Po krátké odmlce zapříčiněné svátky se vracím zpět. Nakonec jsem se rozhodl model přestříkat celý a vybral jsem fotograficky doloženou kamo. Jedná se o 146 IAP pilot st. Lt. Farafontov, léto 1943. Všechna označení stříknutá až na čísla, ty jsou ze zásob dekálů. Přikládám jen rychlá foto pod lampičkou, která zkreslují barvy. ( skutečně tam nemám hnědozelenou )
barvy jsou mimo realitu - zelená, šedočerná
Chvilku posečkám na pořádné proschnutí a půjdou olejíčky.
Vyborne rozhodnutie a vysledok. Aspon doterajsi. Inac, v casoch nudze miesto leteckej zelenej niekedy pouzivali tankovu zelenu 4BO, ktora mala pigment rovnaky, ale tym, ze bola olejova, casom trochu bledla a hnedla. Takze v zasade by Ta ani trosicku nahnedly odtien nemusel az tak moc mrziet
Ahoj, máš to zatím parádní. Chci se zeptat, jak jsi řešil kabinu? Ta v modelu má strašně široký rámování, ale podle tvých fotek se zdá ok. Máš ji nějak nahrazenou? Díky
Moc děkuji za ohlasy, ať kladné nebo záporné, jsou hnacím motorem vpřed. To 66misos: Děkuji za informace, potěšil jsi mě s olejovou zelenou. Zjišťuji, že mám veliké mezery ve VVS. A to mi ježíšek nadělil 3x sověty ve 1/32. To Morituri: Kabina je použita ze stavebnice, na přední části je zbroušeno rámování, pak vyleštěno a masky vyřezaný ručně na kabině. Docela se obávám výsledku, jak to dopadlo. Jak jsem dnes zjistil, byla to úplně zbytečná práce, protože podle fotek je čelní štítek jiný. Stačí se podívat na foto od Jozeff66 o pár příspěvků výše. Nejsem si jistý, ale myslím, že dělala vaku kabinu Pavla. Ale opravdu si nejsem jistý. Tak aby se neřeklo, že se flákám, tak malilinkatý posun.
Tak malinkatý posun k dokončení modelu. Zkrácen vrtulový kužel o necelé 2 mm, na hřídeli vytvořen ozub pro startování, dovnitř vložen kanon z inj. jehly. Zkrácení kuželu opravdu modelu prospěje, blíží se víc realitě. Nakonec jsem nevydržel a sundal masky z kabiny už teď a dopadlo to docela dobře. Nalepen podvozek, ještě ho čeká patina, cákance atp. Dolepit droboť, natáhnout lanka, začoudit a šup do vitrínky. Nějakou dobu nechci ICM vidět.
zkrácení kuželu výrazně prospěje
moc to není vidět, ale je tam startovací ozub a uvnitř kanon
Kabina ve stavebnici spíše odpovídá verzi 7a než 7b, označená část na fotce měla být u verze 7b nahrazena překližkou, takže neměla rámován. U verze 7a byla tato část prosklení jen přestříkána barvou. Otázka je jak to bylo v praxi, u rusů jeden nikdy neví. Konkrétně tuhle část zobrazenou na fotce pro tento konkrétní stroj jsem nenašel.
sporná část kabiny
No a zatím poslední foto na spodní část.
Takže asi pro dnešek všechno, jde se slavit. Přeji všem Šťastný Nový rok, krásného Silvestra a jen malou kocovinu.