peter z DE píše:Pokud me pamet neklame ...
Vstupni otvory se zaviraji na zemi a pri startu a pristani, jako ochranna proti vcucnuti ciziho predmetu (kamene). Tim padem jsou otevrene horni zaluzie ... Je mozne, ze na cistych betonovych rampach tohoto nepouzivaji ... Takze asi spis zalezi na pilotovi a jeho lenosti. I kdyz bych se klidne vsadil, ze v Ruskem letectvu je to dano predpisem, ze to maji na zemi zavrene ... Rusove jsou totiz na letadla klasa ...
Vot ruskaja technika ...
Menšia oprava, pokiaľ sa Peter z DE nenahnevá ...
Kryty v nasávacích otvoroch sa otvárajú a zatvárajú automaticky - po odľahčení prednej podvozkovej nohy - nezávisle na rozhodnutí pilota. Na zemi sa dajú otvoriť pre prípad údržby mechanikom - spínač je umiestnený (ak si to ešte dobre pamätám) v ľavej podvozkovej šachte. Horné žalúzie držia v zavrenej polohe pružiny - podtlak vo vstupnom otvore si ich otvorí sám.