Již nějaký ten čas se po chvilkách bavím s touto stavebnicí. Konečně můžou dvaasedmdesátkový rouraři zvolat hurá, nová stavebnice. Po započetí stavby přijde menší vystřízlivění.
Mirage se rodila obtížně. I přes veškerou snahu se sem tam něco nepovedlo, ale nadruhou stranu i povedlo.
K modelu jsem zvolil lepty Eduard 73559 (alternativa BIGEd 72113). Plně využitelné bohužel jen pro stavebnice straších verzí F-1C. Z leptů jsem již část použil a musím říct že model potřebuje lepty jako prase drbání. Vřele doporučuji ke koupi. Pomáhají vylepšit opravdu hodně věcí. Na povrchu modelu, v šachtách, trysku a samozřejmě i kokpit. Palubní desku můžeme v případě stavbnice F-1CR rovnou vyhodit protože v leptech najdeme pouze starší provedení bez obrazovky v pravé horní části desky. Zde použiji obtisk ze stavebnice, případně zkusím nějak vystříhnout lept a doplnit obrazovku. Nevypadá to že by v Obrnicích uvažovali o vydání sad také na verzi CR.
Kvalita lisování je dobrá, paneláž působí místy hruběji. Nadruhou stranu krytky na spodní straně trupu jsou vylisovány viditelně. Povrch výlisků je matný, místy více , místy méně. Nejhůře jsou na tom díly oddělených špicí, kde se paneláž uplně ztrácí a povrch je opravdu fuj.
Stavbu jsem započal tím, kde jsem očekával možné potíže. Sesazením trupu nasucho a vložení secvaknuté přídě (dle návodu). Zde doporučuju ignorovat návod jinak si hodně zatmelíte a procvičíte dorývání. Vhodnější cestou pro jakoukoliv verzi této stavebnice, je odbroušení osazení na dílu přídě - radomu. Následně slepit trup páskou a srovnat dosedací plochy na trupu a poté i na přídi. Poté přilepit špice na každou polovinu trupu samostatně. Nutnost tmelení je pak zcela minimální, nebo žádná. Mě postačí pouze prorýt linku paneláže v místě spoje. (pozn. tuto šikmou linku mají pouze stroje vybavené tankovacím nástavcem).
Následovalo slepení trupu a vlepení vany kokpitu , přední šachty a dílu trysky - zde žádný problém.
Když už byl slepený trup, nasadil jsme SOP - dle verze vybereme tu správnou z několika alternativ ve stavebnici. Tady bych ocenil poctivou přípravu a rozhodnutí vylisovat vícero provedení směrovek podle plánovaných verzí.
O trochu méně se mě líbilo lícování směrovky na trup. Pouhé začištění dosedací plochy po slepení trupu a dosedací plochy na dílu směrovky nepomůže. Bude se tmelit, nebo zdlouhavě přibrušovat a opakovaně nasucho lícovat.