Dodnes mě mrzí že jsem tu B-17 1:48 prodal, ale když Vás borci vidím, jak ty letadla dneska děláte tak jako.......snad někomu posloužila lépe....
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Krásna pumovnica mám len otázku aký matroš si použil na to rebrovanie. Ja som vyrobil teleso s 0,2 tvrdenej dosky a rebra s 2 mm a keď to chcem ohnúť všetko sa trhá dole. Pri monogramáckom G som to nechal tak ale teraz staviam F od revellu a tam nieje rebrovanie ani naznačené. Priečky si lepil rovno do ohnutého základu?
Famo vsetko je to plast.Neviem teraz ci som sem daval fotku postupu vyroby,ale robil som to tak ze som postupne ohybal a lepil rebra.Bolo to trochu zdlhave,ale dalo sa to vydrzat.
Ideš pekne, táto je moja srdcovka. Mal by som len poznámku k odľadňovaniu nábežky. Táto "zlepená" mašina má krídla ofukované teplým vzduchom od motorov, alebo podobným spôsobom. Je to vidieť na oblúkových koncoch krídel, kde ten vzduch vystupoval von cez dva ploché otvory na každom z nich. Mašiny, ktoré mali GOODRICH, tie otvory nemali. Niekde som to videl popísané aj na výkrese, len si už nepamätám kde, že by Squadron? download/file.php?id=342037&mode=view http://www.ww2incolor.com/us-air-force/ ... n.jpg.html http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... mb_run.jpg Tie ktoré mali ofukovanie nábežiek teplým vzduchom, chvostové plochy mali bez známok anti-ice systému, čo sa povrchu a paneláže týka. Čo bolo pod povrchom je už druhá vec. Takže pre rytie, plus natretie dôležité - nič nerobiť naviac, len si na koncoch krídel ustriehnuť výstupy vzduchu - dva obĺžnikové otvory z hornej strany na oboch koncoch krídiel. Nábežky u týchto verzií boli kovové, čiže následná patina v norme, podľa fotiek.
Tu je trochu teórie ohľadne odladňovania vo všeobecnosti: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek ... =0&style=2 Systém GOODRICH v bojových podmienkach je dosť chúlostivá záležitosť. Stačí malé poškodenie a už to nefunguje. Je to aj náročné pre obsluhu, pred každým letom kontrola na poškodenie. Mňa by ale zaujímala táto mašina odfotená z ľavej strany. Ide o fotku z rovnakého letu ako je detailná fotka z pravej strany. Keby sa niekto našiel, že by ju vyštrachal na nete v lepšom rozlíšení ako je toto: download/file.php?id=342155&mode=view Ja som sa už viackrát pokúšal, žiaľ márne.
Falcon dik za dobre rady.Nakoplo ma to do pokracovania.akurat ze terz musim prerobit tie konce kridel,neviem uz preco ale dal som tam len jeden vyst.otvor.Takze mi neostava nic ine len nabezky zbrusit na kridle aj vyskovke.Ked sa vyznas do B-17,mohol by si mi poradit aj s dalsim modelom co budem staviat? Ide o Little Miss Mischief.Ta zadna cast trupu by mala byt z nejakej starsej B-17,a tym padom by mala byt v interiery natreta int.green,alebo nie?Dik Jozo
To:Markus dík, to poznám, o tom som práve písal. Čo si uviedol odkaz: http://www.447bg.com/42-97976.htm tak tie posledné dve fotky sú vlastne urobené fotky fotografom Charles Brownom z rovnakého letu z 12. mája ako je táto: download/file.php?id=342037&mode=view len z druhej strany tej istej mašiny a málo kde sú uvedené všetky tri naraz. Nikde som však nenašiel aspoň také rozlíšenie ako je ten odkaz vyššie. A vo to GO. "Bit o' Lace" je zaujímavá mašina, už len preto, že z každej strany je iná, a tie dve ostatné detailné fotky by tomu náramne bodli.
To:Jozef "Little Miss Mischief" - znova pekný výber a dosť zamotaný. Ťaško povedať na 100%, že interier je taký alebo onaký. Ak nájdeš nejakú konkrétnu fotku na určitú mašinu, treba vychádzať z nej. Všeobecné pravidlo sa dá len ťaško uplatniť a zvlášť na B-17, keď sa menili celé kusy z rôznych verzií aj rôznych časových období. Základ je, ako dal odkaz "mirek m": http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... _part2.htm
Dosť je toho vidieť v publikácii: Aero Detail 19, ale to je prevažne muzeálna mašina. U neskorých verzií B-17G vzhľadom na to, že výroba chrlila mašiny vo zvýšenom tempe, zjednodušovali sa aj pracovné postupy. Vnútrá sa natierali len tam, kde to bolo nevyhnutné. Kamufláž zo začiatku vojny už stratila opodstatnenie (vzhľadom na vzdušnú prevahu spojencov) a časom sa prišlo aj na to, že vzhľadom na dĺžku životnosti mašín, natieranie konštrukcie zvnútra mašín (viacmenej z dôvodu zabráneniu korózie kovov) je zbytočné a len mašine pridáva na hmotnosti. Preto sa ku koncu vojny kládol dôraz už len na natretie interieru v miestach, kde by mohlo dôjsť k oslneniu obsluhy. Zábery zvnútra, ktoré by sa dali použiť, sú zväčša fotky po zásahoch flaku a pod. poškodenia. Tie čo sú robené z výroby (propagačné), alebo z múzea sú problémové. Z výroby ak je foto s nejakou peknou nitárkou vo vnútri a je čistý plech, tak ju ešte dodatočne nasvieti, čo je dobré pre fotku a fotografa, ale nie pre nás, lebo tá mašina mohla ísť na ďalšiu operáciu a to nastriekanie celého introšu. Z múzea sú zas prípady, kedy sa použili rebrá a pozdĺžniky natreté interier GREEN (len sa očistili, prípadne sa konštrukcia zvlášť nastriakala) a poťah sa dával nový, už bez náteru. Takže bacha, treba opatrne posudzovať.
Ak ide konkrétne o B-17G "Little Miss Mischief": viewtopic.php?f=1&t=6477 Jednalo sa o neskorú mašinu, na ktorú sa noroubovala skoršia verzia, viď. odkazy nižšie. Preto by som vychádzal z toho, že to čo je pôvodná mašina, vnútro bez náteru, len kokpit, operátor a strelištia nejaký výber z interier GREEN podľa http://www.ipmsstockholm.org Pridané časti (kamuflované), už by mali byť zas ako bolo opísané vyššie komplet interier GREEN. Na fotkách z odkazov nižšie, je vidieť interier z "trhnutých" mašín. Inak by som si z toho introšu až tak hlavu nerobil. Stejne je tam p.. vidieť. Verím, že s rozumným prístupom to zvládneš ľavou zadnou a nič nepokazíš, ak sa rozhodneš pre nejakú z variant náteru, ktorá je na odkazoch.
Poznámka na záver: Ak som použil slovo interier GREEN, tak to platí rovnako pre zinc chromate primer aj pre ostatné odtiene introš GREEN, nerozlišoval som to v texte, treba vychádzať z: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... _part2.htm
Bacha potom na vyhrievanie nábežky na kýle. Má ho pravdepodobne zo spodnej polovice odtrhnuté (viď. to farebné foto za letu a po núdzovom pristátí).
A ešte malá poznámka na tie otvory na koncoch krídel, čo sa s nimi trápiš. Vybrúsiť 4 kúsky aby som nepoznal, že si to pižlal, to asi nedokážeš, tak si pomôž človeče, aj pán ...... Neviem ale ja by som to riešil odliať do "gumy" a potom do uretanu. A ostatné už poznáš. Otvory sú rovnaké ako za motormi, len sú 2 nie 4. Pozri si tento odkaz: http://xoomer.virgilio.it/huey2/B-17CH.html B-17G Hasegawa ich má správne. Nevšímaj si to, že Švajčiarska má podľa toho modelára GOODRICH aj otvory, tak to nemá byť. Dal som ten odkaz len pre ilustráciu, tých otvorov na oblúkoch, nenašiel som narýchlo nič lepšie. alebo ešte tu: http://ipmsmalta.forumotion.net/t779-b-17g-172-hasegawa
Falkon dik za kopec matrosu,tusim tento model dokoncim ako "Little Miss Mischief" a tu druhu a O LACE.Trosku viac si ma nastartoval takze asi o5 nieco porobim a aspon trup spravim.
No a ak píšeš, že si robil len jeden otvor na konci krídla, tak to asi bol ten ako som priložil obrázky. Pozor, to nie je ono. A BIT 0' LACE mala otvory aj za motormi hranaté, rovnako ako aj na oblúkoch (tam sú navyše na inom mieste). "C" je správne.
Takze ak tomu dobre rozumiem, A BIT 0' LACE kedze ma na kazdom kridle dva otvory,nema tie mriezky pri koreni. Este jeden detail ma napadol.To L kridlo,ta koncova cast,bola zo starsej masiny.Nebol tam len jeden otvor,variant A-B?