Porovnal som trysky a ja urcite nemam nad cim rozmyslat. Eduard v tomto pripade je podla mna spravna volba. Ma krasne detaili ale hlavne tvarovo je spravna. Priznam sa, ze som sa dost obaval, lebo mal som uz aj nepouzitelnu trysku od eduardu. Paci sa mi velmi sposob zavedenia do stavebnice. Aires sa osadza skompletovani pred zlepenim trupu. Eduard to ma paradne vymyslene, kedze tryska sa vklada az po zlepeni trupu. Je ju mozne osadit aj ako uplne poslednu vec na modeli. Jednoducho sa iba vsunie do trupu. Jedine co treba urobit, je orezat dva vystupky na bokoch trupu, pred ich zlepenim. Aby som iba nechvalil, musel som akurat napravit najvacsi stredny diel. Na miesto kruhu mi prisla elipsa. Necela minuta pod horucou vodou a kruh bol dokonali. Hlavna vec, ktora u mna rozhodla je tvarova spravnost pre F-8E, F-8E/FN, F-8P a F-8J. Aires ma taktiez trysku s krasnymi detailmy ale pre tieto tipy nevhodnu. Je zhodna so skorimi verziami, kde bol pouzivany. Co mna neskutocne tesi kedze ich nikto nerobi a ja ich chcem robit s F-8Eciek co mam doma .
Přílohy
Verzie od F-8D vyssie + vsetky modernyzovane verzie
Verzie po F-8D
Naposledy upravil Michal Kršiak dne 03 zář 2017, 20:35, celkově upraveno 1
Tu ten rozdiel nie je az taky velky. Rozdiel je hlavne v dlzke klapiek. V oboch pripadoch su klapky v zavretej polohe.
Tu znovu vidno jasne rozdiel. Rane verzie mali vnutro hladke a po vonku boli vystupky v tvare slzy. Neskorsie verzie mali trojuholnikove vystupky ku ktorim dosadali klapky.
Dlzka si myslim, ze je u oboch spravna. Skorsie motory boli kratsie, takze vystupne potrubie ci ako sa to spravne vola by malo byt dlhsie tak ako to vidno aj tu.
Ahoj Lubo. Viem presne preco sa pytas. Ak sa nemylim ty si mal problem s priemerom pri F-16. Ja pri A-4 Skyhawku. Ale tam musel byt suvysli prechod. V tomto pripade je to jednoduchsie, ze tryska sa vsuva do trupu. Medzera medzi nou a trupom by mala byt akurat. Zajtra odfotim a dam sem.
michal je to ako píšeš F-16 bola čistá strata + som vyhodil aj tu na Skyhawka - to isté , tak som zvedavý ako to bude vysierať ak by si mohol tie medzery vyfotit na porovnanie s airesom a aj s brassinom ... a dík
Taaakze. Co som myslel, ze bude vcera, je az dnes. Zacnem Aires tryskou a skoncim Brassinom. Aires tryska okrem toho, ze suhlasi s rannymi verziami ma jedinu zanedbatelnu chybu. Tvar vystupkov po obvode na konci trysky v tvare slzy. Je v nich mechanizmus na uzatvaranie klapiek. Ale hodinka roboty by to spravila, kto by s tym nedokazal zit. Pri stavbe skorych verzii je to super volba podla mna. Po zacisteni krasne sedi v trupe. Viac pri fotkach. Brassin tryska vyzera nadherne ale ... Suhlasi s verziami od F-8D,E a aj so vsetkymi modernizovanymi verziami F-8L,K,H,E/FN,J a RF-8G. To je samozrejme super, lebo E, E/FN a J robi hasegawa. F-8E prebaluje Eduard. No nech tu nemudrujem zbytocne, idem k teme. Na trupe treba zacistit dva vystupky a tryska krasne vojde dnu. A mame problemy hned dva. Lubo teba to asi ani neprekvapilo, ak sa nemylim . Ale myslim si, ze obydva sa daju riesit. Prvy lahsie riesitelny je, ze tryska pretrca cez trup. Spravne ma byt minimalne zarovno s koncom trupu. Jedno s rieseni je uprava prepazky na trupe. Druhy problem je, ze tryska by mohla mat o trochu mensi priemer. Ale to nech posudi kazdy sam. Pre uchylov ako som ja, riesitelny problem. Pre normalneho modelara v tomto pripade podla mna, zanedbatelne. Viac zase pri fotkach. Pre zaujimavost som pozeral na nete aj obrazky trysky, ktoru robi wolfpack. Typ je spravny ale detaili sa nedaju ani z daleka porovnat s Aires, alebo Brassin. A ma tu istu chybu ako Brassin, ze pretrca cez trup. Ja osobne pojdem do brassinu znova. Su tam nedostatky ale pre mna riesitelne. Mam predstavu ako vyriesim oba problemy jedinym vrzom ale o tom az ked sa do toho pustim.
Přílohy
Ranne verzie - Aires
Vsetko sadlo ako po masle
Vidno spominane vystupky medzi trupom a tryskou. Tryska mam pocit, ze priemerom aj sedi podla fotiek.
Neskore verzie - Brassin
51.jpg (16.61 KiB) Zobrazeno 4077 krát
Vystupky som naznacil ciernou.
A tu mame spominany problem. Presah je 1mm.
Priemer je vacsi ako ma Aires. Podla mna by mal byt o nieco mensi podla fotiek.
Este co sa tyka priemeru. Myslim si, ze Aires to ma spravne ak sa stale bavime o tom, ze ma trysku na ranne verzie. Na fotkach to ale vyzera tak, ze ak by mal mat Brassin tryska spravny priemer, tak mal byt este mensi ako ma Aires. V nedelu ak pojde vsetko ako ma, tak sem dam moje riesenie.
Konecne drobny posun vpred. Trysku som upravil a je pripravena na striekanie. Snad do vikendu bude hotova a pustim sa do nasavaca. Povodne som myslel, ze uberiem iba s konca trysky 1mm a stensim do stratena. Nakoniec som musel stensit aj prepazku na trupe. Ale myslim si, ze uz je to teraz ovela lepsie. Cela uprava mi netrvala ani hodinu. Ale hlavne netrci !!!
Přílohy
Po zlepeni trupu este trochu doladim vnutro trupu a tryska moze ist dnu na dobro.
Vyzera to uz pomali, ze som to asi aj zabalil. Nie, nie. Akurat som musel trochu vypnut od crusadera.
Pribeh: Tryska c.1 mala smolu. 4 rocny syn ma zahovoril ked som uz isiel striekat namiesany surf. Otocka za nim a laket na tryske. Hop. Tryska na 3 casti. Nevadi. Ved o tyzden bude z Prahy dalsia.
Tryska c.2 mala tiez smolu. Z Prahy mi ju doniesol kamarat zo sutazi. Streknuta v surfe, vrchna farba, patyna olejom. Este bolo treba asi tak hodinku na dozihanie vnutra a bola by hotova. Aaaaale. Objednal som si pred casom sacaky od xmm na Drakena a Vigilante. Dohodnuty s kamosmi na pivo som sa chcel pochvalit. Uz tak som meskal v podstate ale rychlo som utekal na postu kedze som v piatok po robote objavil konecne listok z posty v schranke. Tesil som sa ako maly. K tomu som pribalil do tasky skoro hotovu trysku z crusadera + sacak rozrobeny + znicenu trysku c.1. Vsetko islo ako ma. Pivko, pivko, pivko a hop. Zatvarame o 22hej v krcme. Ale dolahol na mna hlad. Prehovoril som chalanov, zeby bolo nieco zjest, tak sme sli do fastfood pizzerky. A tam som ja debil nechal tasku pod pultom so vsetkym. . Prisiel som na to az pred dverami do dalsej krcmi. Behom spet a smola. Nejaky dement zobral tasku a smola. Prekutrali sme s kamosmi vsetky kose na namesti ale kedze asi tazko sa to dotycnemu mohlo na nieco hodit. Ale nenasli sme nic. Zrejme to zahodil, alebo nechal niekde v bare. Co uz. Idiot som aj ja, lebo som to nemal brat do mesta. Ale nechapem chudakov, co vezmu nieco, co nie je ich. Skoda cca 60 eur, cas a robota.
Tryska c.3 kupim za nedlho na zime.
A tak som si musel kus ulezat veci v hlave a radsej som na F-8 nerobil nic. Na miesto toho som si zobral do parady dve figurky, ktore uz mam tak na den roboty a hotovo.
Ale konecne sa mi vrartila chut a mozem dalej robit na F-8.
Momentalne robim na vyskovkach. Vsetky linky som pretmelil. Skusal som prvy krat MRP Mr. Filler. Az na to, ze som musel 3x zaliat sparu a brusit som spokojny. Neviem ci sa casom neprepadne ale tak uvidime. Nasli sa aj prepadliny pred napojenim do trupu. Tie som tmelil s Mr. white putty od gunze. Kedze spravna terminologia mi opcas unika, tak mi dopredu prepacte. Vyrobil som na novo platy na vyskovkach, ktore sa tiez nachadzaju pri napojeni do trupu. Nepacil sa mi tvar oproti relite. Skoro som zabudol. Linky som tmelil len kvoli tomu, ze na fotkach som nikde nenasiel linky ale iba platovanie. Neviem ci islo tmel,kovove pasy alebo co ale ryhu ani jednu. Na trupe to ale na niektorych miestach vyzera ako tmel vtiahnuty do povodnej spary. Zalepim platy z dosticiek a idem idem na zvysne pasy na vyskovkach. Mozno aj onitujem ale to este uvidim, ci sa mi bude chciet nitovat celu masinu v tomto pripade.