Tak, ukončuji technologickou pauzu. Nnyí jsem provedl průzkum staveb druhých borců / Radek Typlt, Dušan Ritz, Lubo Kerék, díky pánové/ s tímto výsledkem:
jsou 3 typy nátěrů Ki84 1. prototyp a 1. serie - přírodní kov+ černý pruh proti oslnění - ten snad mohl být i v oblasti kabiny za opěrkou, žluté IFF pásy, hinomaru 2. do konce roku 1944 - horní plochy tmavá zelená Nakajima, spodní plochy přírodní kov, jinak jako 1. 3. od konce 1944 do konce války - horní plochy olivová, spodní plochy krémová / bílá s trochou té olivové/ jinak jako 1.
interpretace barev: varianta č.2: horní plochy C 129, varianta č.3: horní plochy C304 /Lubo/, C304+C54 3:1 doporučuje JIRKA-P (FS33070-FS34088) , spodní plochy C128 /Lubo/
barva interieru: vyčerpávající odpověď na straně 1. od Mariana Holeho
barva ohraničení nádrží: horní plochy žlutá, spodní plochy červená doporučuje Vlado Martinický, Lubo - vše žluté, Dušan vše červené
barva ohraničení klapek: žlutá u všech
barva vrtule: vrtule i vrtulový kužel z výroby v jedné barvě - světle zelená C 319 dotónovat lehce do olivova Lubo přestříkal naředěnou C 303, JIRKA-P doporučuje C303 dotónovat C54 (FS34082-FS34094) dále u jednotek mohl být kužel přebarven, tedy postupovat dle doložené dokumentace
barva podvozkových šachet: přírodní kov či přestříkaná barvou spodních ploch
barva podvozku a krytů podvozku: přírodní kov tedy aspoň kryty na podvozku?
barva vnitřku klapek: přírodní kov či přestříkaná barvou spodních ploch. Opakovaně připomenuto v diskusích, že na stojícím stroji byly klapky ve většině přípdů zavřené, tedy pravděpodobnost ponechání v barvě kovu?
barva pruhu proti oslnění: černá C 125
barva kousku trupu za opěrkou uvnitř kabiny: černá, barva interiéru, barva trupu varianta č.2 a to i v případě zbytku trupu ve variantě 3, nebo barva trupu variantač.3 , možností mnoho.
Tedy toto jsem zjistil, snad jsem vše uvedl tak, jak bylo v jiných tematech napsáno.
Vybírat budu z kamufláží přímo z krabice, tedy budu muset upřesnit kterou. Pak se poradit se znalejšími, zda to bude varianta č.2 či 3 nebo ještě jinak ... kdo k tomu může a chce něco dodat budu rád. Snad nás bude víc, které to posune dál. Díky. Luboš
Naposledy upravil Luboš dne 12 pro 2018, 14:25, celkově upraveno 2
Pokud nenastane nějaký dokumentační problém, chtěl bych jít do té přímo z krabice Hasegavy. 22nd sentai...
Flown by 2nd Lt. Shiro Funahashi 1st Chutai, 22nd Sentai, Fussa/Japan, March 1944.
Při svém vzniku na základně Fussa měla tato Sentai ve výzbroji přepadové stíhač Ki-44-II a jako skutečně první začala dostávat i Ki-84. 03/1944 – založena ve Fussa u Tokia s Ki 84 03-08/1944 Japonsko (Sugami) 08-09/1944 Hankow 10-12/1944 Negros (Manapla) 01-03/1945 Sugami 03-04/1945 Korea (Suwon) 04-05/1945 severní Čína 05/1945-konec války Korea (Kimpo, Gunsan)
Esa působící u 22. Sentoki Sentai:
Goro Furugori 25+ vítězství (11.,22. Sentai) Jozo Iwashi 21+ vítězství (11., 22. Sentai) Toshio Sakagawa 15 vítězství (11., 24., 47., 25., 200., 22. Sentai)
... tak a teď babo raď, je to tedy začátek roku 1944, dle výše uvedeného tedy varianta kamufláže č.2, tmavá zelená a přírodní kov, nikde ale tuto variantu vyfocenou, či nekreslenou, nevidím. Jak tedy dál? Ví někdo víc? díky
Tento stroj bol dodany 22. Sentai bez nateru! U jednotky bol nekvalitne aplikovany nater hornych ploch armadnou hnedozelenou farbou na holy kov, ktory sa postupom casu z povrchu lupal...zaujimave je nanesenie farby aj na krytoch podvoz. noh... ! Pozor vsak, tato masina je este predprodukcna s centralnym zavesnikom pod trupom... vid Frank od 73. sentai bez nateru, a s naterom...ta vzadu 62...
Pánové, díky za informace a fotky. Tedy by bylo platné schema č.2 spodek komplet v přírodním kovu. Myslíš to Honzo tak, že jednotka u obou letadel na tvých fotkách stejná, a spodní fotka je ta mnou zvolená varianta a ta horní dokazuje spodek v přírodním kovu? Stejná otázka i na Vlada. Další otázka, jakou zelenou tedy použít z Céček, ta C129? Apropo, centrální závěsník, tzn. zatmelit ty díry pro křídelní závěsníky a jsem vpohodě? Nebo je nutná zásadnější změna? Velké díky za trpělivost se mnou, Luboš.
Ano, tak jsem to myslel, jen fotky se nahráli obráceně Je to stejná jednotka a vypadá to na zbarvení zelená zvrchu a spodek v NMF. Závěsník vidím pod trupem, tedy křídla budou hladká. Musíš si porovnat výkresy nebo rozdíly verzí, tuhle stavebnici neznám.
Díky Vlado, už se mi rozjasňuje Takže spodek v NMF, vrch zelená, tím pádem šachty i klapky také v NMF, ty chodníčky nejspíš tedy nahoře červené, dole žluté...zatmelit díry na křídelní závěsníky...trupový závěsník ????možná prozatím nebudu řešit, barva za opěrkou hlavy černá...Tož tak.
Lubos, este raz...camo: horne plochy hnedozelena, dolne plochy sedozlta, vid moja kresba! Sachty podvozku vo farbe spodnych ploch, vnutorne plochy kridla v miestach vztl. klapiek NMF! To ohranicenie kridelnych nadrzi-linky, vrchne plochy zlta, spodne cervena! Zahlavovy pylon by som skor videl vo farbe hornych ploch!
Tak to jsem z toho jelen...nějak mi to nejde dohromady. Jestli platí toto: 1. prototyp a 1. serie - přírodní kov+ černý pruh proti oslnění - ten snad mohl být i v oblasti kabiny za opěrkou, žluté IFF pásy, hinomaru 2. do konce roku 1944 - horní plochy tmavá zelená Nakajima, spodní plochy přírodní kov, jinak jako 1. 3. od konce 1944 do konce války - horní plochy olivová, spodní plochy krémová / bílá s trochou té olivové/ jinak jako 1.
a já si vybral jedenu z prvních jednotek jimi vybavených z jara 1944 tak jak může mít 3. variantu kamufláže, i na těch prvních fotkách jsem myslel, že spodek je NMF a vrch se loupal...? Je fakt, že ty 3 druhy kamufláží jsem vyčetl v některé ze staveb tady na foru, tak to je chybně? Luboš.
Edit: aha podle toho co píšeš má tedy ta mnou vybraná tovární kamufláž a ta byla krémová dole a nahoře hnedozelená....tak? A ty byly na letadlech už zkraje produkce?
Tož Peťo, též nevím, kde dělám chybu, asi se v tom moc hrabu... Ještě jsem pátral po nýtovacím výkresu, výsledek taky špatný. Pánové tedy se na Vás obracím i v této záležitosti, pokud jej někdo máte, budu za něj rád.