Účastníci zájezdu: Lukáš Kuchyňka, zastupující měřítko 1/72 se stavebnicí A-model...zřejmě, pokud si to nerozmyslel.
hans dlouhán s měřítkem 1/48 a kitem Eduard 82115X, čili Overtrees.
Předmět zájmu: Jde o zkušební Bf 109F-2, W. Nr. 9246, Stammkennzeichen TH+TX (často mylně uváděno TH+MX a jiné).
Letoun je také označován jako V-35 a testy byly prováděny v E'Stelle Tarnewitz a později v dubnu 1943
také u Erprobungskommanda 25 (EKdo. 25).
Práce na zbraních tohoto typu začaly již v roce 1936 u firmy Rheinmetall. Tyto rakety, konkrétně RZ 65 (Rauchzylinder) byly
ráže 73 mm s hmotností projektilu 3,167 kg, délkou 330 mm, hmotností výbušniny 280 g a maximální rychlostí 360 m/s.
Zkoušky byly nejprve prováděny na letounech Junkers W 34 (D-OTIN), respektive Fw 58 (D-OMEO). Jako první skutečný nosič
přišel do Tarnewitz 10. března 1939 Bf 110 (D-ADJD, W. Nr. 820). Do 5. července 1939 by vystřeleno kolem 2000 zkušebních střel.
Jiný zdroj uvádí 2993 střel. RZ 65 byly zkoušeny na více typech:
Bf 110 (NE+AC)
Bf 110 (BB+AK)
He 111 (ND+AU)
Ha 137 (NE+AG) letoun s měřící aparaturou
Me 210 (CF+BB)
Ju 88
Fw 190A-3/U2 (DM+NJ, W. Nr. 386)
Námi ztvárněný model (tedy pokus o jeho ztvárnění) má představovat zajímavý stroj, o který se postarala firma DWM v Lübecku,
když projekt RZ 65 v roce 1941 převzala. Mimo zmíněné raketnice je na stroji zajímavý trojúhelník oleje, který byl přemístěn
doprostřed levého motorového krytu. Stroj je také značně špinavý a odřený (no, bodejť by ne)! Při hledání podkladů pro stavbu
jsem narazil na krásné snímky Fw 190, který měl výmetnice raket zastavěny přímo v nosných plochách (ten přijde na řadu později).
Také on má popisky zcela atypicky umístěny uprostřed levého motorového krytu. Jsou dokonce dvě vedle sebe. První je
žlutá (palivo) a druhá možná hnědá (olej) nebo červená. Důvod takto umístěných popisek je mi neznámý.
Naposledy upravil hans dlouhán dne 29 dub 2018, 19:34, celkově upraveno 3
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...