Takže problematiku štětce a barvy bychom měli vyřešenou a nyní zbývá model zkompletovat. Když jsem prohluboval dírku na pancéřové opěrce vrtáčkem, tak jsem to samozřejmě provrtal skrz naskrz , no nechám to tak, kdych to tmelil, tak to bude jen horší. Musím vyzdvihnou toho génia v Eduardu, který navrhoval kotvení podvozkových nohou, tohle je vážně dononale vyřešené a ve všech směrech lepší než u modelu Tamiya (BF 109G-6). Geometrie jedna báseň. Co mi vrtá hlavou je orientace podvozkových krytů, já si nemůžu pomoct, ale podle fotek ta ploška na kterou upozorňoval Jiří v tématu u Roberta má být vepředu.
Přílohy
Na stole: Mezek, P-51D Mustang, Fw 190A-4, Bf 109G-6
K tomu podvozku. Nohy měl Robert prohozené. Že měl Gustav tu plošku (vodítko) vzadu je můj omyl, protože byla vždycky ve předu. Omlouvám se za zmatení. Platí ale to, že v návodu je to správně. Zadní hrana krytu přečuhuje podvozkovou nohu více jako přední.
Děkuji za vysvětlení Jirko S podvozkem i kryty by měl být spokojený i Jarda Matt, největší odborník na Bf klapky, loga na vrtulích a nyní nově na podvozkové kryty. Snažil jsem se je přilepit co nejblíže kolům a natočit je co to šlo. Takový kompromis mezi realitou a možností na modelu. On byl totiž ten kryt docela z tenkého plechu, což z technologických důvodů v plastu zhotovit nelze. Plechové "hadičky" tam nějak nacpu.
Přílohy
Na stole: Mezek, P-51D Mustang, Fw 190A-4, Bf 109G-6
Ak môžem trochu hejtovať, tak mne pripadá tá bledá zelená, ktorú ukazujú tuná fotky, dosť podivná ... ale na druhej strane je pravda, že som žiadnu S-199 naživo vo farbe nevidel, takže hodnotím len zo spomienok na rôzne "malůvky" z časopisov.
Stavba se pomalu a jistě chýlí ke konci. Zbývá dolepit hydraulika, výfuky, vrtule...
Co se týká barvy tak tohle je taková moje představa o zelené na Aviích. Před časem jsem sledoval skvělou stavbu od Hugouše, kde se o barvě diskutovalo a mám nějak zafixováno, že by to tak nějak mohlo být. Jestli je správná netuším, ale pokud do toho někdo povolanější vznese nějakou osvětu budu jen rád a rád svou zelenou při příštích stavbách přehodnotím. Je také možné, že se s odstínem vytasí MRP protože něco podobného udělali když Eduard vydal Avii B 534. Uvidíme.
Obtisky jsou bezpochyby nejslabším článkem všech posledních modelů Eduardu. Už to někde padlo a tak se budu jen po někom opakovat, ale vydávat technologický nedostatek v podobě loupajícího se laku za výhodu je u světového leadera v oboru nedůstojné. To samé platí o barvách a krycím laku, který je nutno pečlivě ostřihávat jako za časů "Hradištka pod Medníkem". Z jedné strany chápu, že technika tisku jinou kvalitu neumožňuje, ale není správnější říci, že laserem kvalitní obtisk nevznikne? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Chystám se založit další téma. Dual combo s Robertem, který už netrpělivě čeká na startovní výstřel. Budou to jak jinak Avie CS-199, protože jak já, tak i Robert jsem tomuhle modelu propadli na celé čáře.
Přílohy
Na stole: Mezek, P-51D Mustang, Fw 190A-4, Bf 109G-6
Úchyláci Miloši je vidět že máš na Roba dobrý vliv. Nicméně nás ostatní pozorovatele jeho rychlost,kvalita a množství postavených modelů občas poněkud sere
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard