Všechny vás po dlouhé době zdravím a zároveň se omlouvám že jsem měl tak dlouhou pauzu a některým z vás jsem neodpověděl na dotazy. Začnu tedy tím dotazem na rytí. Rytí paneláže jsem dělal podle dymo pásky tam kde to bylo zakřivené a podle kovového tenkého pravítka (měřítka) tam kde byly potřeba udělat dlouhé tahy - např. křídlo. Ryl jsem obyčejnou jehlou na šití vsazenou do špejle. Jehla má lepší hrot než špendlík a dělá tenké drážky které jsou hlubší než když se použije rydlo. Nýty jsem dělal kolečkem které jsem koupil v maďarsku v Mošoni - ty maďaři jezdí a prodávají i na E-day. Veškeré rytí je dělané před surfem. Samozřejmě jsem se opravám po surfu nevyhnul. Zpoždění pak nastalo protože jsem zjistil že nikdo nedělá popisky, tak jsem se do nich dal a měsíc jsem dával dohromady podklady. Teď už je to hotové, aršík s popiskama je připravený. Je pro Neptuna, ale pouze v šedo bílé barvě. Pro Neptuna v modro bílé by se museli dělat popisky v jiné barvě. A teď už ke stavbě. Musel jsem udělat nové výfuky z mosazných trubiček a vsadit je do gondol. Surf jsem musel několikrát opravovat a nakonec jsem schválně probrousil jeho vrstvu abych měl flekatý podklad pro barvu. První jsem stříkal bílou Off white potom jsem povrch posypal solí a znovu přestříkal tentokrát barvou Super white. Potom jem sůl oloupal a povrch přebrousil hodně jemným brousítkem. Bílou barvu jsem zamaskoval a postup jsem opakoval se šedou barvou. Tedy první nástřik světlou šedou, pak sůl, pak tmavou šedou. Potom oloupat sůl, přebrousit povrch a opět přestřik světlou šedou, ale už hodně ředěnou jen pro sjednocení povrchu. Při použití soli vznikají pěkné malé odřeniny, je třeba jen dávat pozor kde a na kterém místě ji použít aby ty odřeniny vypadaly pravdivě. Tady je třeba hodně studovat fotky. No a teď budu dělat doplňky - černou a červenou a potom nějakej wash.
Hele jako náčelníku, nasazuješ nám tu brutální laťku v tomhle měřítku Kdo se tě má držet? Ty detaily na klapkách mě úplně rozsekaly. Budu doufat, že je to jen lepším nářadím Já se na jehlu ve špejli ještě nezmohl- zatím jsem jen u špendlíku v rámečku. Ještě se zeptám, máš nějakou fintu na dvojitě zakřivený plochy? Tam jsem vždycky v p....i s vědou i s dymopáskou. Díky.
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
Zdravím všechny kteří mají trpělivost a omluví moji pomalost. Já fakt na tom dělám a dělám. Tentokrát jsem trochu pokročil v nástřiku základních barev tedy bílé a šedivé. Musím říct že jsem s tím měl dost potíže, protože jsem nikde nenašel jakou šedou barvu vlastně mám použít.Co návod tak jiná barva. Používám barvy GSI Céčkovou řadu a v ní je několik barev pro US Navy letadla, ale fakt se mi ani jedna nezdála. Nakonec jsem to vyřešil spodním základním nástřikem tmavší barvou 73 Aircraft gray, pak jsem na vybraná místa nastříkal ručně zubním kartáčkem tmavé miniflíčky, no a pak jsem to zase místně posoloil a celé přestříkal světlou barvou GSI 315 FS16440. Snažím se používat pouze lesklé barvy. Po zaschnutí barev a odstranění maskování jsem celý povrch přebrousil hrubší stranou leštítka. No a opět jsem začal maskovat tentokrát kvůli nástřiku černé a stříbrné a tmavých chodníčků na horní ploše křídla a trupu. Někdy mi připadalo že jenom maskuju a maskuju a že jsem snad celý model už několikrát olepil kolem dokola páskou. Po osdstranění všech pásek opět následovalo břebroušení leštítkem. Na patinu jsem použil patinovací vodičky od Migu - Deep Grey a Shadow for Desert brown na šedý podklad a Light grey na bílý podklad. U motorových gondol a motorů jsem použil vlastní směs z benzínu, ředidla 6006 a olejovek Umbra pálená, Umbra přírodní a Kostní čerň. Patinovací roztok jen zapouštím do spár, nechám ho zaschnout a asi tak za půl hodiny ho setřu. Po základní patině jsem dal obtisky. U znaků jsem radši udělal podstřik bílou barvou, bál jsem se že by nemusely dobře krýt přechody barev. Patinu přes znaky jsem pak opět dělal rozokem Light grey. Potom jsem přilepil levý motor, který bude v otevřené pozici. Taky jsem zjistil že mám na stole poměrně dost drobotiny kterou taky musím nastříkat a opatinovat a zkrátka ji připravit na budoucí nalepení. No a teď jsem ve stadiu kdy budu stříkat očouzení za motorama a netrpělivě čekám až dostanu aršík s obtiskama popisek. Mezi tím dělám patinu na motorových krytech, závěsnících a vrtulích. Zkrátka neodpočívám.
Opět se vracím na tyto stránky jako pachatel modelářského činu.Tentokrát to trvalo dlouho, ale bylo tím že jsem čekal až bude hotový aršík s popiskama. Nejdřív jsem musel udělat klapky chladiče motoru na obou motorech a připravit a opatinovat kryty motorů. Patinu jsem jako vždy dělal olejovkama, podle fotek jsem použil i světlou zelenou pro znázornění povrchu po oloupání základní barvy. Na boční okna kabiny jsem použil tenké proužky žlutých obtisků jako znázornění okenního těsnění. Kabina na fotce nevypadá sice jako nejprůhlednější, ale po nastříkání lesklého laku je průhledná skvěle. No a pak jsem tři dny lepil popisky- strašná práce!! Ty malý prťavý kousky laku!! No nakonec to ale vypadá moc dobře. Po popiskách jsem celý model přestříkal lasklým lakem GSI z céčkové řady a po důkladném zaschnutí jsem celý model přebrousil hrubou stranou leštítka a věřte že jedno mi nestačilo. Opět krásná práce kdy ulomíte fakt skoro všechno co jste předtím nalepil, ale když ten povrch pak vypadá tak hezky a přirozeně. A pak přišla opravdová lahůdka - stříkání opotřebení povrchu motorových gondol za motorama. To byla opravdu vychutnávka kdy jsem mohl uplatnit své umělecké sklony, hlavně podle fotografií. Takže jsem stříkal asi tak čtyři základní barvy - okrovou tmavou, okrovou světlou, rezavou a černou. Pak jsem použil černý uhel a nakonec jsem opět brousil tentokrát takovou tou hrubou brousicí tkaninou. Podle fotek jsem hodně blízko originálu i když mě ze začátku ta okrová moc neseděla ale teď už mi přijde výsledek hodně realistický. Už mi toho moc nechybí, tak mi to snad vyjde a vezmu krasavce na soutěž u nás v Č.B. která je 25.11. Ještě jedno pokračování ale tady udělám až to zkompletuju.
Klapka chladiče oleje
Rámování kabiny a stěrače z aršíku od Eduardů
Kryty levého motoru s klapkama chlazení.
Zkušební sesazení krytů na motoru.
Popisky
A opět popisky, celkem něco kolem sto dvaceti.
Popisky ještě jednou, tentokrát na spodní straně křídla.
Opotřebení na motorech.
A ještě jednou okouření za motorama.
Naposledy upravil nacelnikpetr dne 13 lis 2017, 07:43, celkově upraveno 1
Každý dnes radši šáhne po Eduartamihawě . . . ale když chceš co není tak to je ono Poctivá modelařina, klobouk a poklona před Tvojí pílí, vytrvalostí a šikovností . . . Moc pěkná stavba - Děkuji za sdílení !