crocodile Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936. WALKAROUNDY!!!
Člověče, ty jsi mě touhle stavbou tak naladil, že jsem si jednoho Iljušina taky pořídil- ovšem samozřejmě, v tom jediném správném měřítku 1/72 Takže budu bedlivě sledovat a sbírat inspiraci. P.S. Doufám, že průšvih v práci jste zvládli A ještě trochu OT, už se ví, kdy budou letos K. poháry?
Petr Schickl, prostý lepič... člen štětečkové galaxie č.50
to Jouza: Tak se Péťo přidej! Il-28 je na Modelfóru nedostatek, tak ať zlepšíme statistiku. V práci se nám to bohužel velmi komplikuje, zatím s tím bojujeme.
Když jsme už nakousli Kopřivnické poháry, tak vám odtajním, na čem pracujeme s malým Lukim (8let) a Katkou (13let). Oba jsou úplní začátečníci, tak začínáme s Airfixy. Až budou mít svoje "stroje" hotové, budu mít více času na své patlání.
Přílohy
Katčin Mustnang. Je to její prvotina.
Mustang zespodu. Čistota práce začátečníka je poznat. :-)
Lukiho Spit Mk.22. Pomalu dekálujeme.
Spitfire Mk.22 zespodu.
Lukiho prastarý Bearcat od Monogramu - je to rok výroby 1976! Lepíme to pro radost a na vyzkoušení nástřiku lesklé barvy.
Bearcat zespodu.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."