Tak mne to, bohuzial, moc jasne nie je. Par stranok dozadu si pisal, ze maju byt obe dole, teraz uz len jedno... Jednoducho, radsej nech to urobi Martin podla fotiek co som vlozil, ako podla toho co sa pise a nie je moc dolozene.
Nerad by som to tu Martinovi príliš "zaspamoval" ale situácia si žiada malú osvetu. Kridelká majú v drvivej vačšine diferencované výchylky - nahor omnoho viac ako smerom dole, napr u Fridricha je to 12 stupňov dole a 22 stupňov nahor ( doraz - doraz ). Dá sa to nájsť vo flugzeughanbuch - k dispozicii tu: http://www.germanluftwaffe.com/archiv/D ... t%20AG.htm Takže pokiaľ je na fotke Bf-109E pri vysunutých klapkách jedno krídelko mierne hore a druhé viac dole, neutrál krídeliek je určite posunutý dole v smere pohybu klapiek.
A to pri plnom vychyleni maju byt obe kridielka dolu ci ako? Ked maju normalne nastaveny neutral, tak by mali byt obe v rovine? Sorry, moc tomu stale nerozumiem - kludne pisnite niekto aj do SZ aby som to tu nezaspamoval, alebo aj tu, popisat mozne kombinacie, pretoze ich bolo evidentne viac(podla fotiek) ako to co bolo prezentovane zo zaciatku, ze len obe kridielka dolu pri vycylenych klapkach. Este mam taku fotku kde su klapky uplne dolu, jedno kridielko dolu a druhe asi v neutralnej pozicii.
Já už tomu asi rozumím (omlouvám se Martine, že to ještě píšu sem). Pokud je neutrál křidélek propojený s klapkami, tak se po vysunutí klapek posouvá směrem dolů - křidélka obě stejně malinko klesnou (pokud je řídící páka ve svislé poloze, posune se jen ten neutrál dolů - u obou křidélek stejně). Pokud je ale posunutá řídící páka doleva nebo doprava, křidélka se pohnou proti sobě opačně - jedno nahoru více, druhé dolů méně (diferenciace kvůli profilu a zatáčení). Takže na té poslední fotce od Pufa - pokud ji správně čtu, je řídící páka pohnutá doleva - pravé křidélko je hodně dole, levé téměř v neutrálu. Ale je to proto, že jsou hodně vysunuté klapky. Kdyby nebyly, tak se pravé křidélko o něco zvedne (pořád bude dolů vyklopené), a levé se zvedne o víc (kvůli diferenciaci - vychýlí se už proti profilu křídla nahoru). Tj. vysunutí klapek vždy posune tzv. neutrál křidélek níže, tím pádem i celá jejich diferenciace při změně směru pákou se posune níže (vždy o daný stupeň, vzhledem ke stupni vysunutí klapek). Díky Ivanovi za upřesnění, snad jsem to pochopil správně.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:Hurricane Mk.I, Spitfire Mk.IX, Hellcat F6F-3, Bf 108 Taifun KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Tak já už sem z toho úplně jelen Ale vůbec mi nevadí, že to tady rozebíráte. Klidně pište dále, alespoň se to objasní Já mám knipl v kokpitu nastaven do neutrální polohy, vztlakové klapky chci dát dolů. Při zasunutých klapkách by byla tedy křidélka ve zcela neutrální pozici, vysunutí klapek by na jejich polohu tedy mělo mít vliv, a předpokládám, že asi stejný, rovnoměrný, když je řidicí páka v neutrální poloze... asi
tvořím: marinovenetský Albatros hotovo: Wildcat ve stylu školy Marina Veneta
Martine, myslím, že je to tak jak píšeš. Pokud máš knipl v neutrálu, tak vysunutí klapek jen mírně sníží neutrál křidélek - ta tedy poklesnou rovnoměrně, ale o nižší stupeň, než klapky. Tím pádem by se potvrdilo to, co psali už kolegové o mnoho dříve. Ten zmatek do toho asi vnesly fotky, kde jsou vysunuté klapky a současně pohnutý knipl doleva nebo doprava.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:Hurricane Mk.I, Spitfire Mk.IX, Hellcat F6F-3, Bf 108 Taifun KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
To Jirka z Hranic - dik za vysvetlenie, uz to chapem A dik aj Jirkunovy co s tym zacal, pre mna je to uplna novinka o ktorej som nemal ani tusenie. A k modelu, ten vyzera paradne aj ked este ani neni hotovy uz teraz je to najkrajsi spaniel co som videl postaveny
Ještě si dovolím schematickou malůvku principu ovládání křídla Bf109E. Je to podle toho HTmodel speciál 907 . Ať to osvětlí tuto záhadu sdružené funkce křidélka. Martinovi omluva za invazi do jeho stavebního chlívku. A ostatním díky za sdílení informací a fotek, ani jsem netušil kam se to dostane.